کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۰۸۱
تاریخ خبر:

۱۰‌انتخاب هوشمندانه به سبک حرفه‌ای‌ها

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | اپل و گوگل در روزهای اخیر با معرفی مک‌بوک جدید و پیکسل نسل شش سروصدای زیادی به‌راه انداخته‌اند. محصولات آنها انصافا بی‌رقیب هستند چون وقتی قیمت مک‌بوک پرو جدید ممکن است به شش هزار دلار برسد، به‌شکل طبیعی نمی‌توان خیلی از آن ایراد گرفت. اما در جایی مثل ایران که هنوز تومان حرمت دارد، نمی‌توان خیلی راحت دست به‌مهره شد.

مدل‌های پایه آیفون جدید را باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد و رقم مورد نیاز برای خرید مدل پایه مک‌بوک پرو جدید نزدیک ۷۰میلیون تومان خواهد بود. شما را نمی‌دانم ولی حرفه‌ای‌ها حتی در این شرایط هم دست از کار نمی‌کشند و برای پیدا کردن بهترین انتخاب‌ها با توجه به بودجه‌شان جست‌وجو می‌کنند. فهرست زیر از همین محصولات تشکیل شده است و می‌تواند هر نیازی را پاسخ دهد.

شماره یک؛ کتابخوان الکترونیکی اونیکس
فیدیبوک دوباره ناموجود شده اما اگر بود هم می‌توانستید به خرید آن نه بگویید چون یکی از مظاهر نچسب و نامحبوب انحصارگرایی به‌حساب می‌آید. برای آنهایی که عاشق کتاب خواندن به‌صورت الکترونیک هستند، کیندل آمازون هم کاربرد چندانی ندارد چون در آن از PDF یا کتاب‌های الکترونیک قانونی فارسی خبری نیست. این وسط فقط حرفه‌‌ای‌ها می‌دانند ONYX BOOK با سیستم‌عامل اندروید چقدر دوست‌داشتنی است. می‌توانید روی آن همزمان فیدیبو، طاقچه و بقیه فروشگاه‌های کتاب الکترونیک فارسی را نصب کنید و لذت ببرید. اونیکس‌بوک‌ها برخلاف نمونه‌های آمازون آنچنان گرانقیمت نیستند و می‌توان با پرداخت حداقل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا حدود ۱۲ میلیون تومان یکی از انواع آن را بخرید. نصب نرم‌افزارها در این دستگاه از روی پلی‌استور گوگل انجام می‌شود. چی بهتر از این؟

شماره دو؛ مودم همراه ۴٫۵G آلکاتل مدل EE70
بله! الان همه یک سیمکارت روی گوشی موبایل‌شان دارند و هرجا بروند اینترنت همراه روی گوشی در دسترسشان است اما حرفه‌‌ای‌ها می‌دانند که روشن کردن مداوم هات‌اسپات و اتصال آن به دستگاه‌های wifi رفته‌رفته باتری گوشی را مضمحل می‌کند. به‌جای ریسک روی یک گوشی چند ده میلیونی می‌توان یک مودم همراه مخصوص خرید که همه‌جا در دسترس باشد، حرفه‌ای باشد و بتوان مزایای آن را بین بقیه همراهان اشتراک‌گذاری کرد. بین همه مدل‌هایی که در بازار وجود دارد، مودم قابل حمل الکاتل مدل EE70 برتری‌های واضحی دارد. اولا قادر است مثل یک مودم TDLTE با نسل ۴٫۵ اینترنت سازگار باشد و در مرحله دوم قیمت منصفانه‌ای دارد.

بعضی فروشگاه‌ها آن را دو تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشند اما به‌نظر ما می‌توانید آن را حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان هم خریداری کنید. از جمله ویژگی‌های فنی مودم همراه آلکاتل باید به توانایی پشتیبانی از فرکانس‌های ۲٫۴ و پنج مگاهرتز اشاره کنیم که واقعا به‌دردبخور است. رنگ زرد آن وسوسه‌آمیز به‌نظر می‌رسد و دوام باتری آن را دوست‌داشتنی می‌دانیم. ۲۰نفر هم می‌توانند همزمان به این مودم متصل باشند. مودم کوچولو طوری طراحی شده که به‌راحتی داخل جیب همراهتان این‌طرف و آنطرف برود اما با زبانی ساده و تنها چهار چراغ روشن حرفش را با شما در میان می‌گذارد.

شماره سه؛ تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 نسخه ۱۰اینچی
تبلت‌ها می‌توانند بیش از چیزی که شما فکر می‌کنید به‌دردبخور باشند اما توصیه می‌کنیم گول تبلت‌های ارزانقیمت را نخورید چون تجربه نشان داده هر مقدار پول که در زمان خرید صرفه‌جویی می‌کنید، بعدها خرج دوا و درمان چشم و مغز و اعصاب می‌شود. عوض اعتماد بیجا از همان اول روی یک تبلت ۱۰اینچی از برندی قابل‌اعتماد دست بگذارید که قیمت آن نهایتا یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با تبلت‌های ارزان‌قیمت فاصله دارد. Galaxy Tab A7 نسخه ۱۰اینچی را پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان می‌فروشند. سه گیگابایت حافظه‌‌موقت، پردازنده اسنپدراگون، دوربین هشت مگاپیکسلی و حافظه ۳۲گیگابایت مشخصات عمده این تبلت هستند اما به‌نظر ما باید برای اندروید ۱۰، باتری هفت هزار میلی‌آمپر ساعتی و به‌خصوص روی کیفیت تمام HD صفحه‌نمایش هم امتیاز مثبت زیادی در نظر گرفت.

شماره چهار؛ محموعه ماوس و صفحه‌کلید لاجیتک MK120
اگر در روز حدود شش ساعت را پشت کامپیوتر، مشغول سروکله زدن با ماوس و کیبوردهای بی‌کیفیت و ناراحت هستید، واقعا به‌خودتان کم‌لطفی می‌کنید. عوض این همه سختی و ریاضت برای خودتان یک مجموعه ماوس و صفحه‌کلید لاجیتک مدل MK120 بخرید (اگر به‌کسی هدیه بدهید که واقعا کلی دعای خیر پشتتان خواهد بود) تا متوجه شوید قبلا چه چیزی را از خودتان دریغ می‌کردید. دکمه‌‌های نرم، طراحی ارگونومیک، ساده و بدون تکلف این محصول در نوع خود بی‌رقیب است و هربار که دکمه‌‌ها را فشار می‌دهید تا چیزی تایپ کنید، احساس می‌کنید در حال خلق یک اثر هنری در حد جایزه ادبی نوبل هستید. متاسفانه در سه،چهار سال اخیر قیمت این مجموعه از ۸۰ هزار تومان به حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. این مجموعه با سیم به دستگاه وصل می‌شود و طوری عمل می‌کند که هرگز دلتنگ یک نمونه بلوتوثی نشوید.

شماره پنج؛ فلش SanDisk و هارددیسک وسترن دیجیتال
فلش مموری سن‌دیسک مدل Ultra Dual Drive یک نمونه ایده‌آل برای حرفه‌ای‌‌هاست. مهمترین مورد درباره آن هیبریدی بودنش است تا بتوانید همزمان به پورت‌های USB و میکرو USB دسترسی داشته باشید. طراحی آن کمی تجملاتی به‌نظر می‌رسد اما زیر آن زیبایی اغواکننده، از نظر کاربردی نکات بیشتری نهفته است. اگر یک مدل ۶۴گیگابایتی از این فلش را به‌قیمت حدود ۲۰۰هزار تومان خریداری کنید، می‌توانید در هر مرتبه حدود ۲۰تا فیلم فول HD یا شش فصل از یک سریال جدید را حمل کنید.

برای خریداران هارددیسک‌های اکسترنال هم توصیه‌ای بهتر از وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت یک ترابایت نداریم. قیمت آن حدود یک میلیون تومان است که ۵۰درصد کمتر از نمونه‌های تجملاتی موجود در بازار با ادعاهای غیرواقعی مثل ضدآب بودن و ضدضربه بودن است. Elements دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که برایش ساخته شده، ذخیره‌سازی اطلاعات و در عین حال به‌فکر موجودی حساب شما هم هست! بهتر از این؟

شماره شش؛ لپ‌تاپ ایسوس VivoBook S533EQ
لپ‌تاپ خریدن در حال حاضر کار سخت و طاقت‌فرسایی به‌‌حساب می‌آید. اولا باید خیلی پول داشته باشید در ثانی باید خوش‌شانس باشید که بدانید با آن همه پول چی باید خریداری کرد. ایسوس VivoBook S533EQ مدل A بین ۳۳ تا ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود در عوض به پردازنده Core i7 با کش ۱۲مگ، حافظه‌موقت ۱۶گیگابایت از نوع DDR4، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD، دوگیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GeForce MX350 مجهز شده است. با وجود صفحه‌نمایش ۱۵اینچی، وزن آن حدود ۱٫۸کیلوگرم است که بر اساس استانداردهای همین بازار کاملا قابل‌قبول خواهد بود.

شماره هفت؛ ایکس‌باکس سری S
ایکس باکس سری S سخت‌افزاری تقریبا مشابه سری X دارد اما به‌خاطر اینکه از دیسک درایو پشتیبانی نمی‌کند و خروجی تصویر آن به‌جای ۴K، تمام HD است، با قیمتی پایین‌تر فروخته می‌شود. دست برقضا نسبت به بقیه کنسول‌های بازی فروش بیشتری دارد که با توجه به نبود درایونوری، فقط و فقط یک پیام دارد. حرفه‌ای‌ها سراغش می‌روند و با آن ارتباط برقرار می‌کند. در دوره‌ای که قیمت یک پلی استیشن ۵ بالای ۲۰میلیون تومان است،‌ خرید یک ایکس‌باکس سری S با قیمت ۹میلیون تومان به‌نظر منصفانه خواهد بود. نه؟

شماره هشت؛ دوربین عکاسی چاپ‌سریع Instax Mini 9
دوربین گوشی‌های موبایل از عهده هرکاری برمی‌آیند اما اگر مایلید خاطره‌هایتان را به‌صورت ویژه‌تری نگهداری کنید، دوربین‌های چاپ‌سریع گزینه‌های ایده‌آلی به‌حساب می‌آیند. یک دکمه را فشار می‌دهید و از آن طرف تصویر روی یک کارتریج ثبت می‌شود و بیرون می‌آید. قیمت دوربین‌های چاپ سریع ممکن است به ۶٫۵میلیون تومان هم برسد اما همین مدل ارزانقیمت Instax Mini 9 هم می‌تواند عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. بعضی‌ها می‌گویند این دوربین‌ها زیادی فانتزی هستند اما وقتی متوجه قیمت ۱٫۶میلیون تومانی آنها می‌شوند، نتیجه می‌گیرند که فانتزی آنقدرها هم بد نیست!

شماره ۹؛ اسپیکر بلوتوث XB12 سونی
اسپیکر بلوتوث قابل‌حمل XB12 سونی، اندازه کوچکی دارد و تقریبا در یک مشت جا می‌شود اما زیر آن هیکل ریزه‌میزه کلی ویژگی محبوب برای آنهایی که می‌خواهند در هرفضایی به‌صدای شفاف و رسا دسترسی داشته باشند، پنهان شده است. بیس‌ قوی EXTRA BASS اولین چیزی است که جلب‌توجه می‌‌کند. ویژگی‌های ضدآب و ضدخاک این اسپیکر را به‌ رفیق صمیمی عاشقان طبیعت‌گردی تبدیل خواهد کرد. پس از هربار شارژ کردن، باتری آن تا ۱۶ساعت عمر می‌کند. رنگ‌بندی جذاب و قیمت رقابتی را از جمله دیگر نکات‌ مثبت به‌این محصول حساب کنید. برایش باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازید.

شماره ۱۰؛ هندزفری و ساعت‌هوشمند شیائومی
ساعت هوشمند و ایرپادز اپل قطعا انتخاب‌های مطمئنی به‌حساب می‌آیند به‌شرط اینکه قیمت بالای آنها را در نظر نگیریم. برای بعضی حرفه‌‌‌ای ذخیره کردن پول در زمان خرید لوازم جانبی نه‌چندان حساس و استفاده از آن برای خرید گجت‌‌های مهمتر، یک اولویت است. این دسته افراد با علم براینکه کیفیت را قربانی مسائل اقتصادی نکرده‌اند، به‌جای ایرپادهای اپل یک Earphone 2 Basic خریداری می‌کنند که کیفیت قابل‌قبولی دارد و ظاهر آن دوست‌داشتنی است. برابر نفوذ آب و مقاوم هستند و دوام باتری آنها زیاد است. وجود تکنولوژی بلوتوث پنج باعث سرعت و دقت بیشتر اتصال خواهد شد.

باتری خود هدفون‌‌ها تا پنج ساعت دوام دارند اما وقتی آنها را داخل کیس مخصوص بگذارید به‌صورت ترکیبی تا ۲۰ساعت استفاده مداوم می‌توانید رویشان حساب باز کنید. همین جذابیت‌های فنی و کاربردی را برای امیزفیت مدل Neo در نظر بگیرید. یک ساعت هوشمند با ظاهری کاملا مشابه ساعت‌های دیجیتال معمولی که در پشت ظاهر کم‌ادعای خود توانایی‌ها و قابلیت‌های زیادی نهفته است. امیزفیت مدل Neo به گوشی متصل می‌شود و با واسطه یک اپلیکشن مخصوص، تعداد قدم‌ها، مقدار کالری،‌ ضربان قلب و کیفیت خواب کاربر را زیرنظر می‌گیرد. گزارش حاصل از این مراقبت و نگهداری را هم هر لحظه‌ای که اراده کنید روی گوشی ببینید.

می‌توانید با خودتان یا دوستانتان چالش اجرا کنید و… ساعت هوشمند امیزفیت مدل Neo همچنین این توانایی را دارد که نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌رسان‌ها و حتی تماس‌‌های تلفنی را روی مچ کاربر منتقل کند. با همه این‌ حرف‌ها سادگی هنوز مهمترین قابلیت امیزفیت مدل Neo خواهد بود چون وقتی آن را به‌مچ‌دستتان بسته‌اید، همه عادی نگاهتان می‌کنند. دوام باتری نزدیک یک ماه است و… هنوز دودل هستید؟ قیمت هر دو محصول رقابتی است. هندزفری بلوتوثی را حدود ۵۰۰ هزار تومان و ساعت هوشمند امیزفیت Neo را حدود ۸۰۰هزار تومان می‌فروشند.

کدخبر: ۴۲۱۰۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر