کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۹۱۴
تاریخ خبر:

گوشی‌قاپی برای‌ خرید بازی‌های پلی‌استیشن چهار

روزنامه هفت صبح | پسر ۱۸ ساله می‌گوید عاشق بازی‌های کامپیوتری است و چون سی‌دی‌ بازی‌های پی‌اس۴ گران شد و زمان دانلود آنها هم طولانی بود و پدرش هم به او پول نمی‌داد تا بازی بخرد در نتیجه به فکر سرقت از شهروندان افتاد. او به اتفاق همدستش با زدن ماسک با یک موتور پلاک مخدوش از شهروندان سرقت می‌کرد و حالا با شکایت مالباختگان دستگیر شده است.

نحوه آشنایی او با همدستش هم جالب است. یک روز که پدرش حاضر نمی‌شود به او پول بدهد تا برای خرید بازی‌های پی‌اس۴ اقدام کند، از شدت ناراحتی به پارکی نزدیک منزل‌شان می‌رود، روی نیمکت نشسته بوده که جوانی بزرگتر از خودش کنارش می‌نشیند و وقتی داستان را متوجه می‌شود به او می‌گوید:

« سابقه‌دار است و با سرقت می‌توانند پول به دست بیاورند و پسر ۱۸ ساله هم به راحتی بازی‌های مورد علاقه‌اش را بخرد.» فرشاد، متهم ۱۸ ساله وسوسه می‌شود و با ماسک‌های کارتونی برای سرقت می‌روند تا در نهایت دستگیر می‌شوند.

*** ماجرای سرقت
متهم و همدستش از مدتی قبل و با شکایت چندین زن و مرد در شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت تحت تعقیب قرار گرفتند. یکی از مالباخته‌ها که زنی جوان بود، در توضیح ماجرای سرقت گفت: «حوالی غروب از محل کارم در مرکز تهران بیرون آمدم که به خانه بروم. به سمت خیابان اصلی می‌رفتم که صدای موتوری را از پشت سرم شنیدم.

ترسیدم و احساس کردم که مرا تعقیب می‌کند. حدسم درست بود و دو سرنشین یک موتورسیکلت به من نزدیک شده و ناگهان به سمتم هجوم آوردند. آنها دو پسر بودند که صورت‌شان را با ماسک خاصی پوشانده بودند. روی ماسک تصویر عجیبی بود و به‌نظرم به بازی‌های خشن رایانه‌ای شباهت داشت. فردی که ترک موتور نشسته بود با تهدید چاقو، گوشی موبایل مرا که در دستم گرفته بودم قاپید.

شوکه شده بودم اما از ترس جانم حرفی نزدم. دزدان بعد از سرقت گوشی گران‌قیمتم فرار کردند. می‌خواستم پلاک موتور را بردارم، اما شماره‌اش ناخوانا و به‌نظرم با گل پوشانده شده بود. تنها چیزی که به‌نظرم خاص بود ماسک‌های دو سارق بود.»

اما این پایان ماجرا نبود و شکایت‌های متعدد که تمام مالباختگان در اظهارات‌شان عنوان کرده بودند در خیابان‌های مختلف رخ داده است، تمامی بر یک شکل بود. سرقت خشن با ماسک و بردن گوشی‌های گران‌قیمت شهروندان؛ اما بالاخره این دو سارق در حین سرقت دستگیر شدند.

*** ماجرای دستگیری
درحالی‌که ردیابی‌ها برای شناسایی دزدان ادامه داشت یکی از آنها چند روز قبل در جدال با آخرین طعمه گیر افتاد. سارقان قصد سرقت گوشی موبایل را داشتند که صاحب آن با آنها درگیر شد. با این حال دزدان قصد داشتند هر طور شده فرار کنند که هنگام فرار، ناگهان ترک‌نشین از روی موتور به زمین افتاد و مردم که با شنیدن فریادها‌ی مرد جوان در آنجا جمع شده بودند سارق را دستگیر کردند و مانع فرارش شدند. راکب موتور اما با جا گذاشتن همدستش متواری شد.

با دستگیری این فرد، وی به اداره آگاهی منتقل شد و با اطلاعات به‌دست آمده از او، همدستش نیز به دام مأموران افتاد. حالا این دو نفر دستگیر شده‌اند یکی سابقه‌دار است و دیگری به عشق خریدن بازی‌های پی‌اس۴، سارق شده است. شکایت به جرم سرقت از این دو نفر توسط مالباختگان صورت گرفته و برای کشف جزئیات بیشتر ماجرا و همچنین مالخری که گوشی‌های سرقتی را از این دو نفر می‌خرید پرونده در جریان قضایی است.

کدخبر: ۳۶۶۹۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر