کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۲۳۵
تاریخ خبر:

یک بام و دو هوای رئیس اتحادیه املاک

روزنامه هفت صبح | نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که کاربران سایت دیوار مشتاق برگشتن قیمت‌های خودرو و مسکن به این سایت بوده‌اند. با وجود این برای اتحادیه‌ املاک در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد. رئیس این اتحادیه در حالی بارها درباره تبعات منفی برگشتن قیمت‌ها مصاحبه کرده که از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهند او با سایت همشهری، قراردادی برای ایجاد یک وب‌سایت مشابه معامله مسکن منعقد کرده است.

*** مخالفت با دیوار، حمایت از همشهری
روز گذشته وبسایت اقتصادآنلاین گزارش داد که مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک، یکی از مخالفان سرسخت بازگشت قیمت به پلتفرم‌های نیازمندی‌های آنلاین، از جمله دیوار است. بنابر این گزارش، او در همه این مدت بدون اینکه پاسخی درست و علمی به سوالات متعدد کارشناسان مبنی‌بر چرایی این مخالفت داشته باشد، همچنان روی عقایدش پافشاری کرده است.

او تنها راهکار برون‌رفت از معضل عدم ثبات قیمت بازار مسکن را حذف قیمت‌ها و استعلام آخرین قیمت از طریق مراجع رسمی دانسته است. حالا این در حالی است که کارشناسان می‌گویند در تمام این مدت بازار مسکن از عواملی مانند گران شدن فولاد تا بالا و پایین رفتن دلار تأثیر گرفته است.

مخالفت‌ رئیس این اتحادیه در حالی است که نیازمندی‌های همشهری که سالیان‌سال بازار مسکن را (با ذکر قیمت در آگهی‌ها) در انحصار خود درآورده بود، از شروع به کار اپلیکیشن‌اش خبر داد و در همان آغاز راه با حمایت صددرصدی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران روبه‌رو شد؛ اپلیکیشنی که در آن هم‌اکنون قیمت املاک نیز درج می‌شود، ولی استاندارد دوگانه اتحادیه املاک باعث می‌شود تا درباره آن سکوت کند!

قلی‌خسروی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین اتحادیه مشاوران املاک و روزنامه همشهری، تنها گروه شایسته برای فعالیت در عرصه آنلاین را نیازمندی‌های همشهری اعلام کرد و گفت: «ما به‌عنوان صنف مشاوران املاک تهران، از شش گروه متخصص ‌آی‌تی دعوت کردیم تا ایده و راهکار خود را ارائه دهند. در این میان، نیازمندی‌های همشهری، یکی از این شش گروه بود که هم ایده و راهکار منحصربه‌فردی داشت و هم موافقت همه اعضای هیأت‌رئیسه اتحادیه را برای همکاری جلب کرد.»

گروه تصمیم‌گیرنده‌ای که روابط‌عمومی اتحادیه املاک در بیانیه تفاهم‌نامه به آن اشاره می‌کند، اعضای هیأت‌مدیره این اتحادیه هستند که پس از برگزاری چندین جلسه در هیأت‌مدیره اتحادیه و نشست‌های متعدد با سازندگان اپلیکیشن‌های مختلف و شش شرکت مطرح در نهایت با نظر جمیع اعضای هیأت‌مدیره با اپلیکیشن راهنما وابسته به شرکت همشهری توافق انجام گرفت و تفاهم‌نامه‌ای‌ بین اتحادیه مشاوران املاک و روزنامه همشهری به امضا رسید.

‌در این گزارش، حمایت مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه املاک از یک گروه و سلب امکان رقابت برای گروه‌های دیگر، به عنوان یک تناقض و تضاد معرفی شده است.این تحلیل آنقدرها هم بیراه نیست، به‌خاطر اینکه کسب‌وکارهای آنلاین ذات تعاملی دارند، اما حمایت اتحادیه املاک این تعامل را نابود می‌کند و بازار مسکن را در انحصار یک گروه خاص قرار می‌دهد؛ خطری که در گزارش این وبسایت هم نسبت به آن هشدار داده شده است.

کدخبر: ۳۷۱۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر