کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۸۴۱
تاریخ خبر:

یک پروژه جذاب سینمایی برای تهرانی‌ها

روزنامه هفت صبح | ببینید صنعت سینما برای غلبه بر تبعات کرونا به چه ابتکارات دلچسبی رسیده، بعد از اکران آنلاین حالا خبر از افتتاح سینما ماشین آمده است. همان درایوین سینماهای سابق که آدم‌ها سوار برماشین‌های خود به محل‌های نمایش فیلم می‌روند و از داخل ماشین فیلم را تماشا می‌کنند.این پروژه در برج میلاد و با فیلم خروج آغاز به کار خواهد کرد اما قبلش یک سابقه تاریخی از این نوع سینماها در تهران هم بدهیم.

اولین درایوین سینمای ایران در سال ۱۳۳۹ در تپه‌های تهرانپارس افتتاح شد. گنجایش این سینما ۲۸۴ اتومبیل بود. به هر اتومبیل یک گوشی یا بلندگوی مخصوص داده می‌شد که بینندگان به میل خود صدای آن را تنظیم می‌کردند. فیلم‌های این سینما را سینما مولن‌روژ تأمین می‌کرد. دومین درایوین سینمای تهران در سال ۱۳۴۸ افتتاح شد.به نام سینما درایوین ونک که مجلل بود و پرامکانات. درایوین سینمای ونک در قطعه زمینی به مساحت ۱۴هزار متر،بر جاده ونک احداث شده بود.

این سینما گنجایش ۲۳۶ اتومبیل را داشت. از مشخصات این درایوین سینما وجود کانال‌های هوای گرم بود که توسط لوله‌های مخصوص قابل انتقال به تمام اتومبیل‌ها می‌رسید به‌طوری‌که در تمام اوقات سال حتی در زمستان هم امکان تماشای فیلم وجود داشت. در رستوران سینما یک دیوار شیشه‌ای قطور و وسیع امکان تماشای فیلم را در حین غذا خوردن برای تماشاگران میسر می‌ساخت.حالا سینما ماشین باردیگر این ایده جذاب را اجرایی می‌کند. باید دید مراجعه‌کنندگان به این سینما از چه امکاناتی استفاده خواهند کرد. جزئیات دیگر این پروژه به این شرح است:‌

* «سینما ماشین» از جمعه با نمایش فیلم سینمایی «خروج» در پارکینگ برج میلاد کار خود را آغاز خواهد کرد.

* سینما ماشین از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

* بلیت فیلم سینمایی «خروج» در «سینما ماشین» از پنجشنبه صبح در سایت سینما تیکت به فروش خواهد رسید.

* این طرح در پارکینگ شماره سه برج میلاد با حضور حدود ۱۶۰ ماشین در هر سانس که محل قرارگیری آن‌ها رو به یک پرده نمایشی بزرگ، خط‌کشی و مشخص شده است اجرا می‌شود.

* هر اتومبیل فقط دو نفر مجوز نشستن دارند چون به غیر از این امکان تماشای فیلم روی پرده وجود ندارد.

کدخبر: ۳۲۳۸۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر