کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۳۷۰
تاریخ خبر:

یک سر و هزار سودای آقای بازیگر

روزنامه هفت صبح، نگین باقری | ‌این روزها پرویز پرستویی از سمت سه حاشیه در سه شهر متفاوت محاصره شده است. یکی از آنها به حضور او در لس‌آنجلس مربوط می‌شد که حالا نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از واشنگتن به آن واکنش نشان داده؛ دیگری به شکایت این بازیگر از تهیه‌کنندگان یک کلیپ منتسب به دختر او ارتباط داشته و آخری هم به خانه نخریده او برای رضا رویگری مربوط می‌شد. ماه گذشته فیلم مستندی به نام «داستان‌های هزار و یک روز» در جنوب کالیفرنیا نمایش داده شد که در آن قرار بود علاوه بر تماشاچیان، پرویز پرستویی و دیگر دست‌اندرکاران این اثر هم حضور داشته باشند.

این مراسم ولی از روز برگزاری تا همین دیروز با حاشیه‌های زیادی همراه بود. این فیلم مستند نوشته و ساخته حبیب احمدزاده مربوط به زندگی زنی ژاپنی است که به سربازان شیمیایی جنگ ایران کمک می‌کند. حاشیه‎‌ها ولی ارتباطی به خود فیلم و موضوع آن نداشت. قبل از رسیدن مهمانان این برنامه، گروهی از معترضان بیرون ایستاده بودند و تلاش داشتند همه افرادی که وارد سالن می‌شوند شرمسار کنند. برای مثال یکی از افرادی که با برخورد معترضان روبه‌رو شد، اسفندیار منفردزاده، آهنگساز شناخته شده بود که در این مراسم حضور داشت. علاوه بر افرادی که بیرون از سالن با شعار و توهین با تماشاکننده‌ها برخورد می‌کردند، گروهی هم توانسته بودند وارد سالن شوند.

این افراد در برخورد نزدیک با پرستویی درگیر شدند و ویدئو این درگیری را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند. یکی از معترضان حاضر در محل، احسان یا سام رجبی، همان ورزشکار ایرانی در رشته جودو است که سال ۱۳۸۹ بعد از نتایج مثبت دوپینگ از مسابقات تیم ملی جودو کنار گذاشته شد و بعد از آمریکا درخواست پناهندگی کرد. در ادامه بعد از بالا گرفتن تنش‌ها در داخل محل نمایش، گوهر خیراندیش هم که در بین تماشاچی‌ها حضور داشت میکروفن را در دست گرفت و گفت:« ما نمی‌توانیم در جایی زندگی کنیم که معنی دموکراسی را به ما نشان می‌دهند، حالا آمریکایی ایرانی یا هر که، [و به عقاید هم احترام نگذاریم] بیاییم یاد بگیریم که به عقیده آدم‌ها احترام بگذاریم.»

پرستویی بعد از این ماجرا ویدئویی منتشر کرد و درباره ماجرا از زاویه نگاه خود توضیح‌هایی داد. اینطور که پرستویی گفت دعوت‌کننده برنامه، گروه کدپینگ، یک انجمن صلح طلب آمریکایی بوده. این گروه سال ۲۰۰۲ پایه‌گذاری شده و از لحاظ سیاسی و فکری، یک گروه چپ و ضد جنگ به حساب می‌آید. گروه کدپینگ را زنان می‌چرخانند و معمولا شعارها و نمادهایشان را با رنگ صورتی می‌نویسند و در اعتراض‌های خیابانی لباس صورتی می‌پوشند. از قضا یکی از شخصیت‌های کلیدی آنها فردی به نام مدیا بنجامین است که سال ۱۳۹۷ به همراه دو عضو دیگر به ایران آمدند و با محمد جواد ظریف دیدار کردند. آنها حتی وارد مجلس هم شدند.

اعترض جمهوری‌خواه‌ها و کلیپ دروغین از دختر پرستویی
از اینجا به بعد دو اتفاق دیگر افتاد: اول اینکه از سوی مخالفان عکسی با عنوان زندگی لاکچری دختر پرستویی منتشر شد که بدون پوشش اسلامی در ترکیه در حال زندگی است. دیروز معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس فتا انتظامی کشور از شکایت پرویز پرستویی از منتشرکنندگان این کلیپ در فضای مجازی خبر داد. به گفته پلیس این ویدئو هیچ ارتباطی با دختر پرستویی نداشته و پلیس فتا هم مشغول پیدا کردن منتشرکنندگان کلیپ شده است.

معاون اجتماعی پلیس اضافه کرد: « دختری که در فیلم منتشر شده حضور دارد هویت معلوم دارد؛ وی سحر علیشاهی است که در کشور آمریکا سکونت دارد و هیچ ارتباط سببی و نسبی با پرویز پرستویی ندارد.» نکته‌ای که پلیس تاکید کرده این بوده که بستر انتشار ویدئو در ایران بوده. حالا سحر علیشاهی کیست؟ او یکی از تماشاچیان همان فیلم مستند در کالیفرنیا بوده که در آمریکا زندگی می‌کند و علاوه بر این موسس یکی از بازارچه‌های ایرانی لس‌آنجلس هم است.

دراین بازارچه ایرانیان اجناس و محصولات ایرانی خود را ارائه می‌دهند و می‌فروشند.
دومین اتفاقی که دیروز برای پرستویی افتاده این بوده که جیم بنکس، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای از وزرای خارجه و امنیت داخلی دولت بایدن خواسته توضیح دهند که چرا به پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی، ویزا داده‌اند؟چرا که او با برخی عوامل سپاه ارتباط داشته است و عکسی هم با سردار سلیمانی از او منتشر شده است !

کمک پرستویی به رویگری صحت نداشت
این بازیگر درست زمانی که هنوز در آمریکا به سر می‌برد مثل همه مردم با یک ویدئو از حضور رضا رویگری در خانه سالمندان کهریزک با خبر شد. بعد از وایرال شدن این ویدئو، تصویر دیگری از رویگری به همراه چند ملاقات‌کننده منتشر شد که او را در حال مکالمه ویدئویی با پرویز پرستویی نشان می‌داد.

یکی از ملاقات‌کننده‌ها در انتها می‌گوید که پرستویی برای او خانه‎‌ای تهیه کرده و به این شرط که در آن فقط رویگری و پرستارش زندگی کند، او را به آنجا منتقل خواهد کرد. همین ویدئو بود که باعث شد تصور شود بازیگر فیلم بادیگارد، برای رویگری خانه‌ای خریده اما گویا این تصویر واقعیت نداشته. دیروز یکی از مجریان سازمان صداوسیما گفته که این خانه را این سازمان برای رویگری تهیه کرده و با کنایه به پرستویی اضافه کرده: دوستانی که کاری برای او نکرده‌اند خودشان را کنار بکشند.

کدخبر: ۴۵۵۳۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر