کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۱۲۶
تاریخ خبر:

۱۵‌هفته جذاب و جنجالی لیگ برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | مراسم قرعه‌کشی بازی‌های لیگ برتر بیستم دیروز در هتل آکادمی المپیک برگزار شد و تیم‌های لیگ بیستم متوجه شدند در این مسابقات به ترتیب باید به مصاف چه حریفانی بروند. هنوز تاریخ دقیق وکامل برگزاری بازی‌ها مشخص نشده است اما آنچه مسلم است این است که لیگ بیستم از دهم آبان ماه آغاز خواهد شد. با قرعه‌کشی این بازی‌ها، اتفاقات و سوژه‌های جالبی در هفته‌های مختلف دیده می‌شود که مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.

*** هفته اول
مهم‌ترین سوژه هفته اول لیگ بیستم تقابل زودهنگام امیر قلعه‌نویی با تیم فصل گذشته‌اش است. او که در فصل جدید هدایت تیم گل‌گهر سیرجان را برعهده گرفته است، در هفته اول میزبان تیم سابقش سپاهان خواهد بود. نکته بعدی هفته اول، تقابل پرسپولیس و سایپاست. این دو تیم فصل گذشته در آخرین هفته به مصاف هم رفتند و در لیگ بیستم در اولین هفته مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. استقلال هم در هفته اول میزبان تیم تازه وارد مس رفسنجان خواهد بود.

*** ‌هفته دوم
سوژه مهم این هفته تقابل فولاد خوزستان و استقلال است. جواد نکونام فصل گذشته مچ مجیدی را در اهواز خواباند و همین پیروزی، باعث ایجاد حواشی عجیب و غریبی شد که اتهام‌زنی‌هایی از سوی دو طرف به یکدیگر را به دنبال داشت. نکونام که خودش تا چند روز پیش کاندیدای سرمربیگری استقلال بود، این بار باید در برابر محمود فکری قرار بگیرد.

*** ‌هفته سوم
مهم‌ترین بازی این هفته جدال تراکتور و سپاهان در تبریز است. تقابل بین منصوریان و نویدکیا که می‌تواند در صورت بد بودن نتایج دو هفته قبلی این دو سرمربی، حساسیت ویژه‌ای هم داشته باشد. دیگر سوژه جذاب این هفته بازی گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان است. جایی که امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. آخرین تقابل این دو مربی فصل گذشته در اهواز با دو نشست خبری جنجالی همراه شد و پیش‌بینی می‌شود این اتفاق این بار هم رخ بدهد.

*** ‌هفته چهارم
مهم‌ترین بازی این هفته مصاف پرسپولیس و شهرخودرو است. آنچه باعث جذابیت این بازی می‌شود حضور سیدمهدی رحمتی روی نیمکت شهرخودرو به عنوان سرمربی است. او فصل گذشته یک نیم‌فصل شاگرد یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو بود اما یحیی در نیم‌فصل دوم شهرخودرو را ترک کرد و به پرسپولیس رفت. حالا رحمتی باید در هفته چهارم لیگ بیستم مقابل سرمربی سابق خود قرار بگیرد.

*** هفته پنجم
بازی حساس این هفته تقابل تراکتور تبریز و فولاد خوزستان است. رویارویی جواد نکونام و علیرضا منصوریان! تراکتور فصل گذشته در هفته آخر مهمان فولاد بود و مقابل این تیم شکست خورد. این بازی یک سوژه جنجالی دیگر هم دارد و آن بازگشت محسن فروزان به تبریز است. فروزان در لیگ هجدهم و در پی شکست عجیب ۳ بریک تراکتور مقابل سپیدرود از سوی باشگاه تراکتور متهم به شرط‌بندی و تبانی شد و از این تیم کنار گذاشته شد. اتفاقی که باعث شد فروزان یک فصل، بدون هیچ اتهام ثابت‌شده‌ای از میادین دور بماند. حالا در هفته پنجم فروزان باید دوباره به تبریز برگردد و مقابل تیم سابقش بازی کند.

*** ‌هفته ششم
در این هفته هم جدال دو مربی استقلالی مهم‌ترین سوژه است. جایی که استقلال در مشهد باید به مصاف شهرخودرو برود و این یعنی اولین تقابل سیدمهدی رحمتی به عنوان سرمربی در برابر استقلال! رحمتی در شرایطی مقابل استقلال قرار خواهد گرفت که خودش در روزهای گذشته یکی از کاندیداهای هدایت استقلال بود اما در نهایت این نیمکت به محمود فکری رسید. این بازی تقابل محمدحسین مرادمند در برابر تیم سابقش هم هست.

*** ‌هفته هفتم
گل سرسبد بازی‌های این هفته تقابل پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی است و نویدکیا که بارها به عنوان بازیکن مقابل پرسپولیس قرار گرفته، برای اولین بار در قامت سرمربی به مصاف این تیم خواهد رفت. در این بازی سعید آقایی از پرسپولیس و محمدرضا خلعتبری هم در برابر تیمی قرار می‌گیرند که سابقه بازی در آن را دارند. دیگر سوژه این هفته رویارویی گل‌گهر سیرجان و شهرخودرو است که باعث تقابل امیر قلعه‌نویی و سیدمهدی رحمتی خواهد شد. روابط این دو نفر فعلا خوب است اما مشخص نیست تا روز بازی، این رابطه همینطور گل و بلبل باقی بماند.

*** ‌هفته هشتم
مهم‌ترین بازی نیم‌فصل یعنی دربی تهران در این هفته برگزار می‌شود و البته میزبانش هم استقلال است. جدال یحیی و فکری که در دوران بازی هم جزو دربی‌بازهای قهار به شمار می‌رفتند می‌تواند جذاب باشد. این اولین دربی محمود فکری در قامت سرمربی است.

*** هفته نهم
این هفته چند جدال جذاب دارد. یکی از آنها تقابل تراکتور و شهرخودرو است. سرمربیان این دو تیم یعنی منصوریان و رحمتی رابطه خوبی با هم ندارند و از روزی که منصوریان، رحمتی را از استقلال کنار گذاشت، رابطه این دو به شدت شکرآب شد. دیگر بازی جذاب این هفته رویارویی گل‌گهر و استقلال است و امیر قلعه‌نویی که فصل گذشته پس از دو باخت به استقلال از هدایت سپاهان استعفا کرد این‌بار روی نیمکت گل‌گهر مقابل استقلال قرار خواهد گرفت.

*** ‌هفته دهم
امیر قلعه‌نویی، بلافاصله پس از بازی مقابل استقلال، باید به تهران بیاید و این بار مقابل پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد. او البته آخرین بار در تهران موفق شد با سپاهان بر پرسپولیس غلبه کند اما این بار با گل‌گهر کار چندان ساده‌ای در پیش رو ندارد.

*** هفته یازدهم
تقابل پرسپولیس و فولاد خوزستان که این روزها جدی‌ترین مدعیان قهرمانی فصل بعد لیگ برتر به شمار می‌روند می‌تواند حسابی جذاب باشد اما سوژه جذاب این هفته را باید در تبریز دنبال کنیم. جایی که استقلال مهمان تراکتور خواهد بود و علیرضا منصوریان باید مقابل تیم محبوبش قرار بگیرد. در این هفته تقابل پیکان و سپاهان با دو سرمربی که رابطه خوبی با هم ندارند یعنی محرم نویدکیا و عبدالله ویسی هم سوژه جالبی خواهد بود.

*** هفته دوازدهم
این بار هم پای دو مربی استقلالی در میان است. جایی که گل‌گهر سیرجان میزبان تراکتور است. البته سرمربیان این دو تیم در سال‌های اخیر رابطه خوب و دوستانه‌ای با هم داشته‌اند و منصوریان بارها از قلعه‌نویی مشورت گرفته است و برای او احترام زیادی قائل است. اما این دوستی و احترام باعث نمی‌شود که این دو نفر در این بازی برای شکست دادن دیگری تلاش نکنند.

*** هفته سیزدهم
در این هفته سوژه مهمی وجود ندارد. تنها جذابیت این هفته تقابل دو سرمربی جوان یعنی سیدمهدی رحمتی و محرم نویدکیا است که زمانی در سپاهان با هم همبازی بودند و امسال اولین فصل سرمربیگری را پشت سر می‌گذارند.

*** هفته چهاردهم
دربی اصفهان یکی از سوژه‌های مهم این هفته است اما دو بازی جذاب دیگر در این هفته به چشم می‌خورد. اولی، تقابل استقلال و نساجی است که باعث می‌شود محمود فکری به مصاف تیم سابقش برود. تیمی که با جنجال از آن جدا شد. دیگر بازی جذاب این هفته هم رویارویی تراکتور و پرسپولیس و در تبریز است. به هر حال مصاف علیرضا منصوریان با پرسپولیس در هر تیمی جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

*** هفته پانزدهم
در هفته پایانی نیم‌فصل اول، فولاد با نکونام میزبان شهرخودرو با رحمتی خواهد بود و از آنجا که این دو نفر رابطه چندان خوبی با هم ندارند باید منتظر اتفاقات جنجالی زیادی در این بازی باشیم. حساس‌ترین بازی این هفته هم رویارویی استقلال و سپاهان است که مثل همیشه می‌تواند جنجالی و پر از حاشیه باشد.

کدخبر: ۳۵۴۱۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر