کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۱۱۴
تاریخ خبر:

گیر و گرفت کجا بود که بساط واکسیناسیون پهن شد؟

روزنامه هفت صبح، محمدجواد ترابی | به ناگاه ایران گلستان شد. واکسن‌ها به یکباره سرازیر شد و در هر کوی و برزنی بساط واکسیناسیون به راه افتاد. خدا را شکر. ولی واقعا اگر گیر و گرفت، ریاست‌جمهوری بود، زودتر انتخابات را برگزار می‌کردیم و این غائله ختم می‌شد. انگار نه انگار که امروز تازه بیست روز است که وزیر بهداشت جدید معرفی شده و دولت به صورت کامل مستقر شده است. آخر چه گره‌ای بود که در دولت روحانی باز نمی‌شد و حالا باز شده است؟

یعنی وزیر بهداشت جدید، از همان روز اول ساختاری چیده برای سیل میلیون‌ها واکسنی که یکباره رکورد کل تعداد واکسن‌های وارداتی را بزند و کل ثبت سفارش و خرید و بارگیری و توزیع در کمتر از دو هفته میسر شود؟ سوال است دیگر، بی‌خود و بی‌جهت در ذهن‌مان شکل می‌گیرد. آخر «که» و «چه»، عامل بودند که ایرانِ رکوردشکن، از لحاظ واکسیناسیون در این هفته، هفته‌ها و ماه‌های پیش حرفی برای گفتن نداشت. واقعا مشکل، روحانی بود؟

آقا این به کنار، این آزاد شدن نیم‌بند تردد شبانه هم قضیه جالبی است. میلیاردها تومان سرمایه از جیب مردم رفت و حالا به اسم واکسیناسیون شبانه‌روزی به گونه‌ای عجیب تردد آزاد شده است. به گونه‌ای که فقط عذاب‌ وجدان بیرون رفتن را از بین برده‌اند ولی اگر پلیس جریمه کرد نباید ناراحت باشیم چون خبر آمده که هنوز چیزی ابلاغ نشده. ولی همین هم خبر خوبی بود. دیشب خیابان‌های تهران رهایی مردم را از طرحی ناکارآمد نشان می‌داد که ابدا جای خالی ضعف در واکسیناسیون را پر نکرد.

به ناگاه سفرهای تفریحی خارجی هم بعد از مدت‌ها آسان شده است، آنقدر که خرج رفت و برگشت استانبول از جنوب کشور هم ارزانتر در می‌آید. نه فقط تفریحی که سفرهای زیارتی هم تسهیل شده. بله، همچنان برای مرز زمینی با عراق ممانعت وجود دارد و برای این اربعین همچنان ویزا برقرار است ولی بالاخره راه هوایی عراق به زودی بدون ویزا می‌شود و این خبر همین دو روز پیش آمد؛دلار هم که بالا رفته بود، بدجوری رام شد. آنقدری که برگشته به همان کانالی که قبل انتخابات بوده و از جایش تکان نمی‌خورد.

البته نمودارها را که ببینی، دلار را مشاهده می‌کنی که در همه سال‌های ابتدایی دوره‌های مختلف ریاست جمهوری بچه خوب کلاس بوده و از جایش تکان نمی‌خورده. بماند که سال‌های بعد، صد تا کله ‌معلق زد و خواهد زد. آقا، خانم، در این ۲۰ روز که دولت جدید مستقر شده، امید به زندگی به طرز مشهودی تغییر کرده است. باور نداری؟ تیترها را ببین. اگر در مورد برجام و گروسی و آژانس و نظارت صحبتی می‌شد چه نوشته می‌شد و حالا چه می‌نویسند.

کار به جایی رسیده که اگر همین فردا اف‌ای‌تی‌اف تصویب شود و مبادله مالی با خارج از کشور آزاد شود، دیگر خیلی تعجبی نمی‌کنیم. خدا رو شکر این تغییر دولت انجام شد. رابطه با عربستان و امارات هم مانند افغانستان و عراق، حسنه می‌شود و ما باز هم می‌فهمیم گیر دولت سابق بود، خدا را شکر که با این رفتن، ایران گلستان شد.

کدخبر: ۴۱۴۱۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر