کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۸۳۳۶
تاریخ خبر:

یخبندان ‌در خط باریک شمالی

روزنامه هفت صبح| هشدارهایی جدی در مورد هوای سردی که از سیبری وارد کشور خواهد شد داده شده است. ممکن است از سه‌شنبه تا جمعه دما تا 15 درجه کم شود.نفوذ یک توده هوای سرد به مناطق شمالی کشور، از روز سه‌شنبه تا جمعه باعث کاهش دما تا 15 درجه خواهد شد و این باعث نگرانی‌هایی در خصوص مصرف گاز در سه استان شمالی کشور شده است.

در گلستان این موضوع باعث غیرحضوری شدن فعالیت ادارات و مدارس شده، در مازندران به مردم هشدار قطع گاز و در گیلان هشدار قطع برق داده شده است. این در حالی است که نقص فنی در یک واحد انتقال گاز به سمت شمال غرب کشور باعث شده که برای تامین گاز برای این مناطق و حتی صادرات گاز به ترکیه نیز محدودیت به وجود بیاید.

چه شده است؟
یک توده هوای پرفشار از سیبری در راه کشور است که باعث سرمای شدید، وزش باد و طوفان و نیز بارش برف و باران خواهد شد.سازمان هواشناسی صبح دیروز به دلیل نفوذ این هوا یک هشدار سطح نارنجی صادر کرد که در یکی مانده به آخرین سطح هشدار این سازمان است.

به گفته این سازمان از روز سه‌شنبه تا جمعه در شرق، شمال شرق، غرب، شمال غرب و دو استان گلستان و مازندران، دمای هوا تا 15 درجه کاهش پیدا خواهد کرد. هواشناسی هم‌چنین نسبت به افزایش مصرف منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی هشدار داده است.بر اساس این هشدار در استان‌های مختلف تدابیر گوناگونی پیش گرفته شده است.

گلستان
استانداری اعلام کرد که دستگاه‌های اجرایی گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به مدت سه روز دورکار هستند.بانک‌ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان و یک شعبه در شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان دایر هستند.در این سه روز تمامی مدارس به استثنای دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند، غیرحضوری خواهد شد.

مازندران
مدیر عامل شرکت گاز مازندران نسبت به احتمال کاهش افت فشار گاز هشدار داد و از شهروندان خواست با توجه به سرمای هوا، در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند تا استان با کاهش افت فشار طی هفته جاری مواجه نشود.مازندرانی‌ها در شب گذشته بیش از۳۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند،: این مقدار مصرف گاز در واقع رسیدن به مرز هشدار است، اگرچه این مقدار مصرف گاز در استان نرمال محسوب می‌شود

اما از آن جایی که مازندران در آخر خط لوله گاز قرار دارد و ورودی گاز نیز به همین اندازه است، تمامی مشترکان خانگی باید مدیریت مصرف را مورد اهتمام قرار بدهند.مدیر عامل شرکت گاز مازندران : برای پایداری گاز خانگی حدود ۶۵درصد مصرف گاز در بخش صنعتی استان با محدودیت مواجه هستند، به طور یقین صنایع پر مصرف در زمان افت فشار گاز باید از سوخت دوم استفاده کنند.

گیلان
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: اگر در مصرف گاز صرفه‌جویی نشود گاز نیروگاه‌های تامین برق استان قطع می‌شود که این موضوع سبب قطع برق در استان خواهد شد.

اردبیل
روز یکشنبه نیز اعلام شد که به دلیل بروز مشکلی عملیاتی، یکی از تأسیسات انتقال گاز در شمال کشور از سرویس خارج شده و این موضوع سبب شده تا انتقال گاز به شمال‌غرب کشور، با محدودیت‌هایی مواجه شود.با توجه به شرایط و مشکل فنی پیش‌آمده مدیریت مصرف و توزیع گاز برای مصرف‌کنندگان در داخل و خارج از کشور، تا زمان برطرف شدن کامل موضوع، صورت خواهد پذیرفت.

شرکت ملی گاز ایران گفته تمهیدات لازم را برای حفظ تأمین پایدار گاز مناطق شمال و شمال‌غرب کشور اندیشیده، ولی با توجه به این‌که طی روزهای آتی با ورود یک سامانه بارشی، برودت هوا شدت پیدا می‌کند و بخش عمده‌ای از کشور را نیز فرامی‌گیرد و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، کشور با جهش مصرف گاز روبه‌رو می‌شود؛ از مردم خواسته که صرفه‌جویی کنند.

ظاهرا به همین دلیل (و البته بارش برف) شاهد تعطیلی مدارس در روز یکشنبه و دوشنبه بودیم و در روز سه‌شنبه نیز گفته شد که شروع ساعات کاری ادارات این استان از ساعت 10 صبح است. البته بانک‌ها در اردبیل در این روز از ساعت 8 کار خود را آغاز کردند.

کدخبر: ۴۹۸۳۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر