کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۳۹۵
تاریخ خبر:

۵۰۰‌دلار برای ملاقات با پلی‌استیشن ‌۵

روزنامه هفت صبح، محمد طالبیان | ‌ پس از لو رفتن قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس، سونی هم دست‌به‌کار شد و از همایش جدیدش با محوریت عناوین PS5 و همچنین مشخص کردن قیمت نهایی این کنسول خبر داد؛ همایش آنلاینی که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه به وقت ایران برگزار شد .

سونی طی آن نه‌تنها از عناوین جدیدی از جمله «گاد آو وار» جدید رونمایی کرد، بلکه بالاخره قیمت کنسول پلی استیشن ۵ را هم اعلام کرد؛ کنسولی که مدل اصلی و همراه درایو آن با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل دیجیتال آن با قیمت ۳۹۹ دلار در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در آمریکا، ژاپن، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی و در ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در دیگر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

نمایش سونی با رونمایی از نسخه جدید فاینال فانتزی آغاز شد. شرکت اسکوئر انیکس بازی فاینال فانتزی ۱۶ را به طور رسمی در رویداد پلی‌استیشن ۵ معرفی کرد. البته اگر اخبار مربوط به این بازی کمی زودتر از موعد رونمایی آن لو نرفته بودند این عنوان می‌توانست بزرگترین سورپرایز این نمایش باشد. این بازی قرار است در سال ۲۰۲۱ برای رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شود.

البته زمان انتشار نسخه رایانه شخصی به طور کامل مشخص نیست. نکته جالب در مورد بازی فاینال فانتزی ۱۶ عرضه آن به صورت انحصار زمانی برای PS5 است؛ تقریبا همان رویکردی که اسکوئر در قبال فاینال فانتزی ۷ ریمیک داشت. از دیگر نکات جالب این نمایش فضای اروپای قرون وسطای آن است که تفاوت بسیاری با حال‌وهوای سری فاینال فانتزی دارد.

پس از نمایش فاینال فانتزی ۱۶، اولین گیم‌پلی «اسپایدرمن: مایلز مورالز» منتشر شد که نه‌تنها از گرافیک چشم‌نوازی برخوردار بود، بلکه از گیم‌پلی هیجان‌انگیزی هم برخوردار بود. تریلر جدید یک نیویورک پوشیده از برف را نشان می‌دهد. داستان این اسپین‌آف یک سال پس از نسخه ۲۰۱۸ جریان دارد و برخلاف نسخه اصلی، در مایلز مورالز بازیکنان به منطقه هارلم دسترسی دارند.

در ابتدای تریلر مایلز به‌همراه دوست خود در این منطقه در حال قدم‌زنی است. ریو مورالز (مادر مایلز) در حال سخنرانی است که تینکر به‌همراه ارتش خود جنگی را به‌راه می‌اندازد. بعد از اسپایدرمن نوبت به رونمایی از عنوانی رسید که مدت زیادی از زمان مشخص شدن ساختش می‌گذرد. شرکت برادران وارنر در رویداد پلی‌استیشن بازی نقش‌آفرینی «میراث هاگوارتز» معرفی شد. بازی میراث هاگوارتز عنوان نقش‌آفرینی اکشن و جهان باز است که در دنیای هری پاتر جریان دارد.

در این بازی شما در مرکز ماجراجویی‌های متنوع در هاگوارتز خواهید بود و به محیط‎‌های آشنا سر خواهید زد. این بازی در سال۱۸۰۰ میلادی جریان دارد و شما نقش دانش‌آموزی را دارید که آخرین لحظه در هاگوارتز قبول شده. مدتی بعد متوجه می‌شوید که این دانش‌آموز قدرت‌های ویژه‌ای دارد و کلید یک راز قدیمی در دستان اوست.

در میراث هاگوارتز می‌توانید شخصیت خود را به دلخواه درست کنید، جادوهای مختلف را امتحان کنید، قابلیت‌های خود را ارتقا دهید و در نهایت به جادوگر موردعلاقه خود تبدیل شوید.اکتویژن هم با انتشار تریلر بخش تک‌نفره بازی ندای وظیفه در رویداد حضور پیدا کرد. این نمایش که «هیچ جایی برای فرار» نام دارد، تنها قسمت کوچکی از مرحله اول کمپین بازی را نشان می‌دهد.

در این ماموریت شما به عنوان یک مامور سیا به نام الکس میسون بازی می‌کنید که با همکاران خود فرانک وود و راسل آدلر وارد شهر ترابزون در ترکیه می‌شوند. در ادامه تیم آتش سیا را می‌بینیم که به یک فرودگاه نفوذ می‌کنند درحالی‌که هدف پراهمیت آنها قصد فرار با یک هواپیما را دارد. در این مرحله شما به هر نحوی که شده باید این هدف را از بین ببرید.

یکی از مهم‌ترین عناوین انحصاری نمایش داده‌شده طی همایش پلی‌استیشن، نمایش گیم‌پلی بازسازی بازی Demon's Souls بود. عنوانی که مسئولیت ساخت آن برعهده استودیو سونی و استودیو بلوپوینت است که با ساخت ریمستر و ریمیک دیگر عناوین انحصاری سونی شناخته می‌شود. برای اولین‌بار طی این همایش شاهد گیم‌پلی بازی بودیم.

گرافیک چشم‌نواز از دیگر ویژگی‌های نسخه ریمیک است. نکته جالب اینکه سونی در نظر دارد این بازی را همزمان با عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ در اختیار مخاطبان قرار دهد. البته در ابتدا به اشتباه گفته شد که این بازی برای پی‌سی و دیگر کنسول‌ها عرضه خواهد شد، اما سونی خیلی زود این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که Demon's Souls کاملا در انحصار پلی‌استیشن ۵ خواهد بود.

سونی نمایش خود را در این نقطه قطع نکرد و برگ آخر خود را به نمایش نسخه جدید «گاد آو وار» برای پلی‌استیشن ۵ اختصاص داد. درحالی‌که حدود دوسال‌ونیم از عرضه نسخه قبلی سری می‌گذرد، استودیو سانتا مونیکا در جریان رویداد اخیر پلی‌استیشن ۵ بازی گاد آو وار جدید را به‌ شکل غیرمنتظره‌ای معرفی کرد. با اینکه تیزر منتشرشده اطلاعات زیادی را به ما نمی‌دهد، اما تاریخ انتشار اعلام‌شده سال ۲۰۲۱ است. بااین‌حال انتظار می‌رود که این تاریخ عرضه حداقل برای چند ماه جابه‌جا شده و حتی به ابتدای سال ۲۰۲۲ منتقل شود.

کدخبر: ۳۵۰۳۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    پلی استیشن 4 هم وقتی اومد پانصد دلار بود !