کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۰۹۶
تاریخ خبر:

یحیی علیه تراکتور

روزنامه هفت صبح | سرمربی جدید پرسپولیس امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرد که هوادارانش اصلا دل خوشی از او ندارند. حساس‌ترین بازی این هفته لیگ برتر امروز در تهران برگزار می‌شود. جایی که پرسپولیس میزبان تراکتور است. بازی رفت دو تیم در تبریز با پیروزی تراکتور به پایان رسید اما بازی برگشت تفاوت‌های زیادی با آن بازی دارد و البته سوژه‌ها و جذابیت‌های ویژه مخصوص به خود را هم دارد که آنها را مرور می‌کنیم.

***خاطرات تلخ در تبریز
اولین و مهم‌ترین سوژه این بازی یحیی گل‌محمدی است. او به تازگی هدایت پرسپولیس را بر‌عهده گرفته و از بخت بدش، این اولین آزمون رسمی او روی نیمکت این تیم است. جدا از دشواری بازی مقابل تراکتور که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول نتایج خوبی گرفته بود، این بازی برای او یک بازی خاص است. یحیی در لیگ هفدهم سرمربی تراکتور بود.

در آن مقطع این تیم با رای فیفا از حضور در پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود و البته تعدادی از ستاره‌های فصل قبلش را هم از دست داده بود. در واقع یحیی کم‌ستاره‌ترین تراکتور سال‌های اخیر را در اختیار داشت و طبیعی بود که نتایج فوق‌العاده‌ای با این تیم نگیرد. مطابق انتظار، او شروع خوبی در تراکتور نداشت و سه بازی اول را باخت اما در ادامه وضعیت بهتر شد.

البته هرگز به سطحی که هواداران تراکتور منتظرش بودند نرسید و نباید این را هم فراموش کرد که توقع هواداران از تیمی که یحیی در اختیار داشت زیاد بود. در نهایت هم پس از باخت ۲برصفر به نفت تهران در هفته نوزدهم، یحیی از هدایت تراکتور برکنار شد. باخت در جام حذفی به استقلال خوزستان، باخت ۳برصفر به سپاهان در اصفهان و شکست ۲برصفر مقابل پرسپولیس در تهران از دیگر نتایج ضعیف و خاطرات تلخ یحیی در تراکتور است.

*** رابطه بد با هواداران
یحیی در تبریز هرگز محبوبیتی به دست نیاورد. البته نتایج نه‌چندان خوب او در این اتفاق تاثیر داشت اما همه چیز فقط به نتایج ضعیف مربوط نمی‌شد. یحیی در همان ابتدای فصل سینا عشوری هافبک فوق‌العاده محبوب تراکتور را کنار گذاشت و همین باعث شد تا هواداران این تیم ذهنیت بدی نسبت به او پیدا کنند.

سه باخت متوالی در همان ابتدای فصل هم باعث شد تا آنها به آینده تیم‌شان با یحیی بدبین شوند. محمد ابراهیمی هم که در میان هواداران تراکتور به «ممد اف ۱۴» معروف بود دیگر بازیکنی بود که توسط یحیی از تراکتور کنار گذاشته شد‌ اما عاملی که بیشتر از هر چیز دیگری باعث خراب شدن رابطه یحیی با هواداران تراکتور شد، پیشینه پرسپولیسی او بود. آنها معتقد بودند ‌ یحیی یک پرسپولیسی متعصب است و به همین دلیل نمی‌تواند با تمام وجود برای تراکتور کار کند. در نهایت اتفاقی که پس از باخت تراکتور در آزادی به پرسپولیس رخ داد عصبانیت هواداران این تیم را به اوج رساند.

یحیی در نشست خبری بعد از بازی، این پیروزی را به پرسپولیسی‌ها تبریک گفت! این البته اتفاق غیرمعمولی نیست و مربیان هر از گاهی پیروزی را به تیم حریف و هوادارانش تبریک می‌گویند اما تراکتوری‌ها به دلیل همان سابقه پرسپولیسی یحیی، از این کار او به شدت عصبانی شدند و به این نتیجه رسیدند که احتمالا خود یحیی هم از این نتیجه خوشحال است! آنها موضع تندی علیه یحیی گرفتند و دو هفته بعد با باخت به نفت، گل‌محمدی از تراکتور اخراج شد.

*** وضعیت فعلی دو تیم
اگر ملاک برای بررسی وضعیت دو تیم، نتایج بازی‌های آخر آنها باشد، می‌توانیم بگوییم که بهترین و آماده‌ترین تیم‌های ایران امروز مقابل هم قرار می‌گیرند. تراکتور بعد از اخراج مصطفی دنیزلی متحول شد و چهار بازی آخر خودش را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تیم تنها تیمی است که موفق شد نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد.

آنها فولاد خوزستان را هم در تبریز مغلوب کردند و با ساکت الهامی موفق شدند ۱۲ امتیاز متوالی را کسب کنند. پرسپولیس هم با نتایج خود در هفته‌های انتهایی نیم‌فصل موفق شد قهرمان شود. این تیم هفت بازی آخر خود شامل پنج بازی در لیگ برتر و دو بازی در جام حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشت. شاید بتوان گفت تعطیلات نیم‌فصل در بدترین زمان برای پرسپولیس و تراکتور اتفاق افتاد و در روند رو به رشد این تیم‌ها وقفه بدی ایجاد کرد و طبیعی است که در بازی امروز نباید منتظر یک نمایش ایده‌آل از این دو تیم باشیم.

*** ترکیب احتمالی پرسپولیس
این اولین حضور رسمی یحیی روی نیمکت پرسپولیس است و حدس زدن ترکیبی که او روانه میدان خواهد کرد زیاد آسان نیست. مهم‌ترین ابهام، دروازه‌بان این تیم است که مشخص نیست یحیی، رادوی آماده را در ترکیب قرار خواهد داد یا بیرانوند را پس از مدت‌ها فیکس خواهد کرد. در خط دفاع هم احتمالا مثل دوران کالدرون باید منتظر سیستم چرخشی باشیم.

از بین حسینی، کنعانی‌زادگان و شجاع دو نفر در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و محمد نادری و مهدی شیری هم مدافعان چپ و راست پرسپولیس خواهند بود. کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری و مهدی ترابی در خط هافبک بازی خواهند کرد و علی علیپور و کریستین اوساگوانا هم دو مهاجم پرسپولیس خواهند بود. البته ممکن است سیامک نعمتی یا بشار رسن هم در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

*** ترکیب احتمالی تراکتور
تراکتور در فصل نقل و انتقالات، بازیکنان اصلی و مهم خود را حفظ کرد و میلاد فخرالدینی را هم جذب کرد و پیش‌بینی ترکیب اصلی این تیم زیاد سخت به نظر نمی‌رسد. مثل همیشه رشید مظاهری در دروازه این تیم خواهد ایستاد. محمدرضا خانزاده و ایمان سلیمی دو مدافع میانی این تیم خواهند بود. میثم تیموری و فخرالدینی در دفاع چپ و راست بازی خواهند کرد.

رضا اسدی، اکبر ایمانی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی هافبک‌های این تیم خواهند بود و ساسان انصاری در نوک خط حمله این تیم قرار خواهد گرفت. تراکتور البته یک مهاجم الجزایری هم به خدمت گرفته که بعید نیست او به جای انصاری در ترکیب قرار بگیرد. نکته مهم، کمرنگ شدن تاثیر خارجی‌های تراکتور مثل سوگیتا، مازولا و میمبلا در ترکیب اصلی این تیم در هفته‌های اخیر است که احتمالا باز هم ادامه خواهد داشت.

*** بازیکنان ویژه
سه ملی‌پوش تراکتور، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم در بازی امروز هستند. حاج‌صفی زننده تک گل بازی رفت بود و شجاعی و دژاگه در هفته‌های پایانی نیم‌فصل حسابی آماده بودند. در پرسپولیس هم احمد نورالهی در مهار هافبک‌های تکنیکی و جنگنده تراکتور نقشی کلیدی دارد و البته باید ببینیم کریستین اوساگوانا در اولین بازی خود برای پرسپولیس چه خواهد کرد. مهدی ترابی هم مثل همیشه موثرترین و کلیدی‌ترین بازیکن پرسپولیس است.

*** گلایه یحیی: فقط وعده و وعید شنیدیم!
یحیی گل‌محمدی دیروز در نشست خبری خود قبل از بازی با تراکتور از وضعیت تیم گلایه داشت. او گفت: «بچه‌ها یکسری مشکلات دارند که آزاردهنده است. از روزی که آمدم قرار بود پرداختی داشته باشند اما فقط وعده و وعید. امروز هم کمی شاکی بودند. مشکلات مالی در همه باشگاه‌ها وجود دارد و البته آقای انصاری‌فرد هم در تلاش برای درآمدزایی است. خواستم از اینجا از هیات مدیره و انصاری‌فرد بخواهم که تلاش بیشتری داشته باشند. این تیم معمولی نیست و ۴۰ میلیون هوادار نگران دارد. نمی‌توانیم نسبت به مشکلاتی که تیم دارد بی‌تفاوت باشیم. اگر بتوانیم استوکس را بگیریم و تیم تقویت شود با توجه به حضور در سه رقابت دست‌مان پر می‌شود اما اگر مشکلات اینقدر زیاد باشد نظر من هم این است که این اتفاق نیفتد.»

کدخبر: ۳۰۶۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر