کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۷۸۳
تاریخ خبر:

۹ نکته درباره گوشی ایرانی ویرا V۵

روزنامه هفت صبح | ویرا V5 جزو اولین گوشی‌های ایرانی ساخته شده توسط برند صاایران است که فروش آن به‌عهده ایرانسل گذاشته شده است. قیمت آن را سه میلیون تومان تعیین کرده‌اند و در حال حاضر تنها در تهران می‌توان آن را به‌صورت آنلاین سفارش داد و تحویل گرفت. با هم نگاهی به مشخصات این گوشی می‌اندازیم.

* یک: گوشی Vira V5 دارای صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی و نمایشگر تمام صفحه با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۶۰۰پیکسل است. ویرا V5 مجهز به پردازنده مدیاتک از نوع MT6761 و سه گیگابایت حافظه‌موقت است.

* دو: صاایران برای Vira V5 حافظه‌ذخیره‌سازی ۳۲گیگابایتی در نظر گرفته است اما می‌توان این حافظه را به‌کمک کارت‌حافظه میکرو SD با اندازه ۱۲۸گیگابایت افزایش داد.

* سه: دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی و دو حسگر فرعی تلاش می‌کنند جزییات بیشتر از عکس‌ها را ثبت کنند. همچنین برای عکاسی سلفی به یک دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی با ویژگی Beauty Mode دسترسی خواهید داشت.

* چهار: ویرا V5 به ویژگی تشخیص چهره مجهز است؛ علاوه بر آن یک حسگر اسکنر اثرانگشت هم در پشت گوشی قرار دارد.

* پنج: ویرا V5 برخلاف گوشی‌های دوسیمکارته که گاهی یکی از درگاه‌های آن را به‌اجبار باید برای کارت حافظه خرج کرد، یک تلفن همراه دو سیمکارته واقعی است. در مشخصات آن آمده به سیستم‌عامل اندروید ۹ مجهز است اما می‌توان سیستم‌عامل را به‌روزرسانی کرد.

* شش: تولیدکننده ظرفیت باتری ویرا V5 را سه هزار و ۵۰۰میلی‌آمپر ساعت اعلام کرده است.

* هفت: تلاش شده قیمت ویرا V5 با توجه به امکاناتی که دارد، کاملا رقابتی تعیین شود. دو میلیون و ۹۵۰هزار تومان. از نظر ظاهری شباهت زیادی به Ulefone Note 7P دارد و در بازار می‌توان آن را از نظر قیمت با مدل‌هایی مثل Galaxy A2 Core از سامسونگ یا نوکیا ۲٫۳ مقایسه کرد.

* هشت: سامسونگ Galaxy A2 Core در مقابل ویرا V5 کاملا بازنده است. چون حافظه داخلی کمتری دارد. از صفحه‌نمایش کوچکتری برخوردار است و تنها با یک گیگابایت حافظه‌موقت کار می‌کند. دروبین ساده پنج مگاپیکسلی، سیستم‌عامل قدیمی نسخه هشت اندروید و باتری با ظرفیت ۲۶۰۰میلی‌آمپر ساعتی و ظاهر قدیمی و از مدافتاده هم باعث می‌شوند گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ از صاایران ویرا V5 شکست سختی بخورد.

* ۹: نوکیا ۲٫۳ در رقابت با ویرا V5 وضعیت بهتری دارد. لااقل ظاهر آن در حد و اندازه گوشی‌های امروزی است. صفحه‌نمایش و حافظه ذخیره‌سازی آنها تقریبا برابر به‌نظر می‌رسند اما در کیفیت دوربین برتری دارد. نوکیا ۲٫۳همچنین به پردازنده‌ای مشابه ویرا V5 مجهز است اما حافظه‌موقت دو گیگابایتی در نهایت حکم به برتری ویرا V5 می‌دهد.

کدخبر: ۳۶۹۷۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    آزمایش انسانی شده آیا؟