کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۴۹۳
تاریخ خبر:

یک مارگیر‌ حرفه‌ای و چهار‌ توله پلنگ‌!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۷٫ صفحه اول خبری که الان برای شما جذاب باشد وجود ندارد. صفحه ۳ نوشته شده که مسیر اتوبان کمربندی تهران مشخص شد که خب همان اتوبان آزادگان است. وزارت فرهنگ و هنر فیلمنامه عافیتگاه از داریوش مهرجویی را که بر مبنای داستانی از غلامحسین ساعدی است به خاطر فقدان جنبه‌های تجاری رد کرده است. صفحه ۴ نوشته شده که حسن روشن مسئله روز فوتبال ایران است و مهاجرانی هنوز امید دارد که او را به همراه خود به جام جهانی ببرد.

۴ نفر باید از لیست تیم ملی خط بخورند که حدس نویسنده اطلاعات روی رشیدی و الله‌وردی و عادلخانی و بشکار است‌. در صفحه ورزشی نوشته شده که ایران مقابل تیم ملی فرانسه چنان نمایش باشکوهی داشت اما مقابل یک تیم باشگاهی مثل پاری‌سن‌ژرمن با سه گل در هم می‌شکند و نتیجه می‌گیرد که فوتبال اروپا سال‌ها از فوتبال ایران پیش است. فیلم مشهور و اسکاری شبکه در سینماهای تهران اکران شده است و در کنارش ارثیه فرامونتی فیلم دلپذیرساخته مائورو بولونینی.

گزارشی از افتتاح جشنواره کن هم در صفحه ۲۰ کار شده است. فیلم سفرسنگ از کیمیایی که توسط بخش خصوصی اما با وام کلان وزارت فرهنگ ساخته شده بود برای بخش نوعی نگاه انتخاب نشده است. اما فیلم اوکی مستر ساخته پرویز کیمیاوی در بخش دوهفته کارگردان‌ها به نمایش درمی‌آید. آب و برق اهواز در دمای ۴۴ درجه این شهر برای ساعاتی قطع شده است. اداره محیط بانی خمین یک مارگیر حرفه‌ای را که چهار بچه پلنگ همراه خود داشت دستگیر کرده و پرونده‌ای برای او تشکیل شده است‌.

مارگیر نمی‌دانست سال‌ها بعد هرکدام از این توله پلنگ‌ها چه ارزش خارق‌العاده‌ای پیدا خواهند کرد. بحث عوض کردن و کاربردی کردن متون درسی و دانشگاهی همان سال‌ها هم مورد توجه بوده. جمشید آموزگار به عنوان نخست وزیر سعی کرده با طنز این مسئله را بیان کند که خب مشخص است حس طنزش چندان ردیف نبوده :‌کارگر جوشکار چرا باید درباره مورچه‌های آدم‌خوار برزیلی بخواند!

دوشنبه اول خرداد ۱۳۵۷٫ صفحه اول همچنان بی‌هیجان است. صفحه ۴ نوشته شده که یک تصادف زنجیره‌ای که از برخورد یک مینی بوس با یک پونتیاک در اتوبان ایوبی رخ داد و ۹ ماشین را درگیر خود کرد موجب ترافیک سنگین اتوبان ایوبی شد و پلیس هم با بیش از ۹۰ دقیقه تاخیر سر صحنه تصادف حاضر شد. طبیعتا چون مجتمع نویسندگان و خبرنگاران در نبش اتوبان ایوبی است (در حال حاضر نبش شیخ فضل‌الله و آل احمد) این خبر کارکرد صنفی برای روزنامه‌نگاران داشته است!

گزارشی هم از آغاز جشنواره کن و حضور چشمگیر ایرانی‌ها در کازینوهای این شهر منتشر شده و اینکه نمایش اوکی مستر در بخش دوهفته کارگردان‌ها به دلایل نامعلوم منتفی شده است‌! به گفته این خبرنگار‌،‌ مسعود کیمیایی‌، ‌ناصر ملک مطیعی‌،‌گیتی پاشایی‌، مهدی میثاقیه‌، ‌فرمان آرا،‌ هوشنگ کاووسی و نامزد جوانش (!)، بهرام ری‌پور و رضا فاضلی در کن به سر می‌برند. در بخش بازار جشنواره هم از ایران فیلم‌های سوته‌دلان‌، بن بست‌،‌ غزل‌، درامتداد شب و … عرضه شده‌اند.

فیلمی به اسم ساحل لذت هم به فیلم‌های روی پرده اضافه شده است. ۲۲ مسافر جام جهانی هم معرفی شدند و منصور رشیدی‌،‌ رضا عادلخانی‌،‌ محمد پنجعلی و محمود حقیقیان از لیست خط خوردند‌. جالب است که حدس خبرنگار اطلاعات در مورد چهار خط خورده که روز قبل منتشر شد به جز رشیدی‌،‌کاملا اشتباه ازآب درآمده است‌! مهاجرانی شش فوروارد با خودش به آرژانتین می‌برد. یعنی روشن، فرکی‌، ‌جهانی‌، ‌نورایی‌، ‌بشکار و مجد تیموری‌! که خب به وضوح زیاده‌کاری است‌. چهار بازیکن خط خورده به عنوان همراه با تیم عازم آرژانتین خواهند شد‌. همین دیگر. روزهای پرخبری نبودند.

کدخبر: ۴۵۷۴۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر