کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۱۱۸
تاریخ خبر:

‌اخاذی از راننده تویوتا با‌‌‌‌ادعای انجام عمل منافی‌عفت

روزنامه هفت صبح | مردی که با داشتن کارت یک ارگان شبه نظامی از فردی شش میلیون تومان پول گرفته بود روز گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی محاکمه شد که مدعی بود هیچگونه اتهامی متوجه‌اش نیست و شاکی به میل و اراده خودش آن روز پول به او داده است.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این پرونده با شکایت آقایی در زمینه آدمربایی و غصب عنوان آغاز شد. این شاکی مدعی بود: شب در خودروی خود نشسته بودم که فردی با تیپ و چهره نظامی نزدم آمد و با این عنوان که من کار خلاف عفت انجام داده‌ام و او متوجه شده است از من خواست که با او به ارگان نظامی مربوطه برویم. او خودروی ال ۹۰ داشت و خودش سوار ماشین من شد و با این عنوان مرا تهدید می‌کرد که باید پولی به او بدهم.

من قصدم پول دادن به او نبود اما آنقدر تهدیدم کرد و زبان ریخت که در آخر مرا به زور پای یک دستگاه عابربانک برد و در آنجا از من خواست که به او پول واریز کنم و با توجه به اینکه فهمیده بود من شش میلیون تومان پول در کارتم دارم مجبور شدم همه آن پول را به او بدهم تا رهایم کند و بعد ازبرداشتن یک عدد دوربین عکاسی از داخل ماشین‌ام، سوار بر خودروی ال ۹۰ خود از محل دور شد.

‌تلاش کارآگاهان برای شناسایی متهم به جریان افتاد و مشخص شد او که فردی سابقه دار است خودروی ال ۹۰ را به نفر دیگری فروخته است و در این مرحله تحقیقات پلیسی به بن بست خورد اما از آنجایی که متهم قبلا نیز به همین شیوه و شگرد سر فردی را کلاه گذاشته و سه سال و نیم حبس کشیده بود، پلیس با تحقیقات گسترده موفق به دستگیری این متهم شد.

متهم پس از دستگیری در حالیکه با توجه به وجود مدارک در پرونده چاره‌ای جز گردن گرفتن اتهام نداشت مدعی شد تمامی پولی که شاکی به او داده است با میل خودش بوده و اصلا شاکی را زور نکرده که به او پول بدهد. در ادامه تحقیقات در پرونده تکمیل شد و با توجه به اینکه کیفرخواست از سوی دادسرای تهران علیه متهم صادر شده بود، پرونده برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت.

روز گذشته بود که شاکی و متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی حضور یافتند و وقتی شاکی در این جلسه تحت تحقیقات قرار گرفت شکایت خود را علیه متهم با درخواست صدور اشد مجازات برای او مطرح کرد. بنابراین گزارش در ادامه متهم پای میز محاکمه ایستاد و با انکار اتهامات خود که غصب عنوان و آدمربایی بود، بیان داشت: آن شب در حالیکه پایم در گچ بود و شکسته بود سوار بر خودروی ال ۹۰ خودم که دوستم راننده‌اش بود به گردش و تفریح رفته بودیم که خودروی تویوتای شاکی را که به طرز مشکوکی در کنار خیابان پارک شده بود مشاهده کردم و دوستم گفت این خودرو خیلی مشکوک است.

به ماجرا مشکوک شدیم و وقتی من جلو رفتم تا موضوع را بررسی کنم آقا و خانمی را دیدم که داخل ماشین در حال انجام کارهای غیراخلاقی و منافی عفت هستند که در همان لحظه خانم از ماشین بیرون پرید و متواری شد و متهم که از دیدن من شوکه و ترسیده بود درخواست کرد آبرویش را نبرم و من هم با او کمی صحبت کردم که او نیز متعاقبا برایم درد دل‌هایش را بازگو کرد و با توجه به نصیحت‌هایی که من به او کرده بودم متنبه شد.

من نه کارتی را نشان او داده بودم و نه از او خواسته بودم کاری کند بلکه خودش به من پیشنهاد داد با توجه به اینکه مسیر زندگی او را تغییر داده‌ام و با صحبت‌هایم باعث شده‌ام او متنبه شود سوار ماشین‌اش شوم و در ادامه مرا پای دستگاه عابربانکی برد و آنجا از من خواست که شماره کارت عابربانک ام را در اختیارش بگذارم و خودش با میل خودش به من سه میلیون تومان پول واریز کرد و تمامی این صحبت‌هایی که بعدا علیه من مطرح کرده دروغ است.

من نه دزدم و نه آدم بدی هستم. آن شب نیز بنابر وظیفه به سراغ ماشین رفتم چراکه گمان می‌کردم ماجرا مشکوک باشد. باور بفرمایید اگر خودش آن دوربین را هم که خراب بود به من نمی‌داد ابدا من از او نمی‌پذیرفتم. همه چیز را خودش با دست خودش و با میل خودش به من واگذار کرد و حالا اینچنین علیه من شکایت کرده است.

او چند وقت پیش نیز با وکیل‌اش از من پول خواست تا در پرونده رضایت بدهد وگرنه من هیچ پولی به زور از او نگرفته ام. آخر چرا باید من چنین کاری را بکنم.اما با توجه به اینکه دختر ۱۴ ساله‌ای دارم و او را چند وقت پیش دیدم که دائم مرا نصیحت می‌کرد که از این کارهایم دست بردارم و دیگر به این کارها نپردازم قول می‌دهم که به هر شکل ممکن رضایت شاکی را به دست بیاورم.

چشمم کور دندم لق، خودم ماشینی را که بعد از ال ۹۰ خریده بودم می‌فروشم و هر خسارتی که به شاکی وارد شده است را با تمام پولی که از این ماشین به دست می‌آورم جبران خواهم کرد اما فقط به خاطر دخترم که الان نگران حال من است و زشت است که در این سن یک پدر توسط دخترش نصیحت شود. او در سنی است که حالا من باید نصیحت‌اش کنم اما با این اتفاقاتی که رخ داده است حالا او مرا نصیحت می‌کند. در ادامه رسیدگی به این پرونده هیات قضایی وارد شور شدند تا برای متهم پرونده با توجه به مدارک موجود تصمیم گیری کنند.

کدخبر: ۲۸۴۱۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر