کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۲۷۵۷
تاریخ خبر:

یادداشت ورزشی| مالدینی دوستت داریم...

روزنامه هفت صبح، آرتین ابراهیمی| پائولو چزاره مالدینی یا به اختصار همان «پائولو مالدینی» خودمان یک چهره استثنایی در فوتبال جهان است؛ بهترین مدافع چپ تاریخ در کنار روبرتو کارلوس رئالی- برزیلی که خیلی از رکوردهای ایتالیایی را به نام خود ثبت کرده است. او مردی ورای فوتبال است که همیشه با اخلاق خوب و رفتار درست در میدان فوتبال و خارج از آن شناخته شده و مورد احترام همه مردم جهان است.
مالدینی از محبوب‌ترین چهره‌های فوتبالی در ایران هم هست که حتی پس از 13 سال دوری از فوتبال هم شنیدن نامش به هر بهانه‌ای حال آدم را خوب می‌کند.

او از پیشگامان امور خیریه و فعالیت‌های اجتماعی بشردوستانه نیز به حساب می‌آید و در زمینه مُد هم با راه‌اندازی برند لباس معروف sweet years شهرتی بهم زده است. برند او که با مشارکت کریستین ویری مدیریت می‌شود، با یک تی‌شرت سفید ساده شروع به کار کرد که نشان از روحیه او در همراهی با همه کودکان ستم‌دیده و مردمان مظلوم جهان دارد. مالدینی یک چهره خارق‌العاده و جنتلمن و یک نماد در تاریخ فوتبال است.

‌میلان و مالدینی
پائولو مالدینی 54ساله اهل میلان، از سال 1978 تا 2009 در تیم‌های جوانان و بزرگسالان آ.ث.میلان توپ زده و 126 بازی هم برای تیم ملی ایتالیا انجام داده است. آمار او در سری آ فوتبال ایتالیا حیرت‌انگیز است: 902 بازی با پیراهن روسونری که یک رکورد به حساب می‌آید و ثبت 33 گل که برای یک مدافع چپ، عدد بزرگی است. او طی این مدت فاتح 25 جام شده که شامل 7 قهرمانی سری آ، 5 لیگ قهرمانان اروپا، 6 جام حذفی، 4 سوپرجام اروپا، 2 جام بین قاره‌ای و یک جام باشگاه‌های جهان می‌شود.

مالدینی جوان‌ترین بازیکن تاریخ میلان با 16 سال و 208 روز سن است و مسن‌ترین بازیکنی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا گل زده است؛ با 36 سال و 333 روز سن. او زننده سریع‌ترین گل فینال UCL در ثانیه 50 بازی نیز هست. مالدینی 8 حضور در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده و رکورد بیشترین دقایق بازی در جام‌های جهانی با 2216 دقیقه را نیز به ثبت رسانده است.

پائولو مالدینی 4 سال است که مدیر فنی آ.ث.میلان شده و طی این مدت تیم ورشکسته برلوسکونی و گالیانی را سر و سامان داده و سال گذشته به مقام قهرمانی سری آ هم رسیدند؛ اما این اسطوره ایتالیایی فوتبال را شغل خود نمی‌داند! مالدینی می‌گوید: «من اساساً در فوتبال کار نمی‌کنم و هیچوقت دوست نداشتم مربیگری کنم.

25 سال فوتبال بازی کردم و حال پدری هستم که دو فرزند دارد و به فضایی برای حال خودم نیاز دارم؛ اما به مربیان جوان یک توصیه می‌کنم: تیم خود را برپایه داشتن یک خط دفاعی قوی ببندید.» او در سال 2015 تیم «میامی.اف.سی» را هم تاسیس کرده که در سطح دو فوتبال آمریکا فعال است و با تیم مشهور دیوید بکهام «اینتر میامی» تفاوت دارد. شماره 3 ابدی، میامی را خانه دوم خود می‌داند و مترصد فرصتی است تا سهمی در موفقیت تیمش داشته باشد.

خیریه مالدینی
مالدینی فرد خیری است و رابطه نزدیکی با سازمان‌های خیریه و بشردوستانه دارد. او به‌ویژه با charity stars یا ستاره‌های خیریه همکاری می‌کند تا پیراهن‌ها و عکس‌های امضا شده افراد مشهور را جمع‌آوری کرده و به حراج بگذارند تا پول آن صرف زندگی کمی بهتر کودکان بی‌خانمان و رهاشده شود. مالدینی همیشه در خط مقدم فعالیت‌های خیرخواهانه بوده و تا آنجا که می‌توانسته، به بهبود شرایط زندگی کودکان فقیر کمک کرده است.

او در مسابقات مهمی چون مسابقه علیه فقر و مسابقه صلح با حضور ستاره‌هایی نظیر زیدان، فیگو، ندود شرکت کرده و سهم مهمی در برپایی این بازی‌های دوستانه داشته تا درآمد آن به سازمان‌های خیریه مرتبط با کودکان و یتیمان اختصاص یابد. مالدینی در زمینه حمایت از جنبش‌های مدنی به‌ویژه در حوزه کودکان و زنان هم پیشتاز همه فوتبالیست‌های جهان بوده و واکنش‌ها و همراهی‌های او دقیق و به موقع بوده است. همه اینها دلیل محبوبیت این مرد استثنایی است که در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بوده است.

پائولو 30
آنچه در پی می‌آید، 30 نکته از زندگی حرفه‌ای و خصوصی پائولو مالدینی است که در دو رسانه معتبر playersbio.com و boxtoboxfootball.uk آمده و جذاب و خواندنی است.

یک: مالدینی ابتدا دفاع راست بود، اما به‌خاطر ثبات و بازی فوق‌العاده مائورو تاسوتی، به سمت چپ رفت و شماره 3 میلان را پوشید. این به‌واسطه تطبیق‌پذیری تاکتیکی و توان او در بازی با دو پا بود. آریگو ساکی تئوریسین فوتبال ایتالیا عامل اصلی این انتقال بود.

دو: خاطرات خوب و بد مالدینی در میدان فوتبال به عدد 3 گره خورده است؛ او همیشه پیراهن شماره 3 را پوشید؛ 3 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رساند؛ 3 گل از لیورپول در فینال معروف استانبول خورد؛ با 36 سال و 333 روز سن، مسن‌ترین بازیکن لیگ قهرمانان تا آن مقطع زمانی شد؛ بهترین فصل بازی او سال 1993 رقم خورد؛ در طول دوران بازی خود 3 کارت قرمز گرفت.

سه: پدرش چزاره مالدینی سرمربی تیم ملی ایتالیا هم بود که سال 2016 فوت کرد.

چهار: مادرش ماریا لوئیزا دی میتزی کمی بعد از فوت چزاره درگذشت.

پنج: آدریانا النا فوسا بلانکو مدل اهل ونزوئلا همسر اوست که سال 1994 ازدواج کردند.

شش: دو پسرش، کریستین (متولد 1996) و دانیل (متولد 2001) هم فوتبالیست هستند که البته دانیل استعداد بیشتری دارد و در خط حمله بازی می‌کند. او هم‌اینک به‌صورت قرضی از میلان به اسپتزیا رفته است.

هفت: دارایی پائولو مالدینی را حدود 25 میلیون دلار تخمین زده‌اند.

هشت: در جوانی به «پسر چزاره» معروف بود و هم‌تیمی‌هایش، توصیه پدرش را ملاک بازی او می‌دانستند.

9: اولین بازی او در تیم اصلی آ.ث.میلان روز 20 ژانویه 1985 مقابل اودینزه بود؛ روزی که ریگان برای دومین بار رئیس‌جمهور آمریکا شد!

10: سر آلکس فرگوسن درباره او می‌گوید: وقتی به دو نسل فعلی فوتبال جهان فکر می‌کنم، زیدان فوق‌العاده بوده و مسی هم در سطح بالایی قرار داشته، اما همیشه پائولو مالدینی بازیکن مورد علاقه من بوده است.

11: در آخرین بازی مالدینی برای میلان، هواداران افراطی بنری آورده بودند که روی آن نوشته شده بود: «در زمین فوتبال بدون شک تو بهترینی، اما خارج از زمین فقط یک کاپیتان وجود دارد که او باره‌سی است!»

12: مالدینی: افتخار می‌کنم که هیچ شباهتی به هواداران افراطی میلان ندارم.

13: پائولو مالدینی 14 سال برای تیم ملی ایتالیا بازی کرد، 8 سال کاپیتان تیم ملی بود و 12 سال هم بازوبند کاپیتانی میلان را بست؛ پس بدون شک لقب il capitano شایسته اوست.

14: مالدینی و باره‌سی 296 بازی در سری آ کنار هم انجام دادند که میلان 145 کلین‌شیت را ثبت کرد.

15: مالدینی: فرانکو باره‌سی یک رهبر واقعی بود. او در زمین هرگز صحبت نمی‌کرد، اما در تمرینات و همه بازی‌ها شماره یک بود.

16: در آخرین دربی دلامادولینا، هواداران اینتر این بنر را به ورزشگاه سن‌سیرو آورده بودند: «برای تو که 20 سال حریف ما بودی و در زندگی همیشه وفادار ماندی»

17: مالدینی در پاسخ به محبت اینتری‌ها گفت: «این یکی از رضایت‌بخش‌ترین لحظاتی است که تابه‌حال در زندگی تجربه کردم.»

18: او در 41سالگی شانس دستیاری کارلو آنچلوتی در تیم چلسی را رد کرد؛ چون ایده مربی بودن را دوست نداشت.

19: مالدینی: برای من میلان فقط یک تیم نیست؛ بخشی از زندگی‌ام است.

20: برد چهار- هیچ مقابل بارسای کرایف در فینال لیگ قهرمانان فصل 94-93، بهترین بازی عمر او بود. باخت عجیب فینال استانبول فصل 95-94 مقابل لیورپول هم بدترین خاطره اوست.

21: من رابطه خوبی با هواداران فوتبال دارم. آنها مرا دوست دارند و همیشه و همه‌جا این را نشان داده‌اند.

22: به اندازه کافی خوش‌شانس بودم که مقابل مارادونا بازی کنم. او و رونالدوی برزیلی سخت‌ترین حریفان من بودند.

23: در نسل فعلی سرخیو راموس همه‌چیز برای عنوان بهترین مدافع جهان را داشته است.

24: گالیانی یک رهبر بزرگ است، اما نمی‌تواند بازیکنان را درک کند.

25: روبرتو باجو بازیکن منحصربه‌فردی بود، اما برای پیروزی نیاز به یک تیم کامل هست.

26: لیورپول تنها تیمی است که هیچ ترسی در فوتبال ندارد.

27: مالدینی عاشق بوکس است. او می‌گوید: سه سال بوکس کار کردم و این خیلی خوب بود؛ یک ورزش سخت اما عالی. من واقعاً جنبه تمرینی بوکس را دوست دارم.

28: او در تنیس هم به سطح بالایی رسیده و در یک تورنمنت ATP در مسابقات دونفره در 49 سالگی درخشید.

29: مالدینی هیچگاه برنده توپ طلا نشد؛ اما در سال 2008 نشان شایستگی فیفا را دریافت کرد.

30: زندگینامه پائولو مالدینی به 72 زبان مختلف ترجمه شده است.

کدخبر: ۴۸۲۷۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر