کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۸۱۴۵
تاریخ خبر:

۱۰‌نکته از فهرست اسکوچیچ برای تیم ملی

روزنامه هفت صبح | اسکوچیچ نام ۳۴ بازیکن را برای اردوی تیم ملی اعلام کرد که مملو از اسم‌های قدیمی است و چندان غافلگیری خاصی درآن به چشم نمی‌خورد. فهرست ۳۴ نفره تیم ملی به شرح زیر است:

سیدحسین حسینی، پیام نیازمند، امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید‌مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، صالح حردانی، صادق محرمی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، سیاوش یزدانی، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، مهدی مهدی‌پور، وحید امیری، شهاب زاهدی، مهدی قایدی، اللهیار صیادمنش، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی

چند نکته از فهرست اسکوچیچ
یک: دعوت محمدرضا اخباری اتفاق خوبی است و نشان از تیزهوشی تیم هدایت تیم ملی دارد. اخباری ظرفیت تبدیل شدن به یک گلر موفق را دارد. حسین حسینی هم دعوت شده تا ۵ دروازه‌بان با کیفیت‌های مشابه هم در اردو حضور داشته باشند. غایب بزرگ رشید مظاهری است.

دو: وحید امیری به‌تازگی عمل دیسک کمر انجام داده. طبیعتا دعوت او برای اردوی کانادا نیست و فقط آماده‌باش برای انجام کارهای گذرنامه و ویزاست تا به‌هنگام جام جهانی امیری در دسترس باشد.

سه: بالاخره اسکوچیچ دل از عارف غلامی کند. این بازیکن جوان به‌رغم انرژی‌اش، یک مدافع بسیار پراشتباه است.

چهار: از تیم فولاد هیچ بازیکنی در فهرست نیست. فولاد تیم چهارم ایران و تنها نماینده ایران در باشگاه‌های آسیاست.

پنج: از ۳۴ بازیکن دعوت شده ۱۶ نفر لژیونر هستند.

شش: دعوت از سیامک نعمتی نشان می‌دهد که در ذهن اسکوچیچ برای سمت دفاع راست چه آشوب بی‌پایانی وجود دارد. نعمتی با صالح حردانی و صادق محرمی و دانیال اسماعیلی‌فر ۴ گزینه سمت راست خط دفاع هستند. در نظر داشته باشید فرم متوسط محرمی و حردانی در چند ماه گذشته و بازی‌‌های به‌شدت ضعیف اسماعیلی‌فر در باشگاه‌های آسیا و همین‌طور در دیدار سپاهان و استقلال.

هفت: حذف جعفر سلمانی از فهرست تیم ملی هم از نکته‌های جالب و عجیب است. سلمانی در مجموع و در طول فصل از بازیکن‌های موفق استقلال محسوب می‌شده است. به نظر می‌رسد با حضور میلاد محمدی و امید نورافکن و همین‌طور توانایی‌های احسان حاج‌صفی و وحید امیری، اسکوچیچ حوصله امتحان یک دفاع چپ دیگر را ندارد.

هشت: حسین‌زاده وینگر موفق استقلال هم در فهرست اسکوچیچ جایی ندارد که این هم جای تعجب دارد . از حالا می‌شود چهار مهاجم فهرست ۲۳ نفره انتهایی را پیش‌بینی کرد:‌ طارمی و آزمون و انصاری‌فرد و صیادمنش. در اردوی فعلی شهاب زاهدی هم اضافه شده و در عوض خبری از کاوه رضایی نیست. شهریار مغانلو هم هیچ‌وقت نتوانسته اسکوچیچ را راضی کند.

۹ : در واقع به‌جز اخباری و شهاب زاهدی هیچ اسم غیرمترقبه و یا کشف اسکوچیچ در فهرست وجود ندارد و این دو نفر هم بعید است به فهرست ۲۳ نفر نهایی انتهایی راه پیدا کنند . حتی سعید صادقی چپ پای موفق گل‌گهر نیز دعوت نشده است.

۱۰: از استقلال به‌عنوان قهرمان بی‌رقیب لیگ ایران نام‌های حسین حسینی، ‌صالح حردانی و مهدی مهدی‌پور در فهرست ۳۴ نفره به چشم می‌خورد. هرچند سیاوش یزدانی را هم باید به نوعی عضو استقلال دانست. از پرسپولیس هم سیامک نعمتی، ‌میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، ‌وحید امیری و مهدی ترابی در فهرست هستند. یعنی ۵ نفر. سپاهان هم به نورافکن ، اسماعیلی‌فر و رفیعی در این فهرست می‌نازد.

‌اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه ۵ خرداد عازم استانبول ترکیه می‌شوند و بعد از مراحل دریافت ویزا و انگشت‌نگاری جمعه به تهران باز خواهند گشت. قرار است در این مدت اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان بدون حضور بازیکنان شاغل در لیگ برتر و با حضور لژیونرها برگزار شود و سپس با پایان لیگ اعضای تیم ملی روز ۹ خرداد عازم ونکوور شوند. طبق برنامه اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان از تهران عازم فرانکفورت آلمان شده و از آنجا راهی ونکوور می‌شوند.

در همین راستا لیست تیم ملی برای بازی با کانادا بسیار زودتر از موعد برای اخذ روادید به سفارت کانادا تحویل داده شده است.‌‌حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران پیش از این در خصوص لیست تیم ملی گفته بود: «طبیعی است که برای تعداد بیشتری از بازیکنان درخواست ویزا کنیم، چرا که بعد از اعلام فهرست نهایی از سوی کادر فنی فرصت کافی برای دریافت ویزا وجود ندارد. »

کدخبر: ۴۵۸۱۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر