کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۰۷۵
تاریخ خبر:

۱۰‌نکته از رنگ‌بندی جدید ‌کرونایی شهرهای کشور

روزنامه هفت صبح، نگین‌باقری| بالاخره لیست نهایی شهرهای قرمز و نارنجی برای عید منتشر شد. اهمیت این لیست که دیروز ستاد ملی کرونا آن را اطلاع‌رسانی کرد در این است که افراد می‌توانند مقاصد سفر نوروزی خودشان را بر اساس آن تعیین کنند. اگرچه وزارت بهداشت گفته که نباید سفر را تبلیغ کرد اما احتمالا اتفاقی که در عید می‌افتد خیلی باب میل وزارت بهداشتی‌ها نخواهد بود. در جدولی که دیروز کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا منتشر کرد چند نکته به نظر می‌رسد:

* یک: در جدول اعلام شده ۳۱ شهر نارنجی و ۹ شهر قرمز وجود دارد. برای مسافران نارنجی و قرمز نباید فرقی داشته باشد به خاطر اینکه سفر «از» و «به» این شهرها کلا ممنوع است.

* دو: هفته پیش کلا ۴۳ شهر ممنوع وجود داشت که شامل ۱۱ شهر قرمز و ۳۲ شهر نارنجی می شد. جدولی که حالا اعلام کرده‌اند سه شهر ممنوع کمتر دارد.

* سه: همانطور که انتظار می‌رفت جنوب کشور قرمز شده. ۱۸ شهر خوزستان، سه شهر در بوشهر و یک شهر در هرمزگان شهرهای ممنوعه دو هفته پیش‌رو هستند که بعضی از آنها قرمز و برخی دیگر به رنگ نارنجی درآمده‌اند.

* چهار: بندر دیلم، کنگان و گناوه سه شهری که در بوشهر به رنگ نارنجی درآمده‌اند، یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران نوروزی بوده‌اند.

* پنج: گلپایگان اصفهان هم همیشه یکی از اصلی‌ترین مقاصد این استان برای گردش بوده که حالا به رنگ نارنجی درآمده است.

* شش: آذربایجان غربی چهار و آذربایجان شرقی هم دو شهر ممنوع دارد. این یعنی کلاهتان هم اگر شمال غرب کشور افتاد نباید به دنبال آن بروید.

* هفت: برخلاف انتظارها، اسمی از چابهار و شهرهای شمالی کشور در این لیست نیامده است. به خاطر همین احتمالا شمال و جنوب شرقی کشورمان عید شلوغی را پشت سر خواهد گذاشت. البته مسئولان شهری چابهار و گیلان اخیرا اعلام کرده بودند که اجازه ورود مسافران را نمی‌دهند اما با این حال پلیس از ستاد کرونا دستور می‌گیرد و بعید است بتواند سدی مقابل مسافران باشد. در چابهار گفته شده است که مراکز تجاری، گردشگری و اقامتی این شهر تعطیل خواهد شد.

* هشت: هفته پیش رودسر و رودبار از گیلان و شهرستان ساری، آمل و رامسر از مازندران جزو شهرهای نارنجی بودند اما در وضعیت دو هفته پیش رو، آنها به رنگ زرد درآمده‌اند.

* ۹: با اینکه از یزد فقط شهر خاتم به رنگ نارنجی درآمده اما چند ساعت قبل از انتشار این لیست خبرگزاری تسنیم گفت که کلا از بیست و هشتم تا ۱۵ فروردین سفر به یزد ممنوع خواهد بود. حالا جالب اینکه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگویی با روزنامه هفت صبح خبر داد که از بیست و هفتم ورودی شهر یزد بسته خواهد شد.

۱۰: این جدول از ۲۵ اسفند اجرا می‌شود و رنگ‌بندی شهرها تا ۱۵ فروردین دیگر تغییری نخواهد کرد.

کدخبر: ۳۷۹۰۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر