کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۴۵۰
تاریخ خبر:

یقه‌گیری بر‌سر‌ پول در آستانه بازی پرسپولیس-نفت

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار |‌ بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان دیروز با نیم ساعت تاخیر آغاز شد. دلیل؟‌اختلاف بین سازمان لیگ و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی! وقتی چند دقیقه‌ای از ساعت ۱۸ گذشت و خبری از شروع بازی نشد، حجت‌الله بهمنی، رئیس روابط عمومی سازمان لیگ درباره این تاخیر گفت:

«فصل قبل اجاره ورزشگاه آزادی ۱۳۰میلیون تومان بود اما الان این مبلغ به یک میلیارد و ۲۳۹میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. طبیعی است که پرسپولیس توان پرداخت این مبلغ را ندارد. ما آماده برگزاری بازی بودیم اما آنهایی که جلوی برگزاری بازی را در ساعت مقرر گرفتند بیایند و پاسخگو باشند.»

عاصم یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی هم گفت: «قیمت‌گذاری کارشناسی صورت گرفته است و اجاره ورزشگاه بدون تبلیغات ۲۹۰میلیون و با تبلیغات نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان است. مشکل ما سازمان لیگ است. آنها نمی‌خواهند هزینه کنند. ما اینجا هستیم تا از اماکن ورزشی محافظت کنیم و کوتاه هم نمی‌آییم.

ما به سازمان لیگ ۲۰روز پیش اعلام کردیم و سازمان لیگ جواب داد «فضولی نکنید!» اگر بخواهید تبلیغ کنید باید هزینه آن را بپردازید. وزیر ورزش دستور داد و ما هم کوتاه آمدیم و پس از این بازی شرایط تعیین و تکلیف می‌شود اما مقصر اصلی فقط سازمان لیگ است.»

بعد از این صحبت‌ها بود که صادق درودگر، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ روی خط برنامه آمد و گفت: «حرف‌های بسیار ناشایستی را از یوسفی شنیدیم. یا اطلاعات غلط به ایشان دادند یا خودشان اطلاعات غلط دارند. بر اساس آیین‌نامه مسابقات ورزشگاه باید با تبلیغات در اختیار برگزارکننده مسابقات قرار داده شود. دوستان عزیز توپ را در زمین سازمان لیگ می‌اندازند و فرافکنی می‌کنند.»

سازمان لیگ زیاده‌خواهی می‌کند؟ صادق درودگر علاوه بر عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، معاون اقتصادی این فدراسیون هم هست، این روزها به شدت مورد انتقاد مدیران و هواداران باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال قرار گرفته است. درودگر البته مدعی شده که همه این سخت‌گیری‌ها درباره جذب بازیکنان خارجی و البته قرارداد سازمان لیگ برای کسب درآمد تبلیغات محیطی به سود باشگاه‌هاست اما کمتر کسی این حرف‌ها را باور کرده است.

علی کریمی که در انتخابات فدراسیون هم شرکت کرده و رای نیاورده بود، در واکنش به صحبت‌های درودگر در اینستاگرام خود نوشت: «مگه توی این چندسال که همه چیز دستتون بوده به کسی حساب پس دادید که الان نقش دایه مهربان‌تر از مادر رو برای تیم‌های بیچاره بازی می‌کنید؟ تمام این حرف‌ها واسه نونه، واسه نونه.»

کار به جایی رسید که علی خطیر، معاون اسبق استقلال هم که از حامیان فدراسیون بود بابت حمایتش از فدراسیون ابراز پشیمانی کرد و مدعی شد باشگاه استقلال می‌تواند از سازمان لیگ به فیفا شکایت کند. حالا با اتفاقاتی که دیروز در استادیوم آزادی رخ داد، پرسپولیسی‌ها هم قطعا به رفتارهای سازمان لیگ اعتراض خواهند کرد و درودگر و دوستانش باید پاسخ قانع‌کننده‌ای به این اعتراضات بدهند.

دیروز پای صدا و سیما هم به این دعواها کشیده شد. محمدرضا احمدی در مصاحبه با عاصم یوسفی از درآمدهای شرکت توسعه اماکن ورزشی پرسید که با ضدحمله سریع او روبه‌رو شد. یوسفی به احمدی گفت: جای این سوال اینجا نیست؛ مگر بودجه صداوسیما کفاف نمی‌دهد که از تبلیغات و تیزرها هم پول می‌گیرد؟» احمدی هم که حسابی غافلگیر شده بود، با دستپاچگی از او خداحافظی کرد.

واسه پوله! این دعوای بزرگ در آستانه دربی، ۴ مدعی دارد. مدعی اول سازمان لیگ است که قراردادی را با یک شرکت تبلیغاتی برای تبلیغات محیطی امضا کرده و درصد کمی از این قرارداد را به باشگاه‌‎ها می‌دهد. طرف دوم، همین باشگاه‌ها هستند که مدعی شده‌اند می‌توانند خودشان قراردادهایی بهتر برای تبلیغات محیطی ببندند و درآمدی چندبرابری کسب کنند.

اما سازمان لیگ به بهانه‌های مختلف این اجازه را به آنها نمی‌دهد. ضلع سوم این دعوا، شرکت توسعه اماکن ورزشی است که بابت در اختیار قرار دادن ورزشگاه آزادی به استقلال و پرسپولیس، برای هر بازی از آنها مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مطالبه کرده است و طبیعی است وقتی درآمد این دو باشگاه از تبلیغات بسیار کمتر از اجاره‌ای است که باید به شرکت توسعه اماکن بپردازند، زیر بار پرداخت چنین هزینه‌ای نروند.

در نهایت به صدا و سیما می‌رسیم که دیروز همه تلاشش را کرد تا بازی برگزار شود و درآمدش بابت پخش تبلیغات تلویزیونی از دست نرود! آن هم بدون این که بابت پخش بازی‌ها، ریالی به باشگاه‌ها پرداخت کند!

کدخبر: ۴۲۸۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر