کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۷۳۰
تاریخ خبر:

گوشی موبایل، جایگزین کارت شناسایی در آلمان

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | کارت شناسایی در کشورهای اروپایی، قسمت حذف‌ناشدنی زندگی شهروندان به حساب می‌آید. غیرممکن است که در کیف پول یک شهروند اروپایی، کارت شناسایی او را پیدا نکنید. در کشور آلمان هم مانند خیلی از کشورهای پیشرفته سایر نقاط جهان، این کارت‌های شناسایی هوشمند شده‌اند و دولت قادر است به‌سادگی به کمک کارت شناسایی افراد، همه سوابق و اطلاعات آن‌ها را مشاهده کند.

به‌تازگی اخباری منتشر شده که کمپانی سامسونگ قصد دارد روی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خانواده گلکسی‌نوت، امکان ذخیره کارت شناسایی و سایر کارت‌های هوشمند را قرار دهد. طبق اخبار منتشرشده، سه نهادی که در روند ساخت کارت‌های شناسایی دخالت دارند، یعنی دفتر امنیت فدرال آلمان، بخش امنیتی شرکت تلکام و شرکت چاپ، با کره‌ای‌ها برای این امر به توافق دست پیدا کرده‌اند و به‌صورت انحصاری برای اجرای این پروژه باهم مشارکت خواهند کرد.

براساس این همکاری تا پایان سال جاری میلادی، شناسه الکتریکی ملی آلمان قابل ذخیره روی گوشی‌های جدید سامسونگ خواهد بود. نکته جالب اینکه برای اجرای این پروژه در کشوری مثل آلمان که محافظت از اطلاعات مردم در اولویت اول دولت قرار دارد، معماری امنیتی جدیدی بر پایه سخت‌افزار توسعه داده شده که به شهروندان آلمانی امکان ذخیره شناسه ملی‌شان را به‌صورت شناسه‌ الکتریکی در گوشی هوشمند می‌دهد.

از جزئیات این طرح اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما ظاهرا تراشه امنیتی‌ای که در گوشی‌های خانواده نوت۲۰ قرار دارد، امکان ذخیره اطلاعات درباره افراد و کنترل کامل داده‌ها در گوشی را بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت فراهم کرده.در مطالب قبلی به عزم دولت آلمان برای دیجیتالیزه کردن همه امور اشاره کردم. یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه از پیمانکاران اصلی دولت به‌شمار می‌رود، شرکت چاپ Bundesdruckerei است که در اجرای این پروژه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

از نظر مقامات این شرکت، این اقدام باعث خواهد شد که کاربرانی که کماکان به اسناد فیزیکی اعتماد بیشتری دارند، بتوانند با لذت استفاده از گوشی‌های هوشمند، به سمت دیجیتالی شدن اطلاعات گام بردارند و به اسناد دیجیتالی هم اعتماد مشابهی داشته باشند.

البته این همکاری بین سامسونگ و دولت آلمان فقط مختص دارندگان گوشی نسل بعدی این کمپانی نیست، و کسانی که از پرچمداران سال گذشته این شرکت استفاده می‌کردند هم قادر خواهند بود با کمک یک اپلیکیشن که در شرکت چاپ توسعه داده خواهد شد، اطلاعات ملی‌شان را ذخیره کنند و در خدمات دولتی مانند کارهای بانکی از آن‌ها استفاده کنند.

در اصل این همکاری، تازه آغاز این راه به‌شمار می‌رود و می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده‌ای نه چندان دور، همه مدارک شناسایی مهم مانند گواهینامه رانندگی، کارت‌های بیمه درمانی و یا کلید خودرو یا منزل و محل کار کاربران هم در تلفن‌های همراهشان ذخیره شود و کیف پول به معنای واقعی به محل نگهداری پول تبدیل گردد.

کدخبر: ۳۴۱۷۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر