کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۶۲۷
تاریخ خبر:

۱۵ بازی برای عید ۹۹

روزنامه هفت صبح، محمد طالبیان| معرفی بهترین بازی‌های تک و چند نفره برای تجربه در تعطیلات نوروزی. برای اولین‌بار شاهد شرایطی هستیم که مردم ایران احتمالا بخش عمده‌ای از تعطیلات نوروزی خود را در خانه پشت سر می‌گذارند. بهترین زمان برای اینکه وقت آزاد خود را به بازی‌های ویدئویی اختصاص دهیم و حتی ‌ از این طریق با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشیم.

این روزها به قدری بازی آنلاین مختلف برای تلفن‌های هوشمند و دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد که به واسطه آنها می‌توانید ارتباط خود با دیگران را حفظ کنید. حالا که به نظر بازی‌های ویدئویی بهترین راه برای پشت سر گذاشتن تعطیلات سال جدید به شمار می‌روند، تصمیم گرفته‌ایم ‌ تعدادی از بهترین آنها را معرفی کنیم تا فرصت به وجود آمده را با رعایت موارد بهداشتی پشت سر بگذارید و تا جای ممکن در خانه باقی بمانید.

*** Call of Duty: Mobile/ iOS - Android
این روزها به‌خاطر خانه‌نشین شدن اکثر مردم، تعداد زیادی از گیمرها رو به بازی‌های آنلاین و چند نفره آورده‌اند. به‌همین دلیل شاید بهترین فرصت باشد که در اوقات فراغت خود به‌سراغ یکی از بهترین بازی‌های موبایل چند سال اخیر یعنی Call of Duty: Mobile برویم که بدون شک می‌تواند مخاطبان بسیاری را سرگرم خود کند. شما در این بازی اکشن و شوتر اول‌شخص می‌توانید رقابت‌های چندنفره هیجان‌انگیزی را با دوستان خود و دیگر بازیکنان تجربه کنید. رقابت‌ها در قالب دو تیم شش نفره برگزار می‌شود و تیمی که بیشترین تعداد کشته و امتیاز را نسبت به حریف به‌دست آورد، برنده خواهد بود.

*** منچرز/ Android
اگر هدف شما جلب کردن نظر تمامی اعضای خانواده است، منچرز یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. بازی‌ای که فرقی نمی‌کند در چه گروه سنی قرار می‌گیرید و احتمالا می‌توانید خود را در میان مخاطب‌های آن پیدا کنید. بازی منچرز که توسط استودیو اینساتل توسعه پیدا کرده، همان منچ آشنای خودمان است که حالا می‌توانید با تلفن‌های اندرویدی و با استفاده از اینترنت آن را به شکل آنلاین تجربه کنید. منچرز کاملا رایگان است و تجربه آن در تعطیلات عید برای تمامی اعضای خانواده پیشنهاد می‌شود.

*** Star Wars Jedi: Fallen Order
PC - PS4 - Xbox One
در حالی که این روز‌ها سری جنگ ستارگان خیلی وضعیت خوبی در حوزه سینما ندارد و فیلم رستاخیز اسکای‌واکر نتوانست نظر مثبت هواداران این سری را جذب کند‌ اما در بخش بازی‌های ویدئویی به لطف Star Wars Jedi: Fallen Order شاهد عنوانی درخور وسعت سری جنگ ستارگان هستیم. آخرین ساخته استودیو ری‌اسپان و کارگردان شماره سوم God of War شباهت فراوانی به عناوین بزرگی همانند سری سولز بورن، آنچارتد و Prince of Persia دارد و در عمل سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا از عناصر موفق این عناوین برای ساخت جدای فالن اوردر استفاده کنند.

*** کوییز آو کینگز/ Android - iOS
دیگر بازی‌ای که به خوبی می‌تواند جای دید و بازدید عید را پر کند، کوییز آو کینگز است. این بازی ایرانی و رایگان بهترین گزینه برای افرادی به شما می‌رود که به طور کلی گیمر شناخته نمی‌شوند و شاید اصلا ارتباط چندانی با بازی‌های ویدئویی نداشته باشند. کوئیز آو کینگز به عنوان یک بازی آنلاین، مجموعه سوالاتی را پیش روی شما و رقیب قرار می‌دهد و هر طرف با جواب دادن به سوالات بیشتر به عنوان پیروز مسابقه انتخاب می‌شود. در کوییز آو کینگز امکان چت آنلاین نیز وجود دارد و می‌توانید به شکل خاص فقط با دوستان خود به تجربه آن بپردازید. همچنین در کوییز امکان ایجاد گروه و برگزاری مسابقات گروهی نیز وجود دارد.

*** Pandemic/ iOS - Android
در این روزهای شیوع بیماری کرونا، قرار است یک بازی به‌شما معرفی کنیم که در آن با قرار گرفتن در نقش یک تیم پزشکی، از همه‌گیر شدن یک بیماری واگیردار جلوگیری کنید. Pandemic: The Board Game براساس یک بازی رومیزی به‌همین نام ساخته شده است که در آن باید از شیوع چهار بیماری مختلف در خلیج جلوگیری کرده و درمان آنها را پیدا کنید. Pademic درواقع یک بازی چند نفره و خانوادگی است و قوانین بسیار ساده و گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای دارد.

*** Plague Inc/ iOS - Android
برسیم به گل سر سبد فهرست بازی‌های این مقاله! در بازی قبلی که Pandemic: The Board Game نام داشت، شما در نقش کادر تیم پزشکی قرار می‌گرفتید و وظیفه داشتید تا جلوی شیوع بیماری‌های کشنده را در سطح جهان بگیرید. اما اوضاع در بازی Plague Inc کاملا فرق می‌کند. پیش از ادامه معرفی این بازی به شما بگوییم اگر از خواندن اخبار کرونا دچار استرس می‌شوید، پس بهتر است از این معرفی عبور کنید و به بازی بعدی بروید! Plague Inc. یک بازی استراتژیک اعتیادآور از استودیو Ndemic Creations است که در آن باید با انتشار یک بیماری در سطح جهان، نسل بشریت را منقرض کنید. پس از شیوع جهانی کرونا در سطح جهان، تعداد دانلودهای این بازی بسیار بالا رفت و بسیاری از مردم با تجربه این بازی سعی کردند تا مکانیزم پخش یک بیماری در جهان را از نزدیک درک کنند.

*** Gardenscapes/ iOS - Android
بازی Gardenscapes یک اثر معمایی با درونمایه سبک مدیریت است که توسط استودیو Playrix برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها توسعه داده شده است. شما در این بازی در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که وظیفه رسیدگی به یک عمارت بزرگ به او سپرده شده است و باید با حل معماهای مختلف امتیاز کسب کنید. باغی که پیش‌روی شما قرار گرفته است، در ابتدا ظاهر خوبی ندارد و تقریبا تخریب شده است. به‌همین دلیل خدمتکار نزد شما می‌آید و فهرست‌ کارهایی که باید انجام شود، به شما تحویل می‌دهد.

*** تخته باز/ Android
تیم آرمیک با هدف قرار دادن تخته نرد، بازی‌ای را برای پلتفرم اندروید منتشر کرده‌اند که تخته باز نام دارد اما شبیه‌ساز یک بازی سنتی چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشد که به عنوان یکی از برترین بازی‌های فصل بهار کافه بازار و همچنین برترین بازی کژوال کمپ انتخاب شود؟ اگر با قوانین تخته نرد آشنایی ندارید، تخته باز ابتدا تمام قوانین بازی را به شما آموزش می‌دهد تا برای مصاف با رقبای‌تان آماده شوید. سپس وارد محیط بازی می‌شوید و با اولین رقیب‌تان سر بازی می‌نشینید. ساز و کار بازی ساده است، شما تاس می‌اندازید و براساس ارقام نمایش داده شده، مهره‌های‌تان را روی تخته تکان می‌دهید.

*** دبرنا/Android
اولین و مهم‌ترین نکته درخصوص دبرنا این است که بازی کاملا آنلاین است. همانطور که از اسم بازی نیز مشخص است، شما نمی‌توانید آفلاین یا به اصطلاح تک نفره آن را تجربه کنید و اتصال به اینترنت، اولین و مهم‌ترین لازمه لانچ کردن اپلیکیشن است. یکی از مزایای بازی‌هایی مانند تخته باز یا دبرنا این است که به واسطه آشنایی قدیمی با آنها، نیازی به یادگیری قوانین و شرایط بازی کردن‌شان ندارید اما حتی برای افرادی که تابه‌حال دبرنا بازی نکرده‌اند و از طرفی برای آشنایی با محیط بازی و قابلیت‌های آن، می‌بایست بخش آموزشی آن را بگذرانید.

*** مارکرفت/ Android
بعضی از سرگرمی‎ها برای ما همیشه آن حس نوستالوژی خود را دارند. یکی از آنها بدون شک بازی مار و پله است که در کودکی یقینا آن را زیاد بازی کرده‎اید. در بازی مارکرفت می‎توانید با افراد مختلف به صورت آنلاین مار و پله بازی کنید و از آن لذت ببرید. بازیکنان در این بازی هیجان‌انگیز می‎توانند این بازی به یادماندنی را یا به صورت کلاسیک یا روی نقشه‎های متفاوت بازی کنند و با چالش‎های گوناگون روبه‌رو شوند. ویژگی دیگر بازی شخصیت‎های ایرانی و اضافه شدن تاس‎های زیبا است.

*** Resident Evil 2/ PC - Xbox One - PS4
عجیب است که بعد از دو دهه برای بار دیگر با قسمت دوم مجموعه بازی Resident Evil روبه‌رو شویم‌‌ اما امسال کمپانی ژاپنی کپکام نشان داد که می‌توان با بازسازی مناسب یک بازی قدیمی، دستاورد‌های مهمی را کسب کرد. هرچند بازسازی این اثر در بالاترین سطح ممکن به بازی اصلی وفادار است‌ اما پیشرفت‌های صورت گرفته در طراحی گیم‌پلی و گرافیک آن باعث شده که بسیاری آن را عنوانی کاملا جدید و مستقل در نظر گیرند.

*** Control/ PC - Xbox One - PS4
جدیدترین ساخته استودیو «رمدی» که در کارنامه خود توسعه آثاری همچون مکس پین و الن ویک را دارد، بدون هیچ سر و صدای آنچنانی روانه بازار شد و توانست با نظر مثبت کارشناس‌ها و گیمر‌ها همراه شود. کنترل درست مانند آثار قبلی سازنده فنلاندی در ژانر اکشن ماجراجویی قرار گرفته و همچنان از زاویه دید سوم شخص برای روایت خود استفاده می‌کند. بازی‌ای که گیمر را در ساختمانی بزرگ و عجیب قرار می‌دهد و تمام مراحل خود را در همین فضا پیش روی مخاطب می‌گذارد.

*** Death Stranding/ PS4
جدیدترین ساخته هیدئو کوجیما، بازیساز مطرح ژاپنی که هفته گذشته به بررسی آن پرداختیم، دیگر بازی‌ای است که به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین سال شناخته می‌شود. این بازی که با همکاری سونی توسعه پیدا کرده، فعلا به صورت انحصاری در اختیار دارندگان پلی‌استیشن ۴ قرار گرفته و قرار است تابستان سال آینده برای کامپیوتر‌ها نیز منتشر شود. دث استرندینگ اثری جهان‌باز است که گیمر باید در آن با حمل کردن بار‌های مختلف، شهر‌های جدا افتاده از یکدیگر را متصل کرده و نهایتا داستان را به نقطه آخر خود برساند.

*** Sekiro/ PC - Xbox One - PS4
دیگر اثر ژاپنی این فهرست سکیرو است که وظیفه ساختش برعهده استودیو فرام‌سافتور قرار داشته. بازی‌ای که از جهاتی شباهت‌های بسیاری به ساخته‌های قبلی این استودیو یعنی مجموعه دارک سولز دارد‌ اما سعی شده با ایجاد تغییراتی در مبارزات آن به عنوانی کاملا جدید تبدیل شود. سکیرو این بار به سراغ فضاسازی کاملا ژاپنی رفته و داستانی را در این مشخصات روایت می‌کند که با المان‌های اساطیری ترکیب شده. بسیاری از طرفداران دارک سولز همواره به مبارزات و ساختار ابتدایی این بخش از عناوین فرام‌سافتور انتقاد داشته‌اند‌ اما سکیرو تمام این مسائل را پشت سر گذاشته و توانسته در این زمینه خاص عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا بگذارد.

*** پسرخوانده/ Android
دیگر بازی ایرانی این فهرست پسرخوانده است. بازی‌ای آنلاین که در آن باید گروهی از مبارزها را انتخاب کرده و به شکل نوبتی در مقابل حریف‌های خود قرار گیرید. پسرخوانده از دید پیچیدگی گیم‌پلی در سطح بالایی قرار نمی‌گیرد اما شاید نتواند نظر تمامی مخاطب‌ها را به خود جلب کند. این بازی رایگان ایرانی به شما فرصت می‌دهد به شکل گروهی به مبارزه با دیگر افراد آنلاین در بازی بپردازید.

کدخبر: ۳۱۵۶۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر