کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۴۶۴
تاریخ خبر:

۴۲‌سال است که می‌پرسند فوتبال‌ یا قرمه‌سبزی؟

روزنامه هفت صبح | ‌ پنجشنبه‌ اولین بازی تیم فوتبال زنان ایران در جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود. دختران تیم ما قرار است با پیراهن سفید ساعت ۱۷:۳۰ عصر مقابل بازیکنان هند که از قضا میزبان این مسابقات هم هستند، وارد زمین شوند. تا اینجای کار چند حاشیه و موضوع جالب در این سفر مهم پیش آمده؛ اول حضور آرنیکای پنج ماهه در ترکیب تیم، سپس مصاحبه پرحاشیه سرمربی و اشاره او به قرمه‌سبزی، همچنین تحلیل ای‌اف‌سی درباره یکی از بازیکنان و دست آخر هم رنگ لباس‌ها از حواشی حضور زنان فوتبالیست ایران در جام ملت‌های آسیا برای اولین بار بوده است.

از صبحی که ورزشکاران ما به هند رسیدند توجه عکاس‌ها به کودک پنج ماهه الهام فرهمند جلب شد. آرنیکا قرار است در این مسابقات با شماره ۱۴، یار دوازدهم تیم ملی ما باشد. همین یک ماه پیش هم آرنیکا همراه مادر و مادربزرگش در اردوی کیش حاضر شده بود. الهام فرهمند ملی‌پوش تیم ذوب‌آهن است. او سال ۱۳۷۲ به دنیا آمده و سال ۱۳۹۷ با حسین پاپی (متولد ۱۳۶۲) ، بازیکن فوتبال ازدواج کرده است.
در کیت لباس‌های ایران یک دست لباس سفید، قرمز و گرمکن وجود دارد.

برند این لباس باز هم همان مارک مجید است که در مسابقات مقدماتی بازیکنان به تن داشتند. روز پنجشنبه ایران با رنگ سفید به زمین می‌رود. همچنین برای دروازه‌بان هم یک لباس مشکی-طلایی، صورتی با جزئیات طوسی‌رنگ و آبی‌روشن تهیه شده است.

برخلاف دور قبل که بازیکنان با حاشیه‌هایی در مورد لباس رسمی و زیبای خود روبه‌رو شدند، این بار نسبتا در بدرقه‌ای ایده‌آل به سمت هند حرکت کردند. در بین مسافران همچنین برخی از اعضای صدا و سیما حضور داشتند تا بازی را روز پنجشنبه در رادیو ورزش به صورت زنده گزارش کنند.

دیروز سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در اولین کنفرانس خبری خود در هند شرکت کرد. سمت راست او بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم نشسته بود که بعد از سرمربی‌‌ شروع به صحبت کرد. مریم ایراندوست درباره تمرینات و آمادگی تیم توضیح داد و دوباره یادآوری کرد که ایران برای اولین بار است که توانسته وارد چنین تورنمنتی بشود. این یعنی او خواسته محکم‌کاری کند که اگر زنان ما به نتیجه دلخواهی نرسیدند، کسی را از این تیم ناامید نکند.

اینکه بعد از گذشت چندین سال از تعطیلی تیم ملی فوتبال، ایران توانسته برای اولین بار در چنین سطحی حاضر شود، توجه خیلی از رسانه‌ها را به خودش جلب کرده. خبرنگار ای‌اف‌سی چند روز قبل با ایراندوست درباره همین موضوع یک گفت‌و‌گوی اختصاصی داشت ولی اینجا هم بحث قرمه‌سبزی به میان آمد. در این گزارش ایراندوست با اشاره به اینکه قرمه‌سبزی غذای محبوب ایرانی است، گفته: در این ۴۲ سال بارها از من پرسیده‌اند که چرا یک دختر باید فوتبال بازی کند و بهتر است قرمه‌سبزی بپزد. آیا باور می‌کنید که از قرمه‌سبزی متنفرم و دیگر آن را نمی‌خورم؟

بعد از مصاف با هند، تیم ملی فوتبال زنان ایران دو دیدار بعدی خود مقابل چین و چین‌تایپه با پیراهن‌های قرمزرنگ به میدان خواهد آمد. آنها این سه بازی را به ترتیب در ناوی مومبای، بمبئی و دوباره ناوی مومبای انجام خواهند داد. ناوی مومبای همان بمبئی جدید است که در امتداد بمبئی قرار دارد که با یک پل به هم وصل می‌شوند. در این مسابقات جام ملت‌های آسیا که تا یکشنبه ۱۷ بهمن ادامه خواهد داشت، فعلا ۱۲ تیم حضور دارند. با اینکه جام ملت‌ها، بالاترین تورنمنت در عرصه فوتبال آسیاست ولی تا سطح یک چهارم نهایی فعلا خبری از تکنولوژی VAR نخواهد بود.

ای‌اف‌سی یادداشتی در سایت خودش درباره ستاره‌های روز پنجشنبه نوشته و از تیم ایران، به هاجر دباغی اشاره کرده. ‌ هاجر قبلا ستاره تیم سپاهان بوده و در رقابت‌های زیر ۲۳ کافا نقش مهمی داشته است. از قضا ارزیابی اعضای تیم هم ‌‌این بوده که این بازیکن ۲۲ ساله توپ را وارد دروازه هند می‌کند.

کدخبر: ۴۳۷۴۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر