کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۶۰
تاریخ خبر:

یحیی پرونده بازگشت ژنرال به استقلال را بست؟

روزنامه هفت صبح | آخرین بازی فصل در سیرجان با پرگل‌ترین پیروزی برای پرسپولیس به پایان رسید. نتیجه‌ای که قهرمانی قاطعانه این تیم در نیم‌فصل اول لیگ بیستم را به دنبال داشت. این بازی اما نکات جذاب و مهمی در دل خود داشت که آنها را مرور می‌کنیم.

*** رسیدن به میانگین قهرمانی
با پیروزی بر گل‌گهر، پرسپولیس در پایان هفته پانزدهم ۳۰ امتیازی شد و علاوه بر رسیدن به صدر جدول به میانگین دو امتیاز از هر بازی هم رسید. این میانگین معمولا برای رسیدن به قهرمانی در پایان فصل هم کفایت می‌کند و تیم‌هایی بوده‌اند که با امتیازاتی کمتر از این هم قهرمان لیگ برتر شده‌اند.

*** طلسم گلزنی عالیشاه شکست
امید عالیشاه که پیش از این در پست وینگر برای این تیم مقابل ذوب‌آهن گلزنی کرده بود، این بار در نقش گلزن در پست مهاجم و برابر گل‌گهر ظاهر شد. عالیشاه که دیروز بعد از چند هفته نیمکت‌نشینی و فرصت کمی که به دست می‌آورد، با تصمیم کادرفنی در پست مهاجم به میدان رفت، بعد از دو پاس گلی که برای هم‌تیمی‌هایش ‌ داده بود، این بار با فراری جالب و سود بردن از غافلگیری مدافعان حریف موفق شد دومین گل فصل خود را به ثمر برساند.

کاپیتان دوم پرسپولیس که طی چند وقت اخیر در کانون حواشی مربوط به جدایی از این تیم قرار داشت، به خوبی توانسته نشان دهد که در صورت دستیابی به فرصت قادر خواهد بود از آن بهره برده و به مهره‌ای کارساز برای کادرفنی سرخپوشان تبدیل شود.

*** حقیقتا جای حقیقی خالی بود
علیرضا حقیقی که بعد از عملکردی درخشان در نساجی مازندران مورد توجه تیم‌ها در فصل بیستم قرار گرفته بود، در نهایت با توجه به درخواست امیر قلعه‌نویی و شناختی که از این مربی داشت، ترجیح داد برای دستیابی به جاه‌طلبی بیشتر راهی گل‌گهر سیرجان شود. حقیقی که طی هفته‌های ابتدایی توانسته بود همراه با جاه‌طلبی‌های این تیم، نمایش درخشانی را از خود به جا بگذارد، در ادامه در روز بد گل‌گهر سیرجان مقابل استقلال، با اشتباه خود زمینه‌ساز یکی از گل‌های شاگردان محمود فکری شد.

با این حال این عملکرد باعث شد تا کادرفنی گل‌گهر ترجیح دهد او را به نیمکت تبعید کند. حقیقی با این نیمکت‌نشینی دیدار حساس برابر پرسپولیس به عنوان تیم سابقش را که از بالاترین انگیزه مقابل آنها برخوردار بود را هم از دست داد. با این حال در روزی که قلعه‌نویی نیز به دلیل محرومیت قادر به حضور در منطقه فنی و کوچ تیمش نبود، آنها شکست تلخی را برابر پرسپولیس تجربه کردند. خوردن پنج گل و عدم تاثیرگذاری گلر باتجربه این تیم یکی از دلایلی بوده که شاگردان قلعه‌نویی یک شکست تلخ را پذیرا باشند. باید دید در این شرایط قلعه‌نویی بار دیگر و در ادامه مسابقات به حقیقی اعتماد خواهد کرد یا خیر.

*** نوراللهی و ششمین گل برای پرسپولیس
در دقیقه ۳۰ بازی پرسپولیس و گل‌گهر بود که احمد نوراللهی اولین گل سرخ‌پوشان تهرانی را به ثمر رساند. سرخ‌پوشان در جناح چپ از سوی احسان پهلوان صاحب توپ و در موقعیت حمله قرار گرفتند.

سعید آقایی با استارت فوق‌العاده حرکت کرده و توپ دریافتی از پهلوان را به زیبایی روی دروازه گل‌گهری‌ها ارسال کرد. روی تیر اول سیامک نعمتی با مدافع حریف من‌تومن شد تا توپ از او گذر کرده و باز هم نوراللهی با جایگیری فوق‌العاده‌ای که داشت ششمین گل فصلش را برای پرسپولیس به ثمر برساند. نوراللهی گلزن‌ترین بازیکن پرسپولیس در لیگ بیستم است.

*** اولین گل شیری برای پرسپولیس
مهدی شیری که پس از اشتباه در فینال لیگ قهرمانان آسیا، فشار فوق‌العاده‌ای را از سوی هواداران این تیم و رسانه‌ها متحمل شد، پس از چند هفته نیمکت‌نشینی رفته رفته خودش را در تمرینات این تیم به کادر فنی ثابت کرد تا باز هم به عنوان مدافع راست در ترکیب اصلی بازی کند. حضور شیری در پست دفاع راست باعث شد سیامک نعمتی یک خط جلوتر رفته و به خط هافبک پرسپولیس کمک کند.

شیری دیروز و در بازی با گل‌گهر هم به عنوان مدافع راست راهی میدان شد و جالب اینکه گل سوم پرسپولیس را نیز به ثمر رساند. در دقیقه ۶۸ بازی سیامک نعمتی شوت سنگینی را راهی دروازه گل‌گهر کرد که دروازه‌بان این تیم توپ را برگشت داد و شیری با ضربه سر توپ برگشتی را وارد دروازه حریف کرد و سومین گل سرخ‌ها را به ثمر رساند. این اولین گل مهدی شیری در دوران حضورش در پرسپولیس بود. پاس گل منجر به گل به خودی سیرجانی‌ها را هم شیری ارسال کرد تا یکی از موثرترین بازیکنان تیمش باشد.

*** فاصله پرسپولیس و استقلال زیادتر شد
پرسپولیس دیروز با برتری پنج گله مقابل گل‌گهر سیرجان ۳۰ امتیازی شده و با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت. پیش از این دیدار پرسپولیس با کسب ۲۷ امتیاز از ۱۴ دیدار خود، با یک امتیاز بیشتر نسبت به رقیب دیرینه در رتبه دوم حضور داشت.

استقلالی‌ها امیدوار بودند امیر قلعه‎‌نویی، سرمربی اسبق آبی‌ها دیروز پرسپولیس را در سیرجان متوقف کند تا پرسپولیس با این تساوی ۲۸ امتیازی شود و فاصله استقلال و پرسپولیس فقط دو امتیاز باشد. با این حال این اتفاق رخ نداد و سرخ‌ها با یک پیروزی پرگل از سد تیم قلعه‌نویی عبور کردند. بنابراین پرسپولیس با کسب ۳۰ امتیاز قهرمان نیم‌فصل شده و بالاتر از سپاهان با ۲۸ امتیاز قرار گرفته است. همچنین سرخ‌ها یک حاشیه امنیت چهار امتیازی هم با رقیب آبی‌پوش خود در جدول درست کردند.

*** سنگین‌ترین شکست قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس
باخت دیروز سنگین‌ترین شکست امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس بود. او تا چند سال قبل گربه سیاه این تیم به حساب می‌آمد و در استقلال تا مدتی مقابل پرسپولیس شکست‌ناپذیر بود. با سپاهان و تراکتور هم پرسپولیس را شکست داده بود اما از مقطعی به بعد این روند تغییر کرد.

او روی نیمکت پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، استقلال و ذوب‌آهن به پرسپولیس باخت که تا دیروز، سنگین‌ترین آنها شکست ۴برصفر روی نیمکت ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی بود‌ اما حالا باخت خانگی ۵برصفر در قامت سرمربی گل‌گهر سیرجان، سنگین‌ترین شکست ژنرال مقابل پرسپولیس است. با این باخت، یک اتفاق تلخ دیگر برای قلعه‌نویی رخ داد.

او نه‌تنها نتوانست جلوی قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس را بگیرد بلکه با نتیجه ۵ بر صفر از این تیم شکست خورد تا حالا دیگر کسی نتواند نام او را به عنوان جانشین محمود فکری معرفی کند. البته دیروز امیر قلعه‌نویی به دلیل محرومیت روی نیمکت گل‌گهر حضور نداشت اما هرچه ‌ هست شکست با پنج گل با تیم تحت هدایت او رخ داد و سرمربی گل‌گهر بخشی از وجاهت خود را برای نشستن روی نیمکت استقلال از دست داد. با این شرایط در صورتی که مدیران استقلال بخواهند با محمود فکری قطع همکاری کنند، به نظر باید دنبال گزینه‌های دیگر باشند.

کدخبر: ۳۷۴۷۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر