کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۶۰۸۷
تاریخ خبر:

شش دلیل برای خرید خانه در پاییز امسال

رپرتاژ آگهی | رفته رفته روزها کوتاه تر می شوند، اما فهرست شرایط مثبت برای خریداران ممکن است طولانی تر شود.

پس از سال بی‌رحمانه ای که گذشت و برای خریداران خانه که بسیاری از آنها با ناامیدی دست از تصمیمشان برای خانه دار شدن کشیدند، به نظر می‌رسد پاییز امسال دارای خبرهای خوب برای کسانی باشد که هنوز در انتظار شکار خانه هستند یا آنهایی که به دنبال تعویض ملکشان هستند.

اگر به دنبال خرید خانه و یا سرمایه گذاری در منطقه ۲۲ تهران هستید، در اینجا ۶ دلیل وجود دارد که چرا پاییز امسال زمان خوبی برای این کار است.

  1. افزایش تعداد خانه های برای فروش

6 دلیل برای خرید خانه در پاییز امسال
یکی از بزرگترین ناامیدی ها برای خریداران مسکن، کمبود مداوم خانه برای فروش بوده است. تحقیقات انجام شده نشان داد که فروشندگان احتمالی در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل عدم اطمینان در مورد COVID-19، فهرست کردن املاک خود را متوقف کردند. تردید آنها همزمان شد با افزایش تقاضای خریدار که ناشی از نرخ های بهره پایین تاریخی که توسط بانک ها ارائه میشد و تعداد فزاینده خریداران نسل هزاره و کودک سال بود که بسیاری از آنها به علت کرونا از خانه کار میکردند. در حالی که موجودی خانه های برای فروش کم است، اما در نهایت در ماه مرداد شروع به افزایش کرد و طبق پیش‌بینی‌های یک هیئت متشکل از ۱۰۰ کارشناس املاک و اقتصاددانان مبنی بر اینکه مالکان خانه‌های بیشتری در نیمه دوم سال با فراگیرتر شدن توزیع واکسن شروع به فهرست‌بندی خانه‌های خود خواهند کرد، برآورده شد. این پنل که برای نظرسنجی انتظارات قیمت خانه در سال ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفت، همچنین انتظار دارد ساخت خانه های جدید به تعداد خانه های برای فروش اضافه شود.

  1. امکان کاهش قیمت در لیست های قدیمی تر

پاییز به طور کلی، زمانی است که خریداران خانه بیشتر احتمال دارد که معامله ای برای یک خانه به دست آورند. معمولاً خریداران کمتری وجود دارد و لیست هایی که هفته ها یا ماه ها در بازار هستند معمولاً شاهد کاهش قیمت هستند.کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ این الگو را تغییر داد، اما به نظر می‌رسد در پاییز ۲۰۲۱ به مناطق عادی‌تر باز می‌گردیم. به گفته اقتصاددانان سایت Zillow، سهم رو به رشدی از خانه‌های فهرست‌شده در تابستان کاهش قیمت داشتند. در سراسر کشور به ویژه املاک منطقه ۲۲ تهران ، سهم فهرست‌هایی که کاهش قیمت داشتند برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت و به تقریباً یک در هشت خانه (۱۲٫۲۵٪) از تقریباً یک در ۱۰ در تیر ماه (۱۰٫۳٪) رسید. در مرداد ۲۰۱۹، قبل از همه‌گیری کرونا، کل سهم ۱۷٫۴ درصد بود.

اگر موجودی مسکن طبق انتظار رشد کند، تعدیل قیمت می تواند فضای تنفس بیشتری را برای خریداران ایجاد کند.

  1. افزایش قیمت آهسته تر

6 دلیل برای خرید خانه در پاییز امسال
پس از یک سال افزایش سرسام آور قیمت مسکن، سرعت رشد آن کاهش یافته است. این کاهش با توجه به بازار داغ سال گذشته قابل توجه است، حتی اگر سرعت افزایش ماهانه رشد قیمت در محدوده رکورددار باقی بماند. برای خریداران، تسهیل در پایان تابستان می تواند چیزی شبیه به آن را ارائه دهد. هیئت کارشناسی مورد بررسی پیش بینی می کند که قیمت مسکن در سراسر کشور با نرخ متوسط سالانه حدود ۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ افزایش می یابد که بسیار کمتر از نرخ افزایش سالانه فعلی حدود ۱۷ درصد است. اما اگر با وجود بازار راکد و کاهش قیمت باز هم قادر به خرید خانه در تهران نبودید، پیشنهاد میشود به گزینه خرید پیش فروش آپارتمان در منطقه چیتگر تهران فکر کنید که با نصف قیمت خانه میتوانید صاحب یک دستگاه آپارتمان نوساز در منطقه توریستس تهران شوید.

  1. در حال حاضر نرخ بهره در پایین ترین حد قبلی باقی می ماند

نرخ های بهره پایین، به ویژه زمانی که افزایش قیمت در حال کاهش است، قدرت خرید شما را افزایش می دهد و خانه را مقرون به صرفه تر می کند. در حالی که نرخ‌های وام مسکن نزدیک به پایین‌ترین حد تاریخی باقی می‌مانند، فشار نزولی که آنها را در پایین نگه داشته است، در نهایت نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد. افزایش نیم واحدی در نرخ بهره، مثلاً از ۳٪ به ۳٫۵٪، پرداخت ماهانه وام مسکن شما را ۶٫۵٪ افزایش می دهد. پرداخت بالاتر ممکن است برای وام های کوچکتر خانه زیاد نباشد، اما می تواند به سرعت برای وام های بزرگتر اضافه شود. برای بیش از یک سال، نرخ بهره وام‌های مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت حدود ۳ درصد بوده است و حتی در برخی مواقع به زیر آن نیز کاهش یافته است. در اواخر سال ۲۰۱۸ نرخ‌ها بسیار نزدیک‌تر به ۵٪ بودند و در دهه ۱۹۹۰ به طور مداوم بین ۷٪ و ۸٪ در نوسان بودند. برای بررسی اینکه چگونه تغییرات در نرخ‌های بهره می‌تواند بر میزان پرداخت شما در هر ماه تأثیر بگذارد، میتوانید از ماشین حساب وام بانک مسکن استفاده کنید.

  1. فروشندگان ممکن است بخواهند تا پایان سال تعطیل شوند

6 دلیل برای خرید خانه در پاییز امسال
در حالی که خانه جایی است که صاحب آن در آن زندگی می‌کند و خاطرات می‌سازد، اما در اصل یک نوع سرمایه‌گذاری نیز است، سرمایه‌ای که عواقب مالیاتی دارد. یک فروشنده خانه ممکن است بخواهد از سود یا زیان در طول این سال مالیاتی استفاده کند، بنابراین ممکن است صاحبان خانه هایی را پیدا کنید که به دنبال معاملاتی هستند تا بتوانند قبل از ۳۰ اسفند بسته شوند. دلیل فروش را از فروشنده بپرسید و به دنبال فهرست هایی باشید که میخواهند حتماً قبل از پایان سال معامله را ببندند. کسب‌وکارها همچنین ممکن است معاملات پایان سال را در مورد اقلام بزرگ مانند لوازم خانگی و اداری ارائه دهند، که می‌تواند به کاهش هزینه‌های نقل مکان کمک کند، مخصوصاً اگر لوازم خانگی قدیمی باشند یا در لیست فروش گنجانده نشده باشند.

  1. آب و هوای سخت تر می تواند نقص های بیشتری را نشان دهد

ماه‌های پاییز و زمستان معمولاً عیوب را آشکار می‌کنند و آنها را به زمان خوبی برای دیدن رنگ‌های واقعی خانه تبدیل می‌کند. برای مثال، در ماه‌های سردتر، می‌توانید ببینید که آیا شومینه یا رادیاتورها واقعاً کار می‌کنند و آیا برای همه مناطق خانه گرمایشی ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید ببینید که آیا خانه پیش‌رو است یا مشکلات ساختاری دارد که در غیر این صورت ممکن است توسط بوته‌ها یا گل‌ها پنهان شوند. بهتر است قبل از ارائه پیشنهاد، به جای اینکه ماه‌ها پس از بسته شدن معامله غافلگیر شوید، عیوب خانه را ببینید. در واقع بهترین زمان برای انجام بازرسی املاک و مستغلات، در باران و برف است، زیرا احتمال بروز هرگونه مشکل عمده بیشتر است.

نتیجه گیری

باید تکرار کرد که اگرچه فصل پاییز می‌تواند فرصت‌هایی را برای خریداران فراهم کند، اما در نهایت، بهترین زمان برای خرید، زمانی است که برای شما مناسب است.

کدخبر: ۴۴۶۰۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر