کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۴۰۵
تاریخ خبر:

‌ابتکار عمل ‌وی‌اودی‌ها در تولید برنامه‌های مردم‌پسند

روزنامه هفت صبح، گروه شبکه | اوضاع ایده‌آل نیست اما قدم بزرگی برای چندصدایی در حوزه تصویر و صدا برداشته شده است‌. این اتفاق و این گام بزرگ مدیون شبیخون کرونا بوده اماهرچه هست به بازار تصویر و صداشمایل دموکراتیک‌تری بخشیده است‌. در کنار ظهور ناگهانی کرونا‌،‌ پهنای باند و پایین آمدن قیمت استفاده از اینترنت‌،‌ این توسعه مهم اجتماعی را سرعت بیشتری هم بخشید.

حالا وی اودی‌ها یا همان پلتفرم‌های اینترنتی به هماوردی قدر هم برای تلویزیون و هم برای سینما و هم برای شبکه‌های ماهواره‌ای بدل شده‌اند. آن‌قدر که دیگر وی‌او‌دی‌ها هسته اصلی تولید محتوای تصویری در کشور هستند‌. همه اینها در روزهایی است که تلویزیون بامشکلاتی مثل کمبود ایده و خلاقیت و البته کمبود هزینه دست و پنجه نرم می‌کند.

بدیهی است که هنوز مخاطبان تلویزیون چندین برابر پلتفرم‌ها هستند اما روند ماجرا نشان می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک این برتری عددی رو به کاهش خواهد بود. اتفاقی که مسئولان فرهنگی کشور باید استقبال هم بکنند. روندی دموکراتیک در میانه چارچوب‌ها و خطوط قرمز. ‌در وی‌او‌دی‌ها هنوز همه سلایق مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

تحصیلکرده‌ها و سخت‌پسندها در دیوار سوپ اپراها و سریال‌های عاشقانه چیزی برای تماشا ندارند. این نقطه ضعف بزرگ وی‌او‌دی‌هاست که موجب می‌شود بخش بزرگی از مخاطبانی که تلویزیون هم به آنها بی‌اعتناست از وی‌اودی‌ها دور باشند‌. در واقع وی‌اودی‌ها سلیقه تماشاگران را خیلی یکدست و فرموله در نظر گرفته‌اند و خودشان را با سلبریتی‌ها زیاد دارند خسته می‌کنند. خب این اشتباه است.

به هرحال آماری که از میزان تماشای سریال‌ها و برنامه‌ها می‌آید شگفت‌انگیز است و آنچه قرار است به زودی بیاید، خبر از اتفاق‌های داغ می‌دهد. دیروز اعلام شد سریال آقازاده در فیلیمو بار دیگر رکوردشکنی کرده است. قسمت ۲۴ این سریال با گذشت ۱۲ ساعت از انتشار‌، بالاترین رکورد در این زمان را با بیش از ۱۷ میلیون دقیقه تماشا رقم زده است.

چندی پیش فیلیمو خبر از رکورد شگفت‌انگیز ۱۹ میلیون دقیقه تماشا برای شب‌های مافیا داد. فعلا سه قسمت از این مسابقه که با استقبال مخاطبان مواجه شده، در دسترس قرار گرفته و به زودی نوبت به رقابت خانم‌های بازیگر می‌رسد. نسرین مقانلو، فریبا نادری، بهاره رهنما، مریم مؤمن، نسیم ادبی، شبنم فرشادجو، خاطره حاتمی، سمیرا حسن‌پور، سیما تیرانداز، سارا خوئینی‌ها، آزیتا ترکاشوند و روشنک گرامی شرکت‌کننده‌های فصل دوم شب‌های مافیا هستند.

به این‌ها اضافه کنید سریال خوب، بد، جلف، ساخته پیمان قاسمخانی که دو نسخه سینمایی آن با استقبال مواجه شد. ملکه گدایان حسین سهیلی‌زاده هم هست که داستان و ترکیب بازیگران آن خبر از سریالی همه‌پسند می‌دهد. طی روزهای آینده سریال قورباغه هومن سیدی و برنامه همرفیق شهاب حسینی هم در نماوا بارگذاری می‌شود تا تنور پلتفرم‌ها داغ‌تر از قبل شود. سریال‌های هیولا ۲، گیسو، خاتون و سیاوش را فراموش نکنیم که برای انتشار در پلتفرم‌ها مراحل مختلف ساخت را سپری می‌کنند. ‌

کدخبر: ۳۶۲۴۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر