کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۳۱۳
تاریخ خبر:

۹۲‌روز تا انتخابات؛ آذری‌جهرمی تهدید شد

روزنامه هفت صبح | اخبار انتخابات ۱۴۰۰ را بخوانید، ۹۲ روز مانده به این روز مهم در سیاست کشور:
یک: ‌مهم‌ترین خبر انتخاباتی امروز، این تحلیل و تهدید همزمان آذری‌جهرمی توسط سایت مشرق‌نیوز به بهانه انتشار عکس ترقه‌ خریدن در همدان بود. بخوانید: چهره بی‌تجربه و تازه‌کار این دولت بار دیگر با شبیه‌سازی از بزرگان خود؛ با نیم‌نگاهی به انتخابات سخنانی بر زبان می‌آورد که در حد و اندازه ایشان نیست!

او روز گذشته برای افتتاح و بررسی چند پروژه مخابراتی به شهر همدان سفر کرده بود، اما به‌یک‌باره در یک پست اینستاگرامی نوشت: از یک پسر دست‌فروش چندتا ترقه خریدم؛ دنبال زمان مناسب می‌گردم! احتمالا برخی این سخنان را از سر شوخ‌طبعی مسبوق به سابقه او بدانند، اما اگر به متن سخنرانی او در همایش شبه‌انتخاباتی توجه کنیم؛ متوجه می‌شویم کنایه‌های اخیر او کمی عجیب است. جهرمی در این همایش می‌گوید:

رفع مشکلات کشور نیازمند انتخاب افراد جوان برای تصدی مسئولیت است نه‌اینکه مدیریت اجرایی کشور را به دست افراد مسن داده و سپس از آنها درخواست و خواهش کرد تا به جوانان میدان دهند… باید به این نامزد بالقوه انتخاباتی هشدار داد که اگر قرار است در شرایط انتخاباتی ترقه‌ای بیندازد، قبل از هر اقدامی اول به سرنوشت اصلاح‌طلبانی که او را برای حضور در انتخابات گرم می‌کنند توجه کند! قبل از او استخوان‌دارهایی مثل بهزاد نبوی و حجاریان تلاش کرده‌اند به انتخابات شلیک کرده و در نهایت با سیلی محکم مردم به گوشه‌ای خزیده‌اند.

* دو: نشستی بوده برای شورای ائتلاف اصولگرایان که درواقع با محوریت جامعه روحانیت تشکیل شده و مخالف شورای وحدت با محوریت حدادعادل است. حالا بخوانید که موحدی‌کرمانی، دبیر و پورمحمدی، عضو ارشد جامعه روحانیت چطور از دوستان اصولگرایشان انتقاد کردند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با انتقاد از مواضع دوگانه برخی از فعالان سیاسی در شورای ائتلاف، توصیه کرد تجربه انتخابات مجلس سال گذشته را به نفع خود مصادره به مطلوب نکنند و آن را به عنوان یک موفقیت که خود ایجاد کرده‌اند قلمداد نکنند…

امیدوارم این رویه اشتباه اصلاح شود و این عزیزان از تخریب دست بکشند و تعارض‌گویی نکنند و در عمل به وحدت و همدلی کمک کنند. پورمحمدی هم گفته: متاسفانه برخی از افراد در درون گفتمان انقلابی، خواسته یا ناخواسته سخنانی را مطرح کرده‌اند که موجب تخریب گفتمان شکل‌گرفته شده و قطعا این امر به ضرر کل جریان جبهه انقلاب خواهد بود.

* سه: تحلیل تاجگردون، نماینده رد اعتبارشده توسط مجلس یازدهم را بخوانید درباره رقابت قالیباف و رضایی (نکته اینکه او هم‌قومی محسن رضایی است): موضوع محسن رضایی با قالیباف متفاوت است. رضایی هیچ‌‌گاه از سوی جریان خاص سیاسی‌ برای انتخابات کاندیدا نشده و همیشه از موضع شخصی خود کاندیدا شده است. رضایی علی‌رغم تحصیل‌کرده‌بودنش، ممکن است بتواند رئیس‌جمهور خوبی شود یا نشود و من در این مورد اظهارنظر نمی‌کنم، اما موضوع قالیباف جداست. قالیباف همیشه از موضع اینکه من برنده می‌شوم، تهاجمی برخورد کرده، بنابراین شکست خورده است… به نظرم اگر محسن رضایی با همین فرمان پیش برود، در مقابل قالیباف برنده می‌شود.

* چهار: محسن رضایی در حاشیه یک نشست انتخاباتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد ائتلاف با سعید محمد گفته: ما در این انتخابات نیاز به یک دولت قوی و کارآمد داریم، لذا از هر نوع رایزنی استقبال می‌کنیم و امیدواریم اکثر داوطلبان در کابینه دولت آینده حضور داشته باشند. (عملا گفته من برنده‌ام و سعید محمد در کابینه‌ام هست)

کدخبر: ۳۷۹۳۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    چه استرسی هم داریم ما!