کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۹۸۳
تاریخ خبر:

یادداشت | بازی برده را باختی افشین خان

روزنامه هفت صبح، وحید سعیدی| افشین پیروانی باید یک واقعیت را بپذیرد و آن استراتژی غلطش در مصاف با محمدحسین میثاقی در برنامه دوشنبه شب « فوتبال برتر» است. او به عنوان سرپرست تیم برنده دربی وارد بحث می‌شود. تا همین جا او از همه عوامل تیم رقیب ۱۰-هیچ جلو است و نیازی ندارد که بخواهد چیزی را ثابت کند.

از طرف دیگر بحث داوری انجام و مشخص شده که پرسپولیس هم، از داوری به واسطه عدم اعلام پنالتی روی سید جلال حسینی و آفساید غلط دقایق پایانی مهدی عبدی در مصاف تک به تک با دروازه‌بان استقلال متضرر شده است. صحبت‌های مددی مدیر عامل استقلال هم فرافکنی‌های این تیم را بیشتر عیان کرد.

در واقع همه چیز واضح و مبرهن بود، بنابراین اصلا لزومی نداشت از باشگاه پرسپولیس کسی برای پاسخگویی بیاید. بهترین تصمیم این بود که پیروانی روی خط می‌آمد و اعلام می‌کرد با توجه به اینکه پرسپولیس در کورس قهرمانی است و نیاز به آرامش دارد ترجیح ما این است که تا پایان فصل حرفی نزنیم‌، یا حداقل تا زمان تشکیل کمیته انضباطی.

او با این کار عملا میثاقی را آچمز می‌کرد. اما حالا به هر دلیلی تصمیم بر این بوده که پرسپولیس در این زمینه منفعل عمل نکند و وارد مجادله شود؛ انتخاب افشین پیروانی برای این منظور اشتباه بود چراکه او بیش از هرکسی به این مسئله واقف بود که در مورد مرد مشکی‌پوش حاشیه‌ساز بازی سپاهان حقیقت را نگفته و میثاقی و تیمش هم در این یک هفته مدارک کامل را برای اثبات ادعای غیر واقعی پیروانی جمع کرده‌اند.

بنابراین در هر کجای بحث میثاقی ماجرای اصفهان را پیش می‌کشید عملا پیروانی گوشه رینگ می‌رفت، اتفاقی که در عمل افتاد و پیروانی داخل همان تله‌ای افتاد که مجری فوتبال برتر برایش مهیا کرده بود. البته او می‌توانست با صداقتش نقشه میثاقی را نقش بر آب کند. اما پیروانی با رد مستندات و عدم ارائه ادله کافی عملا بازی را از دست داد.

از اینجای بحث به بعد او به خاطر برملا شدن حرف کذبش درباره مرد مشکی‌پوش بازی سپاهان هر چه که می‌گفت مخاطب نمی‌پذیرفت. سرپرست پرسپولیس حتی در خصوص ماجرای وزیر هم دم به تله فوتبال برتر داد. در اینجا هم او می‌توانست موضعی کاملا خنثی بگیرد و وارد این بحث حاشیه‌ای که استقلالی‌ها روی آن سوار شده بودند‌، نشود‌.

اما پیروانی در مقام وکیل مدافع وزیر ظاهر شد‌، در حالیکه می‌توانست از کنار این ماجرا بگذرد. این دو عامل باعث شد تا مواردی چون درگیری بهزاد غلامپور با فرشاد فرجی، عدم اخراج سیاوش یزدانی مدافع استقلال، پنالتی دیده نشده پرسپولیس، سوخت شدن موقعیت تک به تک مهدی عبدی در دقیقه نود از طرف پیروانی یا مطرح نشود و یا اگر هم مطرح شود، زیر سایه برود.

پیروانی می‌دانست بازی از دستش خارج شده، اما به جای تدبیر برای گرفتن دوباره جریان بازی‌، فقط تقلا می‌کرد. استراتژی غلط افشین پیروانی موجب شد تا پرسپولیس عملا جنگ حاشیه‌ای را به رقیبش واگذار کند. او رخت گلادیاتوری بر تن کرده که به مصاف حاشیه‌سازان پرسپولیس برود، اما نبرد آنهم نبرد در چند جبهه فقط نیازمند سلاح نیست تدبیر هم می‌خواهد.

سلاح آخته پیروانی برای این نبردها همان زبان سرخش است، اما این زبان سرخ دوشنبه شب بدون تدبیر نه تنها به کمکش نیامد بلکه او را زمینگیر هم کرد. پیروانی نبرد با حاشیه‌ها را با کری خوانی اشتباه گرفته، بهتر است آن را به هواداران واگذار کند آنها خودشان به بهترین شکل ممکن برای رقیب کری می‌خوانند، شما حاشیه را با تدبیرتان جمع کنید که مثل دوشنبه شب به تله نیفتید.

کدخبر: ۳۹۰۹۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    نهایتش اینه که این آقا محافظ شخصی شه. که چی؟ تو اون عکس رختکن، کلی آدم عادی دیگه هم هستن. اتوبوس فرودگاه که ایستاد، این بنده خدا کنار اتوبوس ترمینال ایستاده بود که وقتی اونا پیاده شدند، اومد جلو.