کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۲۲۶
تاریخ خبر:

یادداشت آنالی اکبری| معمای ابوالهول

روزنامه هفت صبح، آنالی اکبری | در انیمیشن میچل‌ها علیه ماشین‌ها، دختر در حالی که اسلحه‌ ناشناخته‌ یکی از ربات‌ها را در دست گرفته و تلاش می‌کند در جنگی غافلگیرکننده ازش استفاده کند می‌گوید: «اگر تونستی به خودت کار کردن با فتوشاپ رو یاد بدی، حتماً می‌تونی از این هم سر در بیاری!»

با این که در زندگی روزمره معمولاً سر و کاری با فتوشاپ ندارم اما گاهی ویدئوهای آموزشی‌اش را تماشا می‌کنم. نه برای این که واقعا بخواهم توی عکس، حصار را از جلوی سگی بازیگوش پاک کنم بلکه برای این که بفهمم چه راه‌‌حل‌های عجیب و پیچیده‌ای برای این کار وجود دارد.

آموزش‌دهنده‌ها مثل شعبده‌بازانی پاره‌وقت، جوری تندتند گزینه‌ها را انتخاب و اعداد را کم و زیاد می‌کنند و دکمه‌ها را فشار می‌دهند و نتیجه‌ خودنمایانه را به نمایش می‌گذارند که انگار در حال توضیح قضیه‌ای بدیهی هستند. در حالی که به چشم من بیشتر شبیه کاوشگری هستند که با چراغ‌قوه‌ای کم‌نور در دالان‌های تاریک و تو در تو حرکت می‌کند، از جلوی نیزه‌ها و تیغ‌های زهرآگین جا خالی می‌دهد، چیستان‌های باستانی را حل می‌کند و بالاخره به گنج پنهان شده در مقبره‌ا‌ی نفرین‌شده می‌رسد.

سازندگان فتوشاپ به راستی خوب بلدند معما بسازند و زندگی را برای کاربران عادی‌شان سخت کنند. چرا در دنیای تکنولوژی که همه چیز به سمت آسان شدن می‌رود، هنوز برای حذف حصارهای یک عکس باید در یک هزارتو حرکت کرد و به پرسش‌های ابوالهول ‌پاسخ داد؟

کدخبر: ۴۵۷۲۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر