کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۶۴۹
تاریخ خبر:

یکی دیگر از قاتلان جوان مهابادی اعدام شد

روزنامه هفت صبح | بالاخره بعد از تلاش‌های فراوان اولیای دم صادق برمکی، یکی از قاتلان او صبح دیروز دوشنبه ۱۷ آذرماه به دار مجازات آویخته شد تا سرنوشت این پرونده با اعدام یکی دیگر از قاتلان ‌ مختومه شود. اگر چه برای خانواده صادق ۱۹ ساله جوان مهابادی که به دلیل کینه قدیمی و افکار شیطان‌پرستی قربانی مرگی دردناک از سوی چهار دوستش شد، این ماجرا پایانی ندارد.

شهریور سال ۹۶ یکی از فجیع‌ترین قتل‌های تاریخ حوادث‌ ایران با کشته شدن جوان ۱۹ ساله مهابادی به نام صادق برمکی کلید خورد. در این جنایت سه دوست صادق برمکی با انگیزه شیطان‌پرستی و به خاطر کدورت و کینه قبلی، صادق را بعد از شکنجه‌های بی‌رحمانه زنده‌زنده سوزاندند. آنچه بر بعد دلخراش این جنایت می‌افزود این بود که جانیان بعد از حادثه از جنایت خود ‌‌ فیلم تهیه و با جسد صادق سلفی ‌‌گرفته بودند.

اگرچه نفر چهارمی هم در این میان بود که ساطور و ابزار قتل را تهیه کرده بود. مادر صادق درباره روز حادثه می‌گوید: «روز ٣١ شهریور ٩۶ بود. پسرم در رشته حسابداری درس می‌خواند و تازه کلاس‌هایش شروع شده بود. من در مغازه خیاطی کار می‌کردم که صادق آمد پیشم. گفت دانیال که ‏یکی از دوستانش بود، برای رفتن به خارج مهمانی ترتیب داده است.

صادق گفت ‌ به این ‏مهمانی می‌رود و زود برمی‌گردد. من هم به او گفتم اگر می‌توانی کمی زودتر برگرد که با ‏هم به پیک‌نیک برویم. چون مردم در مهاباد معمولاً روز آخر تابستان را به پارک و جنگل ‏می‌روند. آن روز هم پنجشنبه بود. صادق قول داد که زود برگردد. از من خداحافظی کرد و ‏دیگر او را ندیدم.»

*** قتل صادق
جسد سوخته‌ صادق را چوپانی پیدا کرد. انگشتر و دسته کلید همراه جسد نشان از پیکر بی‌جان صادق داشت که روز پس از آن مهمانی مرگبار پیدا شد. با کشف جسد، انگشت اتهام به سمت دانیال، دوست صادق رفت. دوستی چند ساله که او را به مهمانی دعوت کرده بود اما زیر بار نمی‌رفت تا اینکه فیلم جنایت وحشتاک لو رفت؛ فیلمی که قرار بود دست یکی از دوستان این متهم محفوظ بماند.

قرار بود نیما هرگز این فیلم را باز نکند، نبیند و با کسی درباره آن سخن‌ نگوید اما تنها کنجکاوی بود که‌ باعث دیده شدن فیلم شد و در اختیار تیم جنایی مهاباد قرار گرفت. دانیال اعتراف می‌کند؛ فریادهای صادق در فیلم زجرآور است. وقتی مادرش را آیدان صدا می‌کند تا کمکش کند اما مادر نیست، حتی خبر هم ندارد که پسرش را زجرکش کرده‌اند.

وقتی هنوز نفس دارد آتشش می‌زنند، او را می‌سوزانند و رهایش می‌کنند. مادر وقتی خبردار می‌شود که دانیال اعتراف می‌کند.انتقامجویی، درگیری یا حتی وجود یک دختر انگیزه این جنایت در مراحل رسیدگی به پرونده عنوان شد. دانیال با همدستی دو دوست دیگرش این سناریوی تلخ را اجرایی کرده بود اما این پرونده نفر چهارمی هم داشت که ساطور و وسایل قتل را به متهمان داده بود.

به سه نفر اول این پرونده حکم قصاص داده شد و نفر چهارم نیز به ۱۰ سال حبس محکوم شد که شانس نیاورد و در زندان طی درگیری یک چشمش کور شد. اما نوروز امسال یکی از متهمان این پرونده در جریان فرار‌های سریالی زندانیان جان خود را از دست داد.

گفته می‌شد که این متهم سردسته راه‌اندازی شورش زندان مهاباد بوده است‌ اما با سرکوب شدن شورش، او را به زندان میاندوآب منتقل کردند. آنجا در سلول انفرادی متهم برای رهایی از تنبیه اقدام به خودزنی و مصرف قرص کرده بود و به گفته دادستان کل آذربایجان غربی به علت سکته قلبی جان خود را از دست داد.

*** قصاص متهم
حالا دو متهم در این پرونده باقی مانده بودند و خانواده صادق باید تفاضل دیه را می‌پرداختند. با پویش مردمی، این دیه جمع شد اما اعلام شد با گذشت زمان هرسال بر مبلغ دیه افزوده شده است که بالاخره بعد از تلاش‌های فراوان و جمع‌آوری مبلغ تفاضل دیه بالاخره روز گذشته یکی از قاتلان مرگ فجیع صادق اعدام شد. دادستان عمومی و انقلاب مهاباد گفت: قاتل صادق برمکی پس از چهار سال حبس صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد. این مقام مسئول در مهاباد اعلام کرد قصاص دومین قاتل صادق به زودی اجرا می‌شود.

کدخبر: ۳۶۲۶۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر