کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۰۸۰۰
تاریخ خبر:

۹ماه تلاش صنعت خودروسازی از دریچه آمار

هفت صبح | ۶۷۵ هزار دستگاه؛ این کل تولید خودرو سواری در ۸ ماهه نخست امسال است که احتمالا تا پایان آذر حجم آن در محدود ۷۳۰ هزار دستگاه تثبیت می‌شود که به نظر نرخی نه چندان مناسب برای مقامات صنعتی کشور است و نیاز به تغییر رویه در شیوه مدیریت این صنعت را بیش از همیشه یادآور می‌شود. متاسفانه واحدهای تولیدکننده بزرگ خودرو در کشور که سال پیش تا پایان ماه هشتم موفق شده بودند خود را در مرز تولید یک میلیون دستگاه قرار دهند و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۳۵ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند، حالا اغلب روی نوار نزول قرار دارند. اینجا آمار تولید و وضعیت اقتصادی ۷کارخانه بزرگ کشور را برایتان ردیف کرده‌ایم که خواندن آن حاوی نکات جالبی است. مثلاً عملکرد واحدهای بزرگ خودروسازی در کشور نشان می‌دهد به غیر از ایران خودرو و سایپا، حالا چری هم روی دور باطل کاهش تولید افتاده است. آمار گویای همه چیز است.

۱
ایران خودرو: مثل همه این ۳ دهه ایران خودرو پیشتاز تولید خودرو در کشور است و تا پایان آبان ۹۷ نرخ تولیدش را به ۲۷۰ هزار دستگاه رسانده است.ایران خودرودر حالی تا پایان ماه مهر ۹۷ با تولید ۲۴۷ هزار و ۱۶ دستگاه خودرو افتی ۳۲ درصدی را تجربه کرده که گفته می‌شود در ماه آذر تولید این شرکت نسبت به ماه آبان رشد داشته و کل تولیدش تا ۳۰۲ هزار دستگاه رشد کرده است.
۲
سایپا: همچنان دومین خودروساز کشور است و تا پایان آبان ماه کل تولیدش به مرز ۱۷۰ هزار دستگاه می‌رسد. این نرخ در حالی نشان از یک ۶٫۱ درصدی حکایت دارد که گفته می‌شود با رفع مشکلات تولید برخی قطعات، احتمالا سایپا تیراژ دو محصول خود یعنی پراید و تیبا را بازهم افزایش می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از رسیدن تولید ۹ماهه سایپا به مرز ۱۹۰ هزار دستگاه دارد.
۳
پارس خودرو: با خروج رنو از ایران تولیدش به شدت سقوط کرده اما هنوز هم زنده است. پارس خودرو با کمک خانواده‌ای از خودروهای چینی برلیانس توانسته حدود ۱۰۰هزار دستگاه اتومبیل تولید کند که نشان از افتی ۱۷ درصدی در تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
۴
مدیران خودرو: عرضه‌کننده محصولات چری چین در ایران تا پایان آذرماه ۹۷ توانسته حدود ۳۴هزار دستگاه اتومبیل تولید کند که این به معنی ۲۴٫۵درصدی تولید مهمترین شرکت خودروسازی بخش خصوصی از ابتدای امسال تاکنون است.
۵
کرمان خودرو : براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت صنعت، کرمان موتور در نه ماه سال ۹۶ در مجموع ۲۸ هزار و ۳۷۶ دستگاه از انواع محصولات خود را به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که کرمان موتور در مدت مشابه سال جاری توانسته با افزایش ۲٫۲ درصدی میزان تولید خود را به ۲۹ هزار دستگاه برساند.
۶
بهمن موتور : شرکت خودروسازی بهمن هم روند تولید خود را در بازه زمانی ذکر شده به نسبت سال گذشته افزایش داده است. این شرکت در نه ماهه سال‌جاری توانسته با رشدی ۳۹درصدی حدود ۷ هزار دستگاه خودروی سواری تولید کند.
۷
آذویکو : شرکت صنعت خودروی آذربایجان به عنوان تولیدکننده محصولات ام‌جی در ایران در ۹ماهه نخست سال۹۷ حدود ۵ هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرده است که به معنی یک رشد بزرگ ۲۴۰۰ درصدی در عملکرد این خودروساز می‌باشد.

کدخبر: ۲۴۰۸۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر