کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۵۰۱
تاریخ خبر:

۱۶ فیلم ایرانی‌ خوب اما غیرخانوادگی‌!

روزنامه هفت صبح| دیروز ۲۵ تا فیلم برای خانواده‌ها در ایام قرنطینه معرفی کردیم که مورد استقبال خواننده‌ها هم قرار گرفت ‌ اما برخی گلایه کردند که ما خانواده نیستیم و فیلم‌های متفاوت‌تری را هم معرفی کنید که با کیفیت باشند اما الزاما مناسب خانواده هم نباشند‌! البته طبیعتا در چارچوب قوانین کشور. این هم فیلم‌هایی برای این دوستان.

* یک: اژدها وارد می‌شود. فیلم رازآلود مانی حقیقی که داستانش در دهه ۴۰ می‌گذرد . با موقعیت‌های جذاب و کلی جوان خوش لباس و برازنده و روایتی تو درتو و سمبلیک.

* دو: ماهی و گربه. یک ساخته رازآلود دیگر و روایتی از حضور یک گروه دانشجویی در شمال کشور و همنشینی‌شان با قاتلان زنجیره‌ای. فیلمی که کمی طولانی است اما لذتبخش است. ساخته شهرام مکری.

* سه: پرویز . ساخته مجید برزگر. داستان مردی بی‌فایده و بیکار که در فشار تحقیرهای اجتماعی به یک بزهکار و حتی جنایتکار خطرناک بدل می‌شود. این فیلم را ببینید . با بازی خوب لوون هفتوان.

* چهار: کلوزآپ. فیلم بین‌المللی عباس کیارستمی که در فهرست‌ بهترین فیلم‌های تاریخ هم سروکله‌اش پیدا شده است . داستان حسین سبزیان که خودش را جای محسن مخملباف جا زد و از یک خانواده علاقه‌مند و ثروتمند سوءاستفاده مالی می‌کند.

* پنج: خانه پدری. فیلم عیاری شاید غیرمنصفانه باشد اما بسیار خوب ساخته شده ‌ و از گزندگی قابل توجهی برخوردار است. فیلم حتی بعد از اصلاحاتی هنوز هم سبعانه و خشن محسوب می‌شود.

* شش: خواب تلخ. ماجرایی کمیک از وقایعی که در یک غسالخانه در شهرکی در حاشیه اصفهان می‌گذرد . در فضایی وهم‌آلود و سوررئال و خنده‌دار! ساخته محسن امیریوسفی.

* هفت: مادر قلب اتمی. فیلمی گیج‌کننده و پر از مفاهیم استعاری اما در کنار آن موقعیت‌های ملوس و شیرینی را به تصویر می‌کشد. بازی‌های عالی از محمدرضا گلزار، ‌ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی.

* هشت: طلای سرخ. ساخته درجه یک جعفر پناهی از فیلمنامه‌ای نوشته عباس کیارستمی. یک نوآر با رگه‌های محسوس نقد اجتماعی و شخصیت‌ها و موقعیت‌های جذاب و البته پایانی تلخ.

* ۹: چیزهایی هست که نمی‌دانی. یک عاشقانه سرد و تلخ و انفرادی. داستان مردی که در انزوایی خودساخته با عشق‌های بالقوه و بالفعلش سروکله می‌زند. فیلمی حساب شده و درخشان ساخته فرید صاحب الزمانی و بازی‌های علی مصفا و مهتاب کرامتی و لیلا حاتمی.

* ۱۰: پذیرایی ساده. داستان سفر شگفت‌انگیز یک زوج نابه‌هنجار که در جاده حرکت می‌کنند و میلیون‌ها تومان پول را با شرایط خاص خود بین مردم عادی تقسیم می‌کنند. با بازی‌های مانی حقیقی و ترانه علیدوستی.

* ۱۱: شب‌های روشن. فیلمی عاشقانه بر مبنای نوول مشهور داستایفسکی که توسط برسون و ویسکونتی هم به فیلم تبدیل شده است. با بازی‌های خوبی از هانیه توسلی و احمدی. فیلم را فرزاد موتمن ساخته است .

* ۱۲: آرایش غلیظ. عجیب‌ترین فیلم حمید نعمت‌الله . داستان همنشینی مردی که بار قاچاق فشفشه و ترقه در قشم دارد و مرد مسنی که متخصص مواد مخدر و استعمال آنهاست و زنی که به تازگی از یک رابطه بیرون آمده و آماده ریباند است و مرد شارلاتانی که دنبال سود خود در این ماجراست. حامد بهداد‌،‌ طناز طباطبایی و حبیب رضایی بازیگران اصلی این فیلم عجیب هستند.

* ۱۳: دراکولا. کمدی خطرناک رضا عطاران که تناظری میان خون آشام‌ها و معتادها ایجاد می‌کند. فیلم برای کودکان و نوجوانان خطرناک است اما اگر مجردید آن را ببینید و لذت ببرید.

* ۱۴: سرخپوست. یک داستان رازآلود از ایران دهه ۴۰ که خوش آب‌ و رنگ هم فیلمبرداری شده است و یک نوید محمدزاده بی‌نظیر و پریناز ایزدیار که طراحی لباسش بیشتر از بازی‌اش در یاد می‌ماند.

* ۱۵: من. داستانی غریب از سلطه یک زن بر شبکه‌ای تبهکارانه . فیلم نوعی مایه‌های پنهان فتیشیزم را در خود حمل می‌کند. بازی‌هایی درجه یک از لیلا حاتمی و امیر جدیدی . فیلم را سهیل بیرقی ساخته است .

* ۱۶: ناهید. یک ملودرام عاشقانه که در بندرانزلی رخ می‌دهد و دستمایه‌های فمینیستی‌اش به خوبی کنترل شده و به شکلی ماهرانه کارگردانی شده است. با بازی‌‌ ساره بیات ،‌ پژمان بازغی و نوید محمدزاده. فیلم را آیدا پناهنده کارگردانی کرده است.

کدخبر: ۳۱۵۵۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر