کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۲۵۲
تاریخ خبر:

یک داستان پر التهاب و ترسناک پلیسی با پایان خوش

روزنامه هفت صبح، نگین باقری | روز سه‌شنبه یک تعقیب و گریز سینمایی در شمال شرق تهران به گروگانگیری و عملیات ویژه واحد نوپو ختم شد. ماموران کلانتری قائم در حال گشت‌زنی بودند که با رفتارهای عجیب یک خودروی ۲۰۶ سفید روبه‌رو می‌شوند. بعد از دستور توقف، آنها پا به فرار می‌گذارند و با یک کلت کمری به ماموران تیراندازی می‌کنند. این تعقیب و گریز ادامه پیدا می‌کند تا اینکه پلیس با تعقیب آن وارد محله آجودانیه می‌شود.

خودرو مجرمان که شامل دو مرد و یک زن می‌شد، همین حین وارد یک کوچه بن‌بست شده و داستان از همین نقطه اوج می‌گیرد. زن که راننده خودرو بوده آشنایی زیادی به محله نداشته. آنها مسیر طولانی طی نکرده بودند که در کوچه بن بست گیر می‌افتند و بعد از توقف راهی برای فرار نمی‌بینند. او و یکی دیگر از مردها به همین دلیل بازداشت می‌شوند اما مرد دوم با باز بودن در یک خانه وارد ساختمان می‌شود.

متهم با ورود به این ساختمان ابتدا با یکی از شهروندان که در طبقات اولیه حضور داشت، درگیر شده و در ادامه خودش را به واحد سوم می‌رساند. او با تخریب در ساختمان وارد خانه می‌شود و اعضای یک خانواده سه نفر شامل زن، مرد و فرزندشان را به گروگان می‌گیرد. اینطور که فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته اول پلیس وارد مذاکره با گروگانگیر شده است اما با افزایش درگیری‌ها در نهایت پلیس تصمیم خود را تغییر می‌دهد. ماجرا چه بود؟

روایت سردار رحیمی را بخوانید: «به‌منظور اعتمادزایی برای فرد گروگانگیر، ماموران پلیس و بنده بدون سلاح و جلیقه ضدگلوله وارد مذاکره با این فرد شدیم.» به گفته او این مجرم ابتدا درخواست کرد که زنی که همراه او بود، آزاد شود و سپس با سه گروگان خود از خانه خارج و متواری شود. پلیس برای حفظ جان گروگان‌ها با آن موافقت کرد.

روایت سردار رحیمی را بخوانید که گفته سه ساعت با مجرم گفت‌و‌گو داشته اما مدتی بعد گروگانگیر شروع به بیان خواسته‌های ضد‌و‌نقیض و علاوه بر آن تیراندازی به سمت ماموران و فضای خیابان کرده است. چه خواسته‌های عجیبی؟ بررسی‌های هفت صبح نشان می‌دهد که او با مشاهده شلوغی خیابان و تعداد بالای نیروی پلیس از پنجره، داد می‌زند که «چرا اینقدر نیروی پلیس جمع شده؟» و به همین بهانه هم شروع به تیراندازی کرده که دو تیر آن داخل خانه گروگان‌ها شلیک شده است.

اینجا بود که به گزارش پلیس واحد رهایی گروگان یا همان واحد نوپو وارد عمل شده و مرد گروگانگیر را دستگیر و خلع‌سلاح می‌کند. اینطور که یکی از ماموران حاضر در صحنه به هفت صبح توضیح می‌دهد آنها با شگردهای پلیسی از ورودی‌های دیگر وارد آن خانه می‌شوند که منجر به غافلگیر شدن مجرم شده. در این فرایند چند زخم سطحی هم این مجرم برداشته.

زن که راننده این خودروی ۲۰۶ سفید بوده ادعا کرده که همسر گروگانگیر است و هنوز مشخص نشده که از قدم اول این خودروی ۲۰۶ به چه علت از فرمان ایست سرپیچی کرده. به گزارش یکی از ماموران پلیس حاضر در صحنه احتمالا این افراد در همان محله آجودانیه در حال انتخاب سوژه بودند. حضور زن در خودرو نشان می‌دهد که آنها برنامه سرقت از منزل داشتند که با فرمان پلیس به علت داشتن اسلحه در خودرو می‌ترسند و ضمن فرار به پلیس تیراندازی می‌کنند.

همچنین او می‌گوید خودروی ۲۰۶ آنها سرقتی نبوده و به راننده تعلق داشته اما شماره پلاک جلو و عقب آن با یکدیگر متفاوت بوده. گزارش ثبت شده از این حادثه همچنین نشان می‌دهد که تا لحظه نوشتن این گزارش خانواده گروگان هیچ شکایتی از گروگانگیر ثبت نکرده‌اند. همچنین مدرکی مبنی بر مصرف مواد مخدر از سوی گروگانگیر در پرونده آنها هنوز ثبت نشده است.

کدخبر: ۴۷۱۲۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر