کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۰۴۷
تاریخ خبر:

۱۱‌ستاره منتخب لیگ بیست و یکم از نگاه هفت‌صبح

روزنامه هفت صبح | ‌حالا که تکلیف قهرمان لیگ برتر مشخص شده، شاید بد نباشد در فاصله دو هفته تا پایان فصل، تیم منتخب لیگ بیست و یکم را از نگاه هفت‌صبح معرفی کنیم. بعید به نظر می‌رسد بازیکنی بتواند در این دو هفته باقیمانده آنقدر بدرخشد که خودش را به این تیم و البته بازیکنان ذخیره‌اش تحمیل کند. بازیکنان منتخب هم در این دو هفته هر چقدر بد باشند، عملکرد آنها در طول فصل تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. این هم تیم منتخب فصل با توضیحاتی کوتاه درباره هر بازیکن به همراه چند بازیکن دیگر که می‌توانستند در این تیم جا داشته باشند. با این توضیح که جمع و جور کردن این تیم با توجه به یک فصل ضعیف و بی‌کیفیت کار آسانی نبود.

سیدحسین حسینی: ۱۶ کلین‌شیت در ۲۴ بازی و دریافت فقط ۹ گل که تعدادی از آنها هم پنالتی بود، نشان‌دهنده عملکرد تحسین‌برانگیز دروازه‌بان آماده و البته کم‌حاشیه استقلال است. او در این فصل روی تمرینات و عملکرد خودش متمرکز بود و نتیجه‌اش را هم گرفت. این احتمال وجود دارد که یکی از دروازه‌بان‌های تیم ملی در جام جهانی هم باشد.

وحید محمدزاده: مدافع وسط باتجربه و آماده آلومینیوم اراک از عوامل اصلی آمار و عملکرد خوب این تیم در خط دفاع بود. او روی توپ‌های هوایی چه در دفاع و چه در حمله عالی عمل کرد و در بیشتر نبردهای تن به تن هم موفق و سربلند بود. مرور بازی‌های او در برابر استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد که او لیاقت حضور در ترکیب اصلی تیم منتخب فصل را دارد.

گئورگی گولسیانی: مدافع میانی گرجستانی که چند سالی هست در فوتبال ایران حضور دارد همواره ثبات داشته و بدون حاشیه فوتبالش را بازی کرده است. او در این فصل ۴ گل زد و در تیم سپاهانی که نسبت به فصل قبل در خط دفاع متزلزل بود، یکی از کم‌اشتباه‌ترین بازیکنان بود. او با بیش از دو هزار دقیقه بازی، مورد اعتمادترین مهره نویدکیا در خط دفاع بود.

امید نورافکن: با عملکردی عالی و کم‌اشتباه، بهترین دفاع چپ لیگ بیست و یکم بود و هیچ بازیکنی حتی به او نزدیک هم نیست. بارها نامش در تیم منتخب هفته از سوی سایت‌های آماری و مرجع فوتبال ایران قرار گرفت. آنقدر خوب بود که گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی بدون در نظر گرفتن سابقه استقلالی او، به شدت به دنبال جذب او برای پرسپولیس است.

صالح حردانی: در نیم‌فصل اول مهره کلیدی فولاد بود و در نیم‌فصل دوم مهره‌ای تعیین‌کننده برای استقلال. با آمدنش وریا غفوری تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شد. حردانی به جز یکی دو بازی، در سایر بازی‌ها خوب کار کرد و در دربی تهران و بازی مقابل فولاد در خوزستان، نتیجه بازی را تغییر داد. او ستاره فصل آینده استقلال خواهد بود.

میلاد سرلک: در فصلی که هافبک‌های تدافعی فوتبال ایران‌ کاملا پرفراز و نشیب ظاهر شدند، سرلک فصل خوبی را پشت سر گذاشت. او در این فصل به تیم ملی هم دعوت شد و شماره ۱۰ را در هر دو تیم بر تن کرد. با جذب رضا اسدی، هواداران پرسپولیس منتظر نیمکت‌نشین شدن سرلک بودند اما او آنقدر خوب کار کرد و اسدی آنقدر ضعیف بود که یحیی نمی‌توانست سرلک را روی نیمکت بنشاند.

امیرحسین حسین‌زاده: جوان اول لیگ بیست و یکم. او البته در بعضی از بازی‌ها با تصمیمات اشتباه، به شدت روی اعصاب هواداران استقلال بود اما در مجموع بهترین و موفق‌ترین مهره هجومی تیم فرهاد مجیدی بود که در بسیاری از بازی‌ها گره‌گشایی کرد. او ۶ گل زد و یک پاس گل هم داد و مزد نمایش‌های خوبش را با دعوت به اردوی آخر تیم ملی گرفت.

سعید صادقی: موثرترین بازیکن و ستاره غیرمنتظره لیگ بیست و یکم از تیم امیر قلعه‌نویی می‌آید. باورکردنی نیست اما او با ۷ گل و ۱۳ پاس گل، تنها بازیکن لیگ برتر است که ‌ روی ۲۰ گل تیمش تاثیر مستقیم داشته است. اگر جوان بود قطعا به تیم ملی دعوت می‌شد اما آنقدر خوب بود که با ۲۸ سال سن، پرسپولیس، استقلال و سپاهان را خواهان خود می‌بیند.

مهدی ترابی: با ۱۱ پاس گل، یکی از مهندس‌های موفق لیگ بیست و یکم است. او البته در این فصل فقط ۳ گل زد که آخرین آن در هفته پانزدهم بود و نسبت به فصول پیش آمار ضعیفی به شمار می‌رود اما ترابی با همین وضعیت هم فعلا بهترین و موثرترین بازیکن تیم یحیی گل‌محمدی است. حفظ او مهم‌ترین دغدغه سرمربی، مدیران و هواداران پرسپولیس است.

گادوین منشا: در فصل قحطی مهاجم گلزن در لیگ برتر ایران، او ۱۴ گل زده که البته تعداد قابل توجهی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده اما چند سوپرگل هم زد که نشان از هوش بالا و زهردار بودنش دارد. در ۳۲ سالگی آماده و سرحال است و آنقدر خوب کار کرده که شنیده می‌شود پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن دوباره اوست.

شهریار مغانلو: بعد از انتقال جنجال‌برانگیزش به سپاهان، در چند هفته ابتدایی ناکام بود اما به تدریج خودش را پیدا کرد و حالا بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی، با زدن ۹ گل آقای گل واقعی لیگ بیست و یکم است. او در آسیا هم یکی از بهترین‌های سپاهان بود. آنقدر خوب کار کرد که سجاد شهباززاده را تحت تاثیر قرار داد و نیمکت‌نشین کرد.

ذخیره‌های مدعی
این تیم می‌توانست تیمی متفاوت باشد اگر بعضی از اتفاقات غیرمنتظره رخ نمی‌داد. اگر یزدانی و مرادمند سرباز نمی‌شدند، احتمالا آنها در ترکیب اصلی تیم منتخب فصل قرار می‌گرفتند اما خدمت سربازی و انتقال آنان به ملوان در لیگ یک باعث شد تا از ترکیب تیم منتخب کنار بروند. کوین یامگا اگر در هفته‌های اخیر افت نمی‌کرد می‌توانست جای مغانلو را در این تیم بگیرد.

جعفر سلمانی، صالح حردانی و حتی مهدی مهدی‌پور هم اگر ثبات داشتند می‌توانستند در این تیم حاضر باشند. وحید امیری هم در اواخر فصل افت کرد و مصدوم شد. محسن آذرپاد از مس رفسنجان، کریم اسلامی از نساجی، محسن حمیدی‌پور از آلومینیوم، سروش رفیعی از سپاهان، موسی کولیبالی از فولاد، محمدرضا حسینی از سپاهان و … هم استحقاق حضور در ترکیب تیم منتخب فصل را داشتند.

کدخبر: ۴۵۸۰۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر