کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۴۹۳
تاریخ خبر:

یک فهرست کاربردی از بهترین‌ دستگاه‌های بلوتوثی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| مخترع بلوتوث احتمالا همانقدر از طرف مردم نفرین شده که آه و ناله پشت سر مخترع USB وجود دارد.هردوتایشان نیت خیر داشته‌اند اما تولیدکننده‌های بعدی به‌قدری در استفاده از ابزارهای آنها افراط و تفریط به‌خرج داده‌اند که اوضاع از کنترل خارج شده‌ است. خود شما چند بار بابت خرید یک هندزفری یا هدفون بلوتوثی که دیر متصل می‌شود یا مدام دیسکانکت می‌شود زیر لب فحش داده‌اید؟

چند بار مجبور شده‌اید ساعت هوشمند گرانقیمت‌تان را با عصبانیت کنار بگذارید و قسم بخورید دیگر سراغش نمی‌روید؟ بخشی از این نارضایتی به احتمال زیاد تقصیر خریدن دستگاه‌های بلوتوثی ارزانقیمت است چون ما در بازار چند گجت کاربردی سراغ داریم که قادر هستند سرعت بیشتری به انجام کارها بدهند.اگر پیشنهادهای اولی به‌نظرتان ولخرجی می‌آید، مشکلی نیست چون می‌توانید گزینه دوم را به‌عنوان راهکار اقتصادی انتخاب کنید.

*** دسته بازی
انجام بازی‌های ویدئویی با موبایل انتخاب بدی نیست اما اگر به آن اعتیاد پیدا کنید،می‌تواند خانمان برانداز باشد.به‌عنوان یک کاربر حرفه‌ای می‌توانید دسته ‌بازی بدون سیم را با بلوتوث به گوشی متصل کنید و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید.

* دسته بازی ریزر مدل KISHI
دسته بازی ریزر KISHI یک گیم پد کشویی است که به‌راحتی دور بیشتر گوشی‌های موبایل قرار می‌گیرد.می‌توانید آن را به‌طور مستقیم به پورت تایپ C گوشی متصل کنید. در بیشتر گوشی‌های موبایل خروجی صدا یا اسپیکر روی لبه پایینی قرار دارد و به‌همین خاطر روی گیم­‌پد سمت راست دسته بازی ریزر کیشی دو خروجی برای عبور صدا تعبیه شده است. این گجت با همکاری شرکت Gamevice که در ساخت دسته‌های بازی برای گوشی‌های موبایل تخصص دارد ساخته شده است.

دسته از دو گیم‌پد که در طرف راست و چپ موبایل قرار می‌گیرند تشکیل شده است. نیمه‌ها به‌وسیله یک نوار الاستیکی و قابل ارتجاع به یک صفحه مرکزی از پشت متصل شده‌اند. این طراحی دو مزیت دارد؛ اول اینکه حین بازی نگران جدا شدن گیم‌پدها از موبایل نخواهید بود چون موبایل کاملا درون دسته بازی قرار می‌گیرد و دوم اینکه وقتی از دسته استفاده نمی‌کنید جمع می‌شود و فضای کمتری را اشغال می‌کند. در نتیجه به راحتی قابل حمل است.

در واقع این دو نیمه در هم قفل می‌شوند و به همین علت وقتی در داخل کیف یا هر جایی آن را قرار می‌دهید، نگران گره خوردن دسته بازی به دور سایر وسایل نخواهید بود. با این‌حال به‌عنوان راهکار هوشمندانه ریزر اجازه می‌دهد شما علاوه بر اتصال بی‌سیم، دستگاه بازی خود را با یک کابل راه‌اندازی کنید.
قیمت: حدود چهار میلیون تومان

* دسته بازی تسکو TG155W
وقتی مسئله قیمت زیاد وسط باشد باید یک‌سری از حساسیت‌ها و وسواس‌ها را کنار بگذاریم. به‌همین دلیل می‌توانیم استفاده از پلاستیک خشک و خشن در ساخت این گجت را نادیده بگیریم. لبه‌های دستگاه به‌اندازه‌ای کش می‌آیند که شما بتوانید موبایل خود را حتی با وجود بامپر و قاب‌های مختلف داخل آن جا دهید. اتصال به‌صورت ساده و با بلوتوث برقرار می‌شود. دکمه‌ها در ابتدای شروع به‌کار کمی سفت به‌نظر می‌رسند اما هرچقدر اعتیاد شما به بازی بیشتر باشد، آنها هم آرام آرام رام می‌شوند و زودتر به حرفتان گوش می‌دهند. ۱۵کلید روی دستگاه وجود دارد که تقریبا تمام عملکردها را پوشش می‌دهند. قابلیت ویژه؟ سازگاری با موبایل‌های اندرویدی و iOS!
قیمت: حدود ۷۰۰هزار تومان

*** پخش خودرو
همه خودروها دستگاه پخش مجهز به بلوتوث ندارند یا اگر داشته باشند هم یک نمونه ارزانقیمت است. پس چاره‌ای نمی‌ماند که خود راننده دست به‌کار شود. قیمت یک دستگاه پدرومادردار از برندی معتبر الان حدود دو میلیون تومان است.

* پخش‌کننده خودرو پایونیر MHV-S325BT
پخش‌کننده‌ MVH-S325BT از محصولات پایونیر با امکانات و ویژگی‌های کاملا معمولی طراحی شده است؛ یک عدد پورت USB دارد که به‌کمک آن می‌توانید آهنگ‌های روی فلش‌مموری را پخش کنید. یک پورت AUX هم وجود دارد تا کار راننده راحت‌تر باشد اما مهم‌ترین ویژگی سازگاری با سیستم‌عامل اندروید و iOS است. به این معنی که پس از اتصال تلفن همراه خود با کمک کابل یا بلوتوث می‌توانید موسیقی دلخواهتان را همیشه همراه داشته باشید.

اما از همه مهم‌تر امکان پلی کردن موسیقی از نرم‌افزارهای مخصوص مثل ساندکلاد و اسپاتیفای است. همچنین اگر در زمان رانندگی تلفن شما زنگ بخورد می‌توانید با فشار دادن یک دکمه ارتباط را برقرار کنید و در حالی که جفت‌ دست‌هایتان روی فرمان قرار دارد به تماس جواب دهید. پشتیبانی از دستیار صوتی سیری و گوگل اسیستند هم وجود دارد. امکان اتصال دو دستگاه موبایل با دو سیستم‌عامل در این مدل وجود دارد اما نمی‌توانید هر دو را همزمان استفاده کنید. بین خودمان بماند؛ پایونیر با دستگاه‌های اپل مهربان‌تر از دستگاه‌های اندرویدی است.
قیمت: حدود دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان

* ‌پخش‌کننده خودرو کنکورد پلاس KD-U2505BT
پخش‌کننده خودرو مدل KD-U2505BT یکی از محصولات برند کنکورد پلاس است که خروجی صدای آن کیفیت خوبی دارد. موسیقی را در این مدل می‌توانید با کمک پورت USB، درگاه جک ۳٫۵ میلیمتری یا همان AUX و شیار کارتخوان یا بلوتوث پخش کنید. قیمت مهم‌ترین مزیت رقابتی این دستگاه است اما نباید توقعتان را از کیفیت ساخت آن بالا ببرید.
قیمت: حدود ۳۵۰هزار تومان

*** کیبورد و ماوس بلوتوث
چرا آدم باید یک صفحه‌کلید و ماوس بدون سیم داشته باشد؟ پاسخ به این سوال مشخص می‌کند آیا شما از جمله افرادی هستید که باید حدود دو میلیون تومان پول اضافی خرج کنند یا نه. شلوغی میز کار، دور بودن کیس کامپیوتر از میز و چیزهایی مثل این چنین خریدی را توجیه می‌کنند.

* کیبورد و ماوس لاجیتک MK330
درون جعبه لاجیتک یک صفحه‌کلید و یک ماوس انتظار خریدار را می‌کشند. روی صفحه‌کلید علاوه بر دکمه‌های معمول که همه با آنها آشنایی داریم، ۱۱کلید میانبر کاربری قرار گرفته است. آنها در نرم‌افزارهای مولتی مدیا و آفیس کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. به‌کمکشان می‌توانید به آهنگ یا ویدئو بعدی یا قبلی بروید، موسیقی یا فیلم را از راه دور پخش یا استپ کنید، حجم صدا را کم، زیاد یا اصلا صدا را قطع کنید. کپی و Paste انجام دهید، ایمیل، مرورگر و مدیاپلیر را باز کنید و حتی ماشین‌حساب ویندوز را صدا بزنید.

اینها چیزهای کوچکی است که در ظاهر محصول وجود دارد، دکمه‌های مکانیکی به‌شکلی نرم و مهربان طراحی شده‌اند تا در فضاهای شلوغ صدای تایپ کردن شما روی اعصاب و روان دیگران اسکی نکند و حتی بعد از تایپ کردن کامل یک کتاب دست‌های خودتان اذیت نشوند. اتصال مجموعه به کامپیوتر با پورت USB انجام می‌شود اما پس از آن آداپتور بلوتوث روی میز قرار می‌گیرد و کیبورد و ماوس بدون سیم به آن متصل خواهند شد.

لاجیتک می‌گوید در صورت استفاده از باتری آلکالاین سایز AAA برای کیبورد و سایز AA برای ماوس خیال کاربر باید برای ۱۲ماه راحت باشد اما تجربه ما می‌گوید لاجیتک در مورد این قابلیت صادق نبوده است و تقریبا هر سه ماه باید یک باتری جدید بخرید. در بعضی مواقع تعویض باتری اعصاب خردکن است. مثلا یک شب گرم زمستان را تصور کنید که شما به هشدارهای چند روزه دستگاه بی‌توجه بوده‌اید و ناگهان اتصال تمام می‌شود. واقعا هیچ‌کاری از دست کسی ساخته نیست.
* قیمت: حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان

* کیبورد بلوتوثی تسکو TKM7320B
تسکو به عنوان برندی ایرانی یک راهکار ارزان‌تر برای خلاص شدن از سیم‌های دست‌وپاگیر صفحه‌کلید دارد. آنها این راهکار را با نصف قیمت برند لاجینک انجام می‌دهند. برای اینکه جیب شما را هم کمتر اذیت کنند، ماوس بی‌سیم را حذف کرد‌ه‌اند و به‌جایش چیزی شبیه تاچ‌پد گذاشته‌اند.

این قیمت همان کار ماوس را انجام می‌‌دهد تا در صورت نیاز فقط یک وسیله را همراه خودتان به آن‌سوی اتاق ببرید. دکمه‌های TKM7320B ارتفاع کمی دارند. برای فشار دادن آنها باید نیروی بیشتری وارد کنید اما متاسفانه احتمال صدور فرمان اشتباهی تصادفی زیاد است اما نباید زود ناامید شوید چون با کمی صبر و استقامت و انجام تمرین‌های مستمر این نقص برطرف می‌شود. بستگی دارد چقدر زود بتوانید خودتان را با شرایط جدید وفق دهید.
* قیمت: حدود ۸۰۰ هزار تومان

***بلندگوی بلوتوث
خانه یا محل کار می‌توانند محلی برای گوش دادن به موسیقی باشند اگر دامبول و دیمبول گوش نمی‌دهید ارزش دارد که پول بیشتری خرج کنید و با خرید یک بلندگوی بلوتوث حق انتخاب بیشتری برای خود فراهم کنید. این کار را به‌طور خاص به کسانی پیشنهاد می‌دهیم که آرشیو موسیقی خود را روی گوشی این‌طرف و آن‌طرف می‌برند یا از اپلیکیشن‌های پخش موسیقی مثل اسپاتیفای یا ساندکلاود استفاده می‌کنند.

* اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن Aura Studio 3
هارمن کاردن یک آیکون بین علاقه‌مندان موسیقی است؛ می‌گویند اگر آهنگ‌های بهنام بانی را به کمک آن پخش کنید صدای همایون شجریان بیرون می‌آید. از ویژگی‌های Aura Studio 3 این است که می‌توانید بخشی از زیبایی دکوراسیون خانه را روی دوش آن بیندازید. از دور مثل یک گلدان آبی خوش‌رنگ یا تنگ ماهی به‌نظر می‌رسد.

زمانی که روشن است می‌تواند به‌عنوان چراغ خواب و آباژور استفاده شود.روی بدنه اسپیکر دکمه‌های لمسی برای کنترل اسپیکر وجود دارد که تمام عملکردها با کمک آنها انجام می‌شود. برای مواقعی که ریموت کنترل را گم می‌کنید این یکی کاملا به‌دردبخور است. در بخش پورت‌های این اسپیکر ورودی کابل برق وجود دارد و در کنار آن ورودی صدای ۳٫۵ میلیمتری یا پورت Aux تعبیه شده است. کیفیت صدا با استفاده از ساب ووفر پنج اینچی و شش عدد درایور ۱٫۵ اینچی تضمین شده است. برای همینAura Studio 3 را بهترین اسپیکر خانگی جهان می‌دانند.
* قیمت: حدود شش میلیون تومان

* اسپیکر بلوتوثی شیائومی Mi Music Alarm Clock
Mi Music Alarm Clock اندازه یک ساعت رومیزی است و در یک کف دست جا می‌شود اما از همین اول باید بدانید بخش ساعت آن کارایی ندارد چون قرار بوده با استفاده از دو نقطه سفید نورانی ساعت را نشان دهد اما در عوض این خلاقیت جواب نداده است. اگر از بدنه سفید و یکدست آن که با استفاده از فلسفه طراحی مینیمالی طراحی شده بگذریم، نوبت به بخش موزیک می‌رسد. این بخش یک اسپیکر بلوتوث است. ساده به موبایل وصل می‌شود و یکی از بهترین صداهایی را تولید خواهد کرد که در زندگی شنیده‌اید. کم‌ و ‌زیاد کردن حجم صدا با تنها دکمه بالای دستگاه لذت‌بخش است طوری که می‌تواند به تیک عصبی تبدیل شود. نقطه ضعف؟ باتری آن عمر کمی دارد و باید مدام شارژش کنید.
* قیمت: حدود ۷۰۰ هزار تومان

توضیحات

دسته بازی ریزر مدل KISHI

توضیحات

دسته بازی تسکو TG155W

توضیحات

پخش‌کننده خودرو پایونیر MHV-S325BT

توضیحات

پخش‌کننده خودرو کنکورد پلاس KD-U2505BT

توضیحات

اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن Aura Studio 3

توضیحات

اسپیکر بلوتوثی شیائومی Mi Music Alarm Clock

توضیحات

کیبورد و ماوس لاجیتک MK330

توضیحات

کیبورد بلوتوثی تسکو TKM7320B

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۹۴۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر