کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۸۶۰
تاریخ خبر:

‌اجرای حکم اعدام قاتل سریالی زنان گیلان

روزنامه هفت صبح | ماجرای قاتل سریالی زنان گیلانی داستان عجیبی دارد. قاتلی که طبق اخبار واصله، ‌‌در همین هفته گذشته اعدام شده است و خانواده مقتولان حکم اعدام او را اجرا کرده‌اند. قاتلی که در یکی از گفت‌وگوهایش اعلام کرده بود دوست دارد بعد از مرگش اعضای بدنش بخشیده شود. فرزاد.م ، متولد۱۳۵۶ و تا دوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده بود .

اما در گفت‌وگویش گفته بود، روابط عمومی بالایی دارد و هرجا صحبت می‌کرده، همه تصور می‌کردند کارشناس ادبیات است. او فروردین‌‌ سال ۹۶ و در جریان تحقیقات تخصصی و علمی پلیس آگاهی استان گیلان دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل هفت زن در گیلان اقرار کرد. او را خفاش شب گیلان منسوب کرده‌اند. خودش گفته بود وقتی همسر اولش او را ترک کرد، از زنان کینه به‌دل گرفت و دست به قتل زنان زد.

*** ماجرای قتل
فرزاد در ابتدا به قتل هفت زن اعتراف می‌کند اما در دادگاه فقط قتل سه زن را گردن می‌گیرد. همدست این قاتل، همسر دومش نیز معرفی شد. همسری که ادعا می‌کرد واقعا از کارهای شوهرش خبر نداشته است. در آخرین جلسه دادگاه متهم در جریان مراسم دادگاه با ادعای اینکه حال روحی مناسبی ندارد، از قاضی دادگاه درخواست کرد که لایحه دفاعیه‌اش را قرائت کند.

در متن این لایحه وی تنها قتل سه زن را پذیرفت و ادعا کرد: «برخی مطالبی که پیش‌تر و در جلسات دیگر نوشته شده و منسوب به من بوده ، قبول ندارم و تنها بخشی از اعتراف‌هایی که به دستخط و امضا و اثر انگشت خودم است را می‌پذیرم. حتی بخشی از اظهارات را با زور و تهدید و با وعده تخفیف حکم و برائت همسرم و همچنین تحت فشار روحی برای آینده فرزندم از من گرفته‌اند که همه آنها را رد می‌کنم. برخی قتل‌ها را نیز به‌خاطر اعتراف‌های بیهوده همسرم به گردنم افتاد.

همچنین بسیاری از اعتراف‌ها و صحنه‌سازی‌ها در کیفرخواست غیر واقعی بوده و من تقاضای تشکیل دادگاه دیگری در ملأعام و با حضور رسانه‌ها را دارم. من بسیاری از مقتول‌ها را نمی‌شناسم و اتهام شرب خمر را نمی‌پذیرم. بیشتر مقتول‌ها دچار فساد اخلاقی بودند. انگیزه قتل‌ها به هیچ وجه مالی نبوده چون اگر چنین قصدی داشتم طلاهای افرادی که به‌عنوان شاهد آمده‌اند را هم برداشته و آنها را هم می‌کشتم.»

*** همدستی همسر
اگرچه همسر قاتل ادعای همدستی در قتل‌ها را قبول نداشت اما نماینده دادستان در آخرین جلسه افزود: «تمامی شواهد مکتوب از زبان نجات‌یافتگان و حتی اعتراف‌های جسته و گریخته هر دو متهم دلالت برهمدستی متهم ردیف دوم-همسر قاتل- در جلب رضایت و ایجاد حاشیه امنیت در ذهن مقتولان و فراهم کردن زمینه مناسب برای ارتکاب جرم توسط متهم ردیف اول دارد. این زن در جلسه رویارویی با یکی از نجات‌یافتگان در جلسه بازپرسی گفت:

«همان شب باید تو را می‌کشتیم، همسرم همان شب دو بار می‌خواست تو را بکشد ولی دخترم از خواب بیدار می‌شد و همسرم نتوانست تو را بکشد! تو باعث شدی که ما را بگیرند!» این امر اتهام‌های آنها را ثابت می‌کند. همچنین چندین پرونده مفتوح قتل‌های مشابه با این پرونده موجود است که با ادعای متهم ردیف اول باید به گردن او می‌افتاد که نشد و ادعای او از این بابت مردود است.سپس یکی از اولیای دم در جایگاه ایستاد و خواستار قصاص نفس متهمان و اعدام چند باره آنها شد.

*** حکم دادگاه
از اتهامات متهم ردیف اول، فرزاد معروف به خفاش شب گیلان می‌توان به هشت فقره قتل عمد، سرقت طلای مقتولان و جنایت بر میت شش مقتول از طریق «مثله کردن اجساد» عنوان کرده و برای متهم ردیف دوم، همسر فرزاد «ارتکاب معاونت در قتل عمد» و همچنین مورد معامله قرار دادن طلاهای مسروقه و خودداری از کمک و مساعدت برای فرد در معرض خطر اشاره کرد.

خفاش شب گیلان به هفت بار قصاص محکوم شد. این فرد که نامش فرزاد است، در طول ۹ سال هشت زن را به خاطر سرقت طلاهای‌شان کشته و سلاخی کرده است. طبق منابع محلی گیلان و درج اخبار در این مورد، اواخر هفته گذشته این قاتل سریالی توسط خانواده مقتولان به دار مجازات آویخته شد و هنوز از سرنوشت حکم همسر او به عنوان همدستش اطلاعات بیشتری در دست نیست.

اگرچه این حادثه شاید آنطور که باید و شاید در رسانه‌ها پوشش داده نشد. این مرد ۴۰ ساله سه زن را بین سال‌های ۸۷ تا ۸۸ به قتل رساند و پس از آن توبه کرد که دیگر دست به جنایت نزند اما در سال ۹۵ توبه‌اش را شکست و دوباره دست به جنایت زد. تحقیقات در این پرونده از سال گذشته و به‌دنبال ناپدید شدن مرموز چهار زن در رشت و روستا‌های اطراف، شروع شد.

زنان ناپدید شده همه افرادی جوان یا میانسال بودند که به گفته خانواده‌هایشان همیشه طلای زیادی همراه خود داشتند. کارآگاهان که حدس می‌زدند بین ناپدید شدن این چهار زن ارتباطی وجود دارد و شاید آنها قربانی یک قاتل سریالی شده باشند، بررسی‌های خود را ادامه دادند تا اینکه از طریق ردیابی‌ها و بررسی‌های اطلاعاتی به مشخصاتی از خودرویی دست یافتند که احتمال می‌رفت راننده آن راز ناپدید شدن زنان گمشده را می‌داند.

متهم در تحقیقات اولیه به قتل هفت زن اقرار کرد که بقایای اجساد تمام آنها کشف شد. در همین حال بررسی‌ها نشان می‌داد که همسر دوم او در جریان برخی از جنایت‌ها بوده و حتی برای انتقال اجساد مثله شده با او همکاری کرده است. به این ترتیب همسر وی به اتهام همدستی در جنایت دستگیر شد‌ اما فرزاد اصرار داشت که همسرش در جنایت‌ها نقشی نداشته است.

او گفت: اگر همسرم از قتل‌ها چیزی به پلیس نگفت، به‌خاطر این بود که او را تهدید به مرگ کرده بودم.با وجود این زن جوان دستگیر شد و در این میان پلیس که حدس می‌زد فرزاد قتل‌های بیشتری رقم زده باشد، تحقیقات را ادامه داد.

قاتل سریالی اصرار داشت که فقط هفت زن را به قتل رسانده است تا اینکه مدتی قبل همسر او که در بازداشت بود، قفل سکوت را شکست و راز هشتمین جنایت شوهرش را فاش کرد. او به مأموران گفت: «شوهرم یک شب به خانه آمد و گفت: زنی را کشته و جسدش را در جاده طارم در نزدیکی زنجان رها کرده است.»

کدخبر: ۳۶۷۸۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر