کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۷۰۸
تاریخ خبر:

یک ایرانی برای شکست تسلا X

هفت صبح| آرش بادیانلو یکی از طراحان جوان ایرانی است که به عنوان معاون بخش طراحی و ایده‌های خلاقانه شرکت فارادی اخیرا مدل جسورانه FF 91 را خلق کرده است.

آرش متولد آمریکا اما روحیه‌ای کاملا ایرانی دارد و زبان فارسی را به خوبی می‌شناسد. عشق پدر به وسایل صنعتی و تجربه بسیار در بخش هوایی در کنار تجربه دوستی با یک ژاپنی عاشق خودرو موجب شد تا آرش به سمت طراحی اتومبیل برود و از قضا در مدتی کوتاه به موفقیت هم برسد. آرش بادیانلو که هم اینک معاون بخش طراحی و ایده‌های خلاقانه شرکت چندملیتی فارادی فیوچر مشغول فعالیت است، به عنوان یکی از مدیران جوان این برند که قصد دارد در مدتی کوتاه به رقیبی قدر برای تسلا تبدیل شوند، تلاش دارد طرح‌های جسورانه‌ای برای عجین کردن هرچه بیشتر خودروهای برقی با خریداران خودرو پیدا کند.
وی که متولد آمریکا و دقیقا ۴۰ساله است، تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از کالج‌های معتبر طراحی خودرو در آمریکا یعنی آکادمی هنرهای سن فرانسیسکو زیر نظر سرطراح گروه مزدا در آمریکای شمالی گذرانده و بلافاصله پس از فراغت از تحصیل، در سه شرکت فولکس‌واگن، رنو و هیوندای در یک دوره زمانی ۱۲ ساله به کاراموزی و سپپ اشتغال پرداخته است. مهمترین طرح‌های وی در دوره کاری خود در این سه شرکت، یکی کانسپت هیوندای کورب (curb) و دیگری خودرو مفهومی نویس (nuvis) است که شهرت بالایی دارند. در عین حال آرش برای دو برند رنو و نیسان خودروهای مفهومی ولوس و هیبرید را طراحی کرده که هر۲ تجربیاتی دانشگاهی هستند.
بادیانلو که تا پایان سال ۲۰۱۶ در شرکت هیوندای مشغول به فعالیت بوده، در دوره کاری خود با بزرگانی نظیر فردریک چپمن و تام ماتانو از برندهای ب.ام.و و مزدا همکاری داشته است. وی از ابتدای سال ۲۰۱۸ توانسته با یک رشد مناسب، جایگاه مدیر طراحی برند نوظهور فارادی فیچر را به دست آورده که قرار است با ساخت مدل FF 91 رقابتی تمام عیار را در بازار کراس‌اوورهای برقی با آئودی، تسلا و مرسدس بنز کلید بزند. از جمله نکات جالب این خودرو استفاده از رادارهای لیدار، سیستم خودران، موتور برقی و دروبین‌های جانبی به جای آینه است.
بادیانلو که مستقیما مسئول طراحی مدل FF 91 بوده، در توضیح چرایی خلق این کراس اوور با این حالت می‌گوید: حدود ۱۰ هزار لامپ LED در نمای جلو، عقب و کناره‌های خودرو به کار رفته تا توضیح‌دهنده افسانه‌ای بودن این خودرو باشد. فرم لایه لایه بدنه و جلو پنجره هم در توضیح این مفهوم طراحی شده تا در مجموع شاهد خلق یک خودرو هنرمندانه باشیم. چیزی که هدف اصلی ما در طراحی مدل FF 91 بود و از تلفیق نوآوری و دانش با هنر به دست آمد.
البته که همین امروز خبررسیده مدیر شرکت به واسطه فشار هیئت مدیره برای کاهش هزینه‌ها از سمت خود استعفا داده است تا ادامه کار برای فارادی فیوچر بازهم سخت تر شود. این شرکت که با یک سرمایه‌گذاری ۲میلیارد دلاری در تلاش است تا سال ۲۰۲۱ اولین محصول خود را با قدرت ۱۰۳۵ اسب بخار و برد ۶۵۰ کیلومتر روانه بازار مصرف کند، اخیرا توسط برخی از سرمایه داران شیخ نشین مورد حمایت مالی قرار گرفته و آینده روشنی در صنعت خودرو دارد.

کدخبر: ۲۳۳۷۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • saber1369

    #فرار مغزها

  • abolfazltwin

    آفرین

  • adamak

    مسابقه تک نگاریتون چیشد

  • keramat260

    گیرم پدر توست فاضل ……???