کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۱۹۱
تاریخ خبر:

یادداشت | گزارش‌های برقی و دلتنگی‌های فوتبالی

روزنامه هفت صبح | یک: ‌‌این ماجرای رمزارزها و تاثیرشان در وضعیت برق شکل جالبی پیدا کرده است. اصولگرایان تاکید دارند رمزارزها و استخراجشان هیچ ربطی به قطعی برق ندارند. حالا چرا اینقدر طرفدار تبرئه رمزارزها هستند، ما نمی‌دانیم. خبرگزاری‌های اصولگرا مدام بر این ماجرا صحه می‌گذارند و گزارش می‌روند. حالا دو نکته اینجا مشخص می‌شود: ‌یا هدف اصلی این است که بگویند قطعی برق ناشی از ضعف مدیریت در صنعت برق در دولت روحانی است و یا اینکه اصلا یک ارادت خاصی به استخراج بیت‌کوین دارند.

* دو: به شکل عجیبی در حالیکه میزان مصرف مردم قاعدتا تغییری نکرده، دیروز حداقل در تهران اثری از خاموشی‌های فراگیر نبود. یعنی یک‌دفعه چطور شد؟ ‌خوشبینانه‌اش می‌شود مدیریت مشترکان پرمصرف. ما سپاسگزار هستیم. بدبینانه‌اش می‌شود کاهش یا توقف فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارزها به شکل موقت. در هر دو صورت تهرانی‌ها دیروز نفس کشیدند و تقاضایشان ادامه همین دست‌فرمان است.

* سه: در این میان مهندس جهانگیری در اوج بحران برق و در حالیکه کلا سه ماه از دولت روحانی که ایشان معاون اول آن طی این هشت سال بوده‌اند، باقی مانده است، ‌دیروز فرمودند سرمایه‌گذاری در صنعت برق الزامی است. در واقع حرف‌هایشان چراغ راهی بود برای رهروان بی‌خبر حوزه برق که در تاریکی گم نشوند. جمله قشنگی است:‌ سرمایه‌گذاری در صنعت برق الزامی است. ممنون!

* چهار: خب حالا که فصل فوتبال اروپا تمام شد، بگذارید از مردان محبوبم حرف بزنم. راستش امسال خیلی نگران تیم کم‌ستاره لیدز بودم که با مارچلو بیلسا به لیگ برتر صعود کرده بود و خب شاگردان بیلسا سنگ‌تمام گذاشتند و در جای نهم جدول قرار گرفتند. با تیمی بسیار ارزان. در ایتالیا آتلانتای گاسپرینی را دنبال می‌کردم و از اینکه توانستند به قهرمانی باشگاه‌های اروپا راه پیدا کنند، خوشحالم.

اما خب کارلو آنچلوتی در اورتون یک ناکام مطلق بود و تیم نه‌چندان کم‌ستاره‌اش نتوانست حتی از وستهام و آستون‌ویلا سبقت بگیرد. و البته سوگواری برای لستر دوست‌داشتنی که هرچند یک قهرمانی جام حذفی به‌دست آورد اما نتوانست حضور بلندمدت خود در چهار تیم بالای جدول را حفظ کند و درست در هفته آخر از جمع چهار تیم خاج شد، اتفاق عجیبی بود.

* پنج: در روزنامه‌های دو روز گذشته اشتباهاتی وارد شده است.در مطلب یک دیروز که به خاوشی‌ها پرداخته چند اشتباه ویرایشی وجود دارد که خواندن مطلب را سخت کرده است. علت را بگویم؟‌چون موتور برق نداریم و خاموشی‌های گسترده روز یکشنبه موجب شد تا کل کار روزنامه در یک سه ساعت فشرده انجام شود و خب این اشتباهات طبیعی است. اما نکته بعد اینکه خاموشی به کار چاپخانه هم لطمه زده بود و بخشی از توزیع شهرستان را از دست دادیم تا خستگی کار روز یکشنبه بر وجودمان رسوب کند.

کدخبر: ۳۹۲۱۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر