کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۴۷۲۷
تاریخ خبر:

۹۱۱؛ سلطان ابدی بازار کوپه‌های اسپورتی

هفت صبح| آزمایش گروهی مجله کار اند درایو با حضور سه کوپه اسپورت لوکس پورشه ۹۱۱ GT3، استون مارتین ونتیج و مرسدس بنز AMG GT نتایج جالبی به همراه داشت که بخشی از جزییات آن را ادامه می‌خوانید.

اندکی بعد از عرضه نسل کاملا جدید استون مارتین ونتیج همه منتقدان از پایان سلطنت پورشه ۹۱۱ و آغاز برتری رقبای جدید سخن‌های بسیاری گفتند. با گذشت یک سال مشخص شده این قبیل ادعاها صحت نداشته و علیرغم قدیمی‌تر بودن ظاهر خودرو، برتری همچنان با پورشه است.این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که حضور مرسدس بنز AMG GT هم تاثیری در معادله نداشته تا برد همچنان مال ناین ایلون (۹-۱۱) آلمانی باشد. مقایسه سه خودرو در جاده‌های پرپیچ وخم و کوهستانی آپالاشی واقع در ایالت کنتاکی و نیز منطقه جنگلی ساوز هیون در ایالت میشیگان برگزار شده تا مشخص شود این سه هیولای اروپایی تا چه اندازه سرعت و پایداری را به خریداران جسور با هم و توامان ارائه می کنند. این چیزی بوده که پورشه همیشه به داشتنش افخار کرده است؛ تعادل شتاب و فرمان‌پذیری!

استون مارتین ونتیج/ رتبه سوم
از زمانی که ونتیج در ابتدای قرن ۲۱ به بازار ارائه شد زمان زیادی گذشته و پیوسته صلابت این خودرو تحلیل رفته است. شما با پرداختی بین ۱۵۳ تا ۱۸۶ هزار دلار یک آستون مارتین زیبا می‌خرید که در سینه خود موتوری ۴لیتری، ۵۰۲ اسبی و ۸سیلندر دارد که به لطف ساختار آلومینیومی و مشاوره مرسدس از هر نظر نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است. اما این اصلاحات برای شکست ۹۱۱ کافی بوده است؛ ابدا. برای نمونه گیربکس ۸سرعته و اتوماتیک ونتیج که ساخت کمپانی ZF در مقایسه با سیستم‌های انتقال قدرت اختصاصی دو خودرو دیگر این مبارزه حرف زیادی برای گفتن ندارد. ونتیج ثابت کرد علیرغم اینکه اتومبیل زیبایی است اما در رقابت با دو سوپراستار آلمانی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

مرسدس بنز AMG GT / رتبه دوم
با همان موتور به کار رفته در استون مارتین به چنگ پورشه آمد و خب، موفقیت چندانی را نتوانست نصیب خود کند. این موتور که در کنار جعبه دنده ۷سرعته و دوکلاچه ساخت بنز قرار گرفته، ۴۷ اسب بخار بیش از کوپه انگلیسی ونتیج نیرو تولید کرده و چابکی را عاید ستاره آلمانی نموده در عین حال مدل پایه بنز AMG GT حدود ۶هزار دلار ارزانتر از استون مارتین ونتیج است. با اینکه در سرعت‌های اولیه بنز اغلب از استون مارتین جا می ماند اما به محض افزایش سرعت این ونتیج بود که از دور رقابت خارج می‌شد. در کل بنز در سرعت‌های بالا خودرو بهتری است.

پورشه ۹۱۱ GT3/ رتبه اول
گران‌ترین خودرو گروه با بهایی معادل ۱۵۱ هزار دلار یک موشک واقعی و بدون مرگ است که هرگونه تلاشی برای ناپایداری را ناکام می‌کند! به لطف یک موتور ۸سیلندر ۴لیتری ۵۰۰ اسبی و البته جعبه دنده مشهور و ۷سرعته، دوکلاچه و سریع پورشه با نام اختصاصی PDK، کوپه ۹۱۱ GT3 توانسته شتاب بالاتر و تعویض دنده‌های دقیق‌تر را عایده راننده نماید. در واقع عملکرد هماهنگ موتور و گیربکس آنقدر خوب است که احتمالا در جهان چیزی بهتر از این خودرو نخواهید یافت.

کدخبر: ۲۳۴۷۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر