کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۰۱۹
تاریخ خبر:

یک هفته تا لیگ قهرمانان؛ ‌حال ایرانی‌ها خوب نیست

روزنامه هفت صبح | حدود یک هفته دیگر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز می‌شود و هر چهار نماینده ایران بدون حتی یک میزبانی باید در این مسابقات حاضر شوند. به بهانه آغاز این مسابقات، وضعیت نمایندگان کشورمان و هم‌گروه‌های آنها را در فاصله یک هفته تا شروع بازی‌ها بررسی می‌کنیم.

*** گروه B: تراکتور
در این گروه، تراکتور با الشارجه امارات و پاختاکور ازبکستان همگروه است و تیم چهارم هم از بین تیم‌های الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق انتخاب خواهد شد. وضعیت خود تراکتور خیلی خوب نیست. این تیم در آخرین بازی خود نتوانست مس رفسنجان را در تبریز شکست دهد و مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسید.

قبل از این هم، شاگردان رسول خطیبی در اصفهان مغلوب سپاهان شده بودند. آنها در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ برتر قرار دارند. در مجموع به نظر می‌رسد این ضعیف‌ترین تراکتور چند سال اخیر است که به لطف قهرمانی در جام حذفی راهی لیگ قهرمانان آسیا شده است. پاختاکور اولین حریف تراکتور در لیگ قهرمانان است.

این تیم فصل گذشته استقلال را شکست داد و به پرسپولیس باخت. پاختاکور فصل جدید لیگ ازبکستان را با چهار پیروزی آغاز کرده و امروز در هفته پنجم لیگ ازبکستان به مصاف نوف‌باخور خواهد رفت. ارن دردیوک و دراگان سران ستاره‌های این تیم هستند و البته جلال‌الدین ماشاریپوف بهترین بازیکن این تیم، در ابتدای فصل به الشباب امارات پیوسته است. الشارجه امارات دومین حریف تراکتور در لیگ قهرمانان است. ا

ین تیم فصل گذشته در آسیا با پرسپولیس همگروه بود و در بازی برگشت ۴برصفر مغلوب پرسپولیسی‌ها شد. الشارجه چند بازیکن برزیلی دارد که خطرناک هستند اما این تیم اماراتی، تیم قدرتمندی به نظر نمی‌رسد. الشارجه در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ امارات ۴۱ امتیازی است و با هفت امتیازی که از تیم صدرنشین بنی‌یاس کمتر دارد، بعید است قهرمان شود. الوحده عربستان هم در حال حاضر تیم چهاردهم جدول شانزده تیمی لیگ عربستان است و نیروی هوایی هم با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، صدرنشین بلامنازع لیگ عراق است.

*** گروه C: استقلال
در این گروه تیم‌های الدحیل قطر، الشرطه عراق و الاهلی عربستان هم حضور دارند. وضعیت استقلال بعد از آمدن فرهاد مجیدی کمی بهتر شده است. این تیم البته در بازی آخر خود مقابل پیکان هوادارانش را ناامید کرد اما مجیدی با سه برد و یک مساوی شروع خوبی در استقلال داشته و این تیم از روزهای بد و پرتنش دوران محمود فکری فاصله گرفته است.

اولین حریف استقلال در آسیا، الاهلی عربستان است. این تیم در حال حاضر در رده هفتم لیگ عربستان قرار دارد و در جام حذفی هم با شکست مقابل العین در همان مرحله اول حذف شده است! نتایج ضعیف باعث شد تا ولادان میلویویچ برکنار و لاورنتسیو ریجکا رومانیایی جانشین او شود. البته استقلال نباید گول نتایج ضعیف الاهلی را بخورد. این تیم ستاره‌های زیادی دارد که می‌توانند برای هر تیمی دردسر درست کنند.

عمر السوما، لوکاس لیما و مارکو مارین خارجی‌های صاحب‌نام و خطرناک تیم عربستانی هستند. الاهلی فردا در لیگ عربستان میزبان تیم الرائد خواهد بود. الاهلی بازی قبلی خود را با شکست عجیب ۴بریک مقابل الفتح پشت سر گذاشته و از نظر روحی شرایط چندان مناسبی ندارد. الشرطه عراق دومین حریف استقلال در آسیاست. این تیم فصل گذشته هم با استقلال همگروه بود و هر دو بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

الشرطه فعلا با ۱۰ امتیاز کمتر از نیروی هوایی، تیم دوم جدول لیگ عراق است. ستاره این تیم ژلمین ریواس کلمبیایی است که سابقه بازی در الاتحاد عربستان را هم دارد. الدحیل دیگر همگروه استقلال، امسال در لیگ ستارگان قطر مقابل السد کم آورد و با اختلاف زیاد نسبت به این تیم، به نایب قهرمانی بسنده کرد. سوژه مهم تقابل استقلال و الدحیل، حضور علی کریمی در ترکیب تیم قطری است.

*** گروه D: شاید فولاد!
فولاد خوزستان اگر در باری پلی‌آف العین را شکست دهد، در این گروه با السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن همگروه خواهد شد. فولاد تیم منسجم و قدرتمندی است که اگر به مرحله گروهی برسد شانس خوبی برای صعود به مراحل بعد هم خواهد داشت، چرا که ستاره‌های بزرگ و تاثیرگذاری دارد.

جواد نکونام می‌تواند این تیم را تبدیل به شگفتی‌ساز لیگ قهرمانان کند اما ابتدا باید از سد العین بگذرد. هدایت این تیم برعهده پدرو امانوئل پرتغالی است و ستاره‌های این تیم هم شیوتانی و ناکاجیمای ژاپنی و کوجا لابای توگویی برزیلی هستند. العین در حال حاضر تیم ششم جدول ۱۴ تیمی امارات است.

در صورت صعود، فولاد ابتدا به مصاف السد قطر خواهد رفت. تیمی که از همین حالا با هدایت ژاوی و ستاره‌هایی مثل سانتی کاسورلا، بغداد بونجاح، حسن هیدوس، عبدالکریم حسن و … مدعی اول قهرمانی در منطقه غرب آسیاست. السد امسال چهار هفته پیش از پایان لیگ ستارگان قطر، قهرمانی خود را در این مسابقات قطعی کرد. الوحدات اردن دومین حریف فولاد در صورت صعود به مرحله گروهی خواهد بود. این تیم یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌آید اما نباید به چشم زنگ تفریح به آن نگاه کرد.

النصر عربستان آخرین حریف فولاد در مرحله گروهی در صورت صعود است. این تیم هم فصل گذشته یکی از مدعیان و بهترین تیم‌های منطقه غرب آسیا بود. النصر در حال حاضر تیم پنجم لیگ عربستان است و نسبت به فصل گذشته افت کرده اما همچنان تیمی پرستاره و خطرناک است. نورالدین امرابات و عبدالرزاق حمدالله مراکشی، مایکون و پتروس برزیلی و پیتی مارتینز آرژانتینی مهم‌ترین مهره‌های این تیم هستند.

*** گروه E: پرسپولیس
شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، با الریان قطر و برنده الوحده امارات و الزورای عراق همگروه هستند. پرسپولیس در لیگ برتر ایران شرایط خوبی دارد. از نظر بازیکن کمبود خاصی ندارد و با بازگشت مهدی ترابی تقویت هم شده است. اما مشکل بزرگ این تیم مهاجمان گل‌نزنی هستند که در بعضی از بازی‌ها باعث از دست رفتن امتیازات مهمی شده‌اند.

فینالیست و نایب‌قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا، ابتدا باید مقابل برنده بازی پلی‌آف به میدان برود. الوحده امارات در حال حاضر تیم ششم جدول رده‌بندی این کشور است و مهم‌ترین بازیکنش عمر خریبین است که سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد اما در مجموع تیم قدرتمندی نیست و در صورت صعود بعید است بتواند مشکل خاصی برای پرسپولیس ایجاد کند. تیم الزورا هم در عراق یکی از تیم‌های قدرتمند به شمار می‌رود اما نسبت به نیروی هوایی و الشرطه ضعیف‌تر است و شانس چندانی برای صعود به مرحله گروهی ندارد.

دومین حریف پرسپولیس در آسیا، الریان قطر است. یاسین براهیمی، گابریل مرکادو و یوهان بولی ستاره‌های غیرآسیایی این تیم هستند اما الریان این بار دو جذابیت متفاوت برای ایرانی‌ها دارد. اولی سرمربی این تیم است که لوران بلان فرانسوی است و او را با قهرمانی در جام جهانی ۹۸ فرانسه به عنوان بازیکن و چند قهرمانی با پاری‌سن‌ژرمن به عنوان سرمربی به یاد داریم.

مهم‌ترین سوژه این بازی اما حضور شجاع خلیل‌زاده در ترکیب الریان است که هواداران پرسپولیس حسابی منتظر این بازی و تقابل بازیکنان تیم‌شان با شجاع هستند. سومین حریف پرسپولیس هم گوای هند است که سرمربی و چند بازیکن اسپانیایی دارد و نباید این تیم را دست‌کم گرفت.

کدخبر: ۳۸۲۰۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر