کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۱۲۲۰
تاریخ خبر:

۴۰درصد از طلاق‌ها ریشه در مشکلات جنسی دارد

سید مصطفی حسینی، متخصص روانشناسی شناختی درباره آمار طلاق مرتبط با نارضایتی جنسی گفت: اگر قرار باشد صرفاً اختلالات جنسی را به عنوان معیار طلاق‌های فعلی در نظر بگیریم، عدد مشخصی نخواهد بود. اما اگر به بررسی پرونده‌های طلاق بپردازیم، به خوبی می‌بینیم که در بین موارد تعارض زن و شوهر، حتماً مشکلات جنسی و نارضایتی جنسی یکی از مهم‌ترین آنها بوده و با بررسی دقیق‌تر به عدد ۴۰ درصدی هم می‌رسیم.

اعتمادآنلاین: سید مصطفی حسینی، متخصص روانشناسی شناختی و مدیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز مشاوره طلاق در پایتخت،به بررسی ریشه‌های مشکلات جنسی زوجین و ارتباط آن با طلاق پرداخت.

سید مصطفی حسینی گفت:

* بسیاری از مشکلات زناشویی ریشه در رفتار روزمره دارد و این تعارض‌ها به اتاق‌خواب کشیده می‌شود. از سوی دیگر برعکس این وضعیت هم اتفاق می‌افتد؛ یعنی تعارض‌های داخل اتاق‌خواب زوجین به زندگی روزمره تسری پیدا می‌کند. خیلی مهم است که زن و شوهر بتوانند این موضوع را تشخیص دهند و بفهمند درگیر با کدام یک از این موارد هستند.

* (با اشاره به جدا بودن اختلالات جنسی از مشکلات جنسی): وقتی درباره مشکلات جنسی بین زوجین صحبت می‌کنیم باید یک نکته دیگر را هم لحاظ کنیم، آن هم اینکه آیا موضوع مد نظر ما اختلالات جنسی است یا خیر. در صورتی که مشکل زن و شوهر مسائلی همچون کم‌میلی جنسی، بیماری‌های دستگاه تناسلی، عدم نعوظ و… باشد، مساله پیش روی ما اختلالات جنسی است.

* اما خیلی از اوقات رخ می‌دهد که زوجین، هیچ کدام، مشکلی در این زمینه‌ها ندارند، اما باز هم شریک جنسی خوبی برای یکدیگر نیستند. در این موقعیت، عموماً مورد قبلی باید به خاطرمان بیاید؛ یعنی زوج‌هایی که مشکلات زندگی‌شان بر اتاق خواب‌شان تاثیر می‌گذارد.

* اگر قرار باشد صرفاً اختلالات جنسی را به عنوان معیار طلاق‌های فعلی در نظر بگیریم، عدد مشخصی نخواهد بود. اما اگر به بررسی پرونده‌های طلاق بپردازیم، به خوبی می‌بینیم که در بین موارد تعارض زن و شوهر، حتماً مشکلات جنسی و نارضایتی جنسی یکی از مهم‌ترین آنها بوده و با بررسی دقیق‌تر به عدد ۴۰ درصدی هم می‌رسیم.

* در حال حاضر دانشگاه‌های ایران رشته‌ای تحت عنوان سکس‌تراپی ندارند و کارشناسانی که فعالیت می‌کنند، آنهایی هستند که در کشورهای دیگر دوره‌های مختلف را گذرانده‌اند. همین نشان می‌دهد که ما چقدر در کشور درباره آموزش جنسی دچار مشکل هستیم.

* تابوها هنوز خیلی زیاد است و حتی حرف زدن در این‌باره برای مردم دشوار است. در مقابل چنین شرایطی به خاطر پایین بودن میزان آگاهی، زوج‌ها نمی‌دانند وقتی دچار مشکل می‌شوند باید چه کنند. طبق تحقیقات ما، ۹۹ درصد زوج‌ها نمی‌دانند کجا باید پیگیر مشکلات جنسی خود باشند. اصولاً یا با همدیگر حرف می‌زنند یا اینکه سراغ بزرگ‌ترها می‌روند. در صورتی که این حوزه متخصصان خودش را دارد.

* تربیت جنسی تک‌تک ما باید از دوران جنینی آغاز شود. شاید برای شما عجیب باشد، اما یک مادر از زمانی که فرزندش در رحم است باید تربیت جنسی را آغاز کند. اما چنین مواردی آگاهی می‌خواهد. سه‌سالگی، پنج‌سالگی، هشت‌سالگی و به تناسب تا دوران بلوغ این آموزه‌ها متفاوت می‌شود.

کدخبر: ۲۷۱۲۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • chavosh

    این روزها اخلاق خوش عین طلا شده. همه عصب انی و ناراحت… چرا؟