کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۸۷۸۶
تاریخ خبر:

یک رئیس‌جمهور ۷۴ساله گم شده است

رئیس جمهوری فیلیپین که به صحبت‌های تند و تیزش معروف است، چند مدتی است که در انظار عمومی حاضر نشده و این مساله باعث مطرح شدن گمانه زنی‌هایی شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری ۷۴ ساله فیلیپین چند روز است که در انظار عمومی حاضر نشده و این مساله گمانه زنی‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها درباره احتمال بیمار بودن و بستری شدن وی مطرح کرده است.

با این حال یکی از معاونان سابق دوترته شش روز پس از آخرین حضور وی در انظار عمومی تصاویری از دوترته را در محل اقامتش در مانیل روز یکشنبه منتشر کرد و به این گمانه زنی‌ها پایان داد.

بر اساس گزارش روزنامه‌های محلی، آخرین حضور دوترته در انظار عمومی زمانی است که وی در ۱۳
مه سال جاری میلادی (۲۳ اردیبهشت) در انتخابات پارلمانی حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین نیز روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که با وی تلفنی صحبت کرده و رئیس جمهوری در محل اقامتش در مانیل، پایتخت در حال امضای اسنادی بوده است.

انتشار اخباری درباره وضعیت سلامت دوترته در پی اذعان وی در اکتبر سال گذشته میلادی صورت گرفته که گفته بود به صورت محرمانه اخیراً برای آندوسکوپی و کلونوسکوپی به بیمارستان رفته است.

همچنین شایعاتی در ماه جاری میلادی درباره بیماری دوترته مطرح شد که وی پس از سفر به چین برای چند روز در انظار عمومی حاضر نشد؛ وی از ۲۹ آوریل تا چهار مه ناپدید شد.

همچنین وی دو بار در ۲۰۱۷ برای چند روز در انظار عمومی حضور نیافت و یک بار در فوریه همان سال این اتفاق افتاد.

کدخبر: ۲۵۸۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر