کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۶۹۰
تاریخ خبر:

۴۵راز بازار لوازم خانگی در زمستان ‌۹۹

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ‌لازم نیست تا امین‌حضور بروید؛ احتمالا همینجا می‌توانید یک بازارگردی کامل داشته باشید. در این گزارش رازهای بازار لوازم خانگی را آورده‌ایم. اینکه کدام تلویزیون، لباسشویی یا یخچال فریزر بیشترین طرفدار را در بازار دارند، کدام یک از همه گران‌تر هستند و حداقل بودجه لازم برای خرید هر کدام از مدل‌ها چقدر است.

مثلا تلویزیون‌های موجود در بازار بین سه میلیون و ۵۰۰هزار تا ۵۴میلیون تومان قیمت دارند و مدل‌های ۴۳اینچی پرفروش‌ترین‌ها هستند. قیمت یخچال فریزر از پنج میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی موارد به ۸۴میلیون تومان می‌رسد. حداقل بودجه لازم برای خرید یخچال فریزر بالا و پایین هشت میلیون تومان، دوقلو ۱۳میلیون تومان و ساید‌بای‌ساید حدود ۲۰میلیون تومان است.

لباسشویی‌های نیمه‌اتوماتیک بین ۱٫۵ تا سه میلیون تومان برایتان خرج دارند و اگر بخواهید سراغ ارزان‌ترین مدل‌های اتوماتیک بروید، احتمالا هفت میلیون تومان بودجه لازم دارید. قیمت گران‌ترین ماشین‌های لباسشویی به ۵۱میلیون تومان می‌رسد.

*** رازهای بازار تلویزیون
* یک: یکی از مدل‌های پرفروش تلویزیون، مدل ۴۳اینچی ایکس‌ویژن به‌‌اسم ۴۳XT745 است که حدود هفت میلیون تومان قیمت دارد. تی‌سی‌ال مدل ۴۳D3000i با قیمت شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان از دیگر تلویزیون‌های بازار است.

* دو: ارزان‌ترین تلویزیون، یکی از محصولات برند بست است که با نام ۳۲BN2040J و قیمت سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان عرضه شده. البته این تلویزیون ۳۲اینچی است و به خاطر ابعاد کوچکش زیاد مورد پسند خریداران قرار نمی‌گیرد.

* سه: آنهایی که می‌خواهند روی تلویزیون‌شان اپلیکیشن نصب کنند یا با آن به اینترنت متصل شوند، حداقل شش میلیون و ۳۰۰هزار تومان بودجه لازم دارند. تلویزیون هوشمند ۴۰اینچی فیلیپس مدل ۴۰PFT5883 با چنین قیمتی فروخته می‌شود.

* چهار: گران‌ترین تلویزیون در بازار رسمی لوازم خانگی، ال‌ای‌دی هوشمند ال‌جی مدل ۶۵SJ95000GI-TA با سایز ۶۵اینچ است که حدود ۵۴میلیون تومان قیمت دارد.

* پنج: بزرگترین و گران‌ترین تلویزیونی که توسط برندهای ایرانی به بازار عرضه شده، تلویزیون جی‌پلاس مدلGTV-82KE821S است که قیمت آن به ۵۰میلیون تومان می‌رسد. این تلویزیون ۸۲اینچی است و بعید است بزرگ‌تر از آن تلویزیون دیگری پیدا کنید.

* شش: تنها تلویزیون QLED برندهای ایرانی، تلویزیون جی‌پلاس مدل GTV-75KE921S با سایز ۷۵اینچی است که قیمت آن در بازار حدود ۳۵میلیون تومان است.

* هفت: پرطرفدارترین تلویزیون‌ها، مدل‌های ۴۹ یا ۵۰اینچی هستند. ارزان‌ترین این تلویزیون‌ها ایکس‌ویژن مدل ۴۹XT530 است که هشت میلیون و ۱۰۰هزار تومان قیمت دارد.

* هشت: عنوان گران‌ترین تلویزیون ۴۹ یا ۵۰اینچی موجود در بازار به تلویزیون ال‌جی مدل ۴۹SJ80000GI-TA تعلق دارد که حدود ۲۷میلیون تومان فروخته می‌شود.

* ۹: در بین برندهای ایرانی، گران‌ترین تلویزیون ۴۹ یا ۵۰اینچی، یکی از محصولات اسنوا با نام
SSD-50SA580U است که با قیمت ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. بعد از آن جی‌پلاس مدل GTV-50LU722S با قیمت ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان در رتبه دوم قرار دارد.

* ۱۰: ایکس‌ویژن ارزان‌ترین تلویزیون ۵۵اینچی را به بازار عرضه کرده. تلویزیون ۵۵XT540 حدود ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. ال‌ای‌دی هوشمند بلست مدل BTV-55SB220B هم با همین قیمت فروخته می‌شود.

* ۱۱: تلویزیون تی‌سی‌ال مدل ۵۵P65USL یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ۵۵اینچی موجود در بازار است که حدود ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان قیمت دارد. رقیب او، ارزان‌ترین مدل ۵۵اینچی یعنی ایکس‌ویژن مدل ۵۵XT540 با قیمت ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

* ۱۲: در بین تلویزیون‌های ۴۳اینچی، ال‌ای‌دی هوشمند ایکس‌ویژن مدل ۴۳XT745 بیشترین طرفدار را دارد و حدود هفت میلیون تومان فروخته می‌شود. تی‌سی‌ال مدل ۴۳D3000i یکی دیگر از مدل‌های پرفروش است که حدود شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد.

* ۱۳: ارزان‌ترین تلویزیون ۴۳اینچی موجود در بازار، پانورامیک مدل PA-43BA277 است که حدود شش میلیون تومان قیمت دارد. پانورامیک از برندهای جدید بازار به حساب می‌آید و جستجوهای اینترنتی نشان می‌دهد احتمالا توسط برند هیمالیا عرضه شده باشد.

* ۱۴: گران‌ترین تلویزیون ۴۳اینچی، ال‌ای‌دی ال‌جی مدل ۴۳UK66000GI با قیمت ۲۰میلیون تومان است. اگر صرفا مدل‌های ایرانی را در نظر بگیریم، عنوان گران‌ترین تلویزیون به یکی از محصولات سام الکترونیک با نام UA43T5500TH می‌رسد که حدود هفت میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

* ۱۵: ‌تنها تلویزیون‌های خمیده مربوط به باقی‌مانده محصولات سامسونگ در ایران هستند. مدل ۴۹N6950 سامسونگ با سایز ۴۹اینچ و صفحه خمیده، حدود ۱۶میلیون تومان قیمت دارد و قیمت مدل ۵۵اینچی آن به حدود ۲۳میلیون تومان می‌رسد.

*** رازهای بازار یخچال فریزر
* ۱۶: ‌پرفروش‌ترین یخچال‌فریزرها در فروشگاه‌های اینترنتی مدل‌های فریزربالا هستند. یخچال ۱۴فوتی امرسان مدل TFH14T یکی از آنها است که حدود پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان قیمت دارد.

* ۱۷: ‌ارزان‌ترین یخچال فریزر موجود در بازار، یخچال ۱۲فوتی ایستکول مدل TM-679-200 است که با قیمت حدود چهار میلیون و ۹۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. یخچال ۱۱فوتی الکترواستیل مدل ES11 رقیب این مدل به حساب می‌آید و قیمت آن هم در همین حدود است.

* ۱۸: ‌در بین مدل‌های یخچال فریزر که فریزر در قسمت بالایی آنها قرار گرفته است، یخچال ۳۰فوتی بنس مدل T7 با قیمت ۱۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان، گران‌ترین یخچال به حساب می‌آید و بعد از آن یخچال ۲۷فوتی اسنوا مدل S3/0275 TI با قیمت ۱۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان در رتبه دوم قرار دارد.

* ۱۹: ‌پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بالا و پایین موجود در بازار، دو مدل از محصولات اسنوا و امرسان هستند. یخچال اسنوا مدل SN4-0250TI حدود ۱۰میلیون تومان قیمت دارد و یخچال امرسان مدل BFN20D-M حدود هشت میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

* ۲۰: ‌آنتیک مدل N70 ارزان‌ترین یخچال فریزر بالا و پایین به حساب می‌آید که حدود هفت میلیون و ۸۰۰هزار تومان قیمت دارد. آنتیک از برندهای ایرانی است که بیشتر به اجاق گازهایش معروف است.

* ۲۱: ‌گران‌ترین یخچال فریزر بالا و پایین، دوو مدل D2BF-0028SS است که قیمت آن در بازار به حدود ۲۲میلیون تومان می‌رسد.

* ۲۲: ‌پرفروش‌ترین یخچال فریزر دوقلو در فروشگاه‌های اینترنتی یخچال فریزر دوقلو امرسان مدل
FN15D-RH15D است که با قیمت حدود ۱۷میلیون تومان فروخته می‌شود.

* ۲۳: ‌خرید یخچال‌فریزر دوقلو حداقل ۱۳میلیون تومان بودجه لازم دارد. یخچال پارس مدل LRDST170WD-FRZNF170 ارزان‌ترین یخچال فریزر دوقلو در بازار است.

* ۲۴: ‌گران‌ترین یخچال فریزر دوقلو، سامسونگ مدل RR20W-RZ20W با قیمت حدود ۶۳میلیون تومان است. در بین برندهای ایرانی گران‌ترین یخچال دوقلو، هیمالیا مدل ۷۰۷۱ به حساب می‌آید که حدود ۲۹میلیون تومان قیمت دارد.

* ۲۵: ‌پرطرفدارترین یخچال سایدبای‌ساید در بازار لوازم خانگی یکی از محصولات دوو است. یخچال دوو مدل D2S-3133SS با قیمت حدود ۳۶میلیون تومان فروخته می‌شود.

* ۲۶: ‌خرید یخچال فریزر سایدبای‌ساید، حداقل ۲۰میلیون تومان بودجه لازم دارد. یخچال فریزر جی‌پلاس مدل GSS-K916W با چنین قیمتی فروخته می‌شود اما تنها ظاهرش شبیه مدل‌های سایدبای‌ساید است. این یخچال حتی آبریز بیرونی ندارد و یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار گرفته.

* ۲۷: ‌گران‌ترین یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید، یکی از محصولات برند هیتاچی است. این یخچال فریزر که RS-700 GS نام دارد، با قیمت حدود ۹۵میلیون تومان فروخته می‌شود. یخچال وایت هاوس مدل WEM28VGHEWW با قیمت ۸۴میلیون در رتبه دوم قرار دارد.

* ۲۸: ‌یخچال فریزر سایدبای‌ساید اسنوا مدل SN8-3320SS گران‌ترین یخچالی است که توسط یک برند ایرانی به بازار عرضه شده. قیمت این مدل حدود ۴۵میلیون تومان است.

* ۲۹: ‌یخچال‌های هتلی جایگاه ویژه‌ای در فهرست پرفروش‌ترین مدل‌ها دارند. ایستکول مدل TM-835 یکی از پرفروش‌ترین یخچال‌‌های هتلی موجود در بازار به حساب می‌آید.

* ۳۰: ‌یخچال هتلی پلار مدل R62 ارزان‌ترین مدل با قیمت دو میلیون و ۶۷۰هزار تومان است و در طرف مقابل یخچال هتلی سینجر هم گران‌ترین یخچال در این دسته است که با قیمت چهار میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

*** رازهای بازار ماشین لباسشویی
* ۳۱: ‌خرید لباسشویی اتوماتیک حداقل ۶٫۸میلیون بودجه لازم دارد. لباسشویی پنج کیلوگرمی REN5207 با قیمت شش میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. این مدل کوچکترین لباسشویی‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند و زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

* ۳۲: ‌گران‌ترین ماشین لباسشویی موجود در بازار، ویرپول مدل FSCR10422 است. این لباسشویی با ظرفیت ۱۰کیلوگرمی خود حدود ۵۱میلیون تومان قیمت دارد.

* ۳۳: ‌لباسشویی‌های هفت کیلوگرمی بیشترین طرفدار را در بین لباسشویی‌های اتوماتیک دارند. یکی از پرفروش‌ترین‌هایشان لباسشویی پاکشوما مدل TFU-74401 است که با قیمت ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. در این فهرست دوو مدل DWK-7103 با قیمت ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان در رتبه دوم قرار دارد.

* ۳۴: ‌عنوان ارزان‌ترین لباسشویی‌های هفت کیلوگرمی موجود در بازار به لباسشویی بست مدل BWD-7111 اختصاص دارد که حدود هفت میلیون و ۹۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. بست از برندهای کمترشناخته شده بازار لوازم خانگی است که محصولات آن توسط گروه صنعتی انتخاب روانه بازار می‌شود.

* ۳۵: ‌لباسشویی سامسونگ مدل J1477 گران‌ترین ماشین لباسشویی هفت کیلوگرمی در بازار به حساب می‌آید. اگر مدل‌های خارجی را در نظر نگیریم، در بین برندهای ایرانی لباسشویی پاکشوما مدل
TFU 74406 ST با قیمت ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان یکی از گران‌ترین‌ها است.

* ۳۶: ‌در بین لباسشویی‌های هشت کیلوگرمی، اسنوا مدل SWM-84516 یکی از پرفروش‌ترین مدل‌ها است که با قیمت ۱۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

* ۳۷: ‌اسنوا گران‌ترین ماشین لباسشویی هشت کیلوگرمی ایرانی را به بازار عرضه کرده. قیمت لباسشویی مدل SWM-84518 از این برند حدود ۱۴میلیون تومان است. اگر محصولات خارجی را هم در نظر بگیریم، عنوان گران‌ترین لباسشویی به ال‌جی مدل G840S با قیمت ۳۳میلیون تومان می‌رسد.

* ۳۸: ‌خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت هشت کیلوگرم حداقل ۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان بودجه می‌خواهد. لباسشویی ایکس‌ویژن مدل TM84-BWBL با چنین قیمتی فروخته می‌شود.

* ۳۹: ‌لباسشویی پاکشوما مدل TFU-94407 یکی از پرطرفدارترین لباسشویی‌های ۹کیلوگرمی موجود در بازار است که حدود ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. کندی مدل GVS 1439TH با قیمت ۱۵٫۸میلیون در رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

* ۴۰: ‌کمترین بودجه لازم برای خرید یک لباسشویی ۹کیلوگرمی، ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان است که با آن می‌توان لباسشویی ایکس‌ویژن مدل TM94-AWBL را خرید.

* ۴۱: ‌ماشین لباسشویی ال‌جی مدل G950C با قیمت ۳۵میلیون تومان گران‌ترین لباسشویی ۹کیلوگرمی است. در بین برندهای ایرانی، جی‌پلاس مدل GWM-K947S بیشترین قیمت را دارد و ۱۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

* ۴۲: ‌لباسشویی سامسونگ مدل J1477، ارزان‌ترین مدلی است که قابلیت اضافه کردن لباس در حین شست‌وشو را دارد. قیمت این لباسشویی به حدود ۲۱میلیون تومان می‌رسد. دیگر مدل‌هایی که گفته می‌شود چنین قابلیتی دارند، فرآیند شست را متوقف می‌کنند و بعد از اضافه کردن لباس جدید آن را ادامه می‌دهند.

* ۴۳: ‌ماشین‌های لباسشویی نیمه‌اتوماتیک، پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند. در صدر آنها نام لباسشویی دوقلو پاکشوما مدل PWN-9654AJ با ظرفیت ۹٫۶کیلوگرم و قیمت سه میلیون تومان به چشم می‌خورد.

* ۴۴: ‌ارزان‌ترین ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک، اینترنشنال آنیل مدل MWT6000 با ظرفیت ۳٫۵کیلوگرم است که حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

* ۴۵: ‌در بین مدل‌های دوقلو، ماشین لباسشویی بنس BS1280MA بیشترین قیمت را دارد و با ظرفیت ۱۳کیلوگرمی حدود سه میلیون و ۷۰۰هزار تومان به بازار عرضه شده. البته این رقم از قیمت ارزان‌ترین لباسشویی‌های اتوماتیک هم کمتر است.

کدخبر: ۳۶۶۶۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر