کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۳۵۸
تاریخ خبر:

۲۵سال حبس برای آزارگر شیطان‌صفت کودکان

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی |مامور قلابی مبارزه با مواد مخدر که جلوی دختران و پسران کم سن و سال را می‌گرفت و آنها را به صورت‌های مشابهی مورد آزار و اذیت‌های خود قرار می‌داد، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش هفت صبح، ساعت ۱۸:۲۰ روز ۲۸ بهمن سال ۹۵ بود که فردی به کلانتری ۱۳۲ نبرد مراجعه و عنوان داشت که سرنشین یک دستگاه خودرو پراید تیره رنگ قصد آزار و اذیت دختر ۱۰ ساله‌اش را داشته اما دخترش موفق به فرار از دست این مرد شیطان صفت شده است.

*** ماجرای آزار یک دختر
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع اقدام به آزار و اذیت، پرونده‌ای برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ، شاکی پرونده به همراه دختر ۱۰ ساله‌اش در اداره شانزدهم حاضر شد. دختر ۱۰ ساله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۶:۳۰ به قصد رفتن به دنبال برادرم در مدرسه از خانه خارج شدم. در خیابان حبیب، میانه پارک شاهد بودم که مردی به من مراجعه کرد و گفت:‌من مأمور مخفی هستم.

دنبال چند نفر پسر و دختر هستم که به دنبال موادمخدر هستند و مرا به بهانه تحقیقات سوار خودرو پراید سبزرنگ تیره با شیشه‌های دودی و صندلی‌های مشکی رنگ کرد. داخل ماشین عکس‌های متعلق به چند آقا و خانم را به من نشان داد که گفتم آنها را نمی‌شناسم. در حالی که قصد پیاده شدن از ماشین را داشتم، ناگهان متوجه شدم این شخص قصد آزار و اذیت مرا دارد. این شخص قصد داشت تا به زور پیراهنم را دربیاورد، که موفق به پیاده شدن از ماشین شدم و به سرعت از محل فرار کردم.

با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد خودرو پراید سبز رنگ موفق به شناسایی چند مغازه و مرکز تجاری مجهز به دوربین‌های مداربسته شده و در ادامه، با بهره‌گیری از اطلاعات نسبتا دقیق دختر ۱۰ ساله در خصوص مشخصات ظاهری خودرو پراید اقدام به شناسایی خودروی متهم کردند. کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی مالک حقوقی خودرو در شهرستان اسلامشهر، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و ضمن شناسایی مالک خودرو به تحقیق از او پرداختند.

در تحقیقات از مالک خودرو مشخص شد که خودروی پراید مورد نظر کارآگاهان، در سال ۱۳۹۲ به صورت قولنامه‌ای به شخص دیگری فروخته شده اما تاکنون اقدامی از سوی خریدار و مالک خودرو جهت انتقال قانونی خودرو و تعویض پلاک صورت نگرفته و مالک حقوقی خودرو نیز با توجه به گذشت بیش از دو سال از زمان فروش خودرو هیچگونه اطلاعاتی از خریدار خودرو در اختیار ندارد.

در چنین شرایطی، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین خریدار خودرو به نام صفرعلی ۴۹ ساله شدند که تصویرش از سوی دختر ۱۰ ساله مورد شناسایی قرار گرفت.با شناسایی تصویر صفرعلی، کارآگاهان اداره شانزدهم با شناسایی مخفیگاه او در منطقه دولت‌آباد به این منطقه اعزام و موفق به دستگیری او شدند. متهم در زمان دستگیری قصد مقاومت و ایجاد درگیری با کارآگاهان را داشت که قبل از هرگونه اقدامی، کارآگاهان او را دستگیر و خودرو پراید سبزرنگ متعلق به او را نیز در کوچه شناسایی، توقیف و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

*** سریالی بودن جرائم
در ادامه تحقیقات از متهم و رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی دو پرونده مشابه دیگر شدند که متهم دقیقا به همین شیوه و شگرد و تحت عنوان پلیس مخفی اقدام به آزار و اذیت یک پسر ۱۰ ساله و دختر ۱۲ ساله کرده بود که این دو نوجوان نیز شناسایی، به همراه والدین خود در اداره شانزدهم پلیس آگاهی حاضر و پس از مواجهه حضوری با متهم صراحتا او را مورد شناسایی قرار دادند.

*** جلسه دادگاه
اوایل سال گذشته متهم از زندان به دادگاه آورده شد و در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی از بابت لواط به عنف، زنای به عنف،‌ غصب عنوان، آدمربایی، تهدید و توهین مورد محاکمه قرار گرفت. این متهم در جلسه دادگاه که به صورت غیر علنی و پشت در‌های بسته برگزار شده بود در جایگاه قرار گرفت و نفس اعمال شنیع‌اش را پذیرفت اما مدعی بود تجاوز صورت نگرفته است.

براساس اوراق این پرونده، اگرچه متهم ۹ شاکی داشت اما در جلسه دادگاه تنها دو شاکی حضور یافته بودند که یکی دختری ۱۱ ساله و دیگری دختری ۱۷ ساله بود؛ این دو نفر در زمان وقوع جرم هرکدام به ترتیب ۹ و ۱۵ ساله بودند. یکی از آنها مدعی شد او تنها لمسش کرده و دیگری مدعی شد پس از ربودن او، متهم ‌به او تعدی کرده است و…

در ادامه وکیل متهم نیز مدعی شد براساس گزارش پزشکی قانونی متهم از اختلالات جنسی رنج می‌برد و با استناد به این موضوع خواستار تخفیف در مجازات متهم شد؛ در انتها قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران وارد شور شدند و متهم را با توجه به مدارک موجود در پرونده به اتهام ۹ فقره آدم ربایی به ۲۲ سال و نیم زندان و به خاطر غصب عنوان به سه سال زندان محکوم کردند.

او از اتهام هفت فقره زنا تبرئه و به خاطر هر کدام از اعمال منافی عفت‌اش به ۱۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. همچنین قضات دادگاه او را از اتهام دو فقره لواط تبرئه و به خاطر هر کدام از این اعمال منافی عفت نیز به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند که این حکم در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور رسیدگی و تایید شد.

کدخبر: ۲۷۶۳۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر