کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۶۶۴۵
تاریخ خبر:

گنده‌تر از دیاباته هم فایده ندارد!

روزنامه هفت صبح | سه نکته بازی با ماجرای پیوستن رضا شکاری به تراکتور‌، تغییرات گسترده ترکیب استقلال در فصل نقل و انتقالات و بازگشت پاتوسی…

***مگر‌شکاری از‌بچگی پرسپولیسی نبود؟***

ماجرای پیوستن رضا شکاری به تراکتور هم از آن ماجراها بود. دیگر همه از کم و کیف اتفاقی که رخ داده باخبرند اما آنچه در این میان مهم بوده و به نظر نادیده گرفته شده، واکنش عجیب و غیرمنتظره هواداران تراکتور نسبت به جذب شکاری است. او در حالی به این تیم پیوسته که یک روز قبل از عقد قرارداد، از تصاویر خود با پیراهن پرسپولیس رونمایی کرد و مدعی شد که از بچگی پرسپولیسی بوده! معمولا در تبریز به چنین بازیکنانی روی خوش نشان نمی‌دهند. یادمان نرفته که احسان علوان‌زاده بازیکن ماشین‌سازی به دلیل تبریک تولد یکی از دست‌اندرکاران پرسپولیس در اینستاگرام خود، از این تیم کنار گذاشته شد! تازه این تیم ماشین‌سازی بود که یک دهم تراکتور هم هوادار ندارد و زیاد به آن حساس نیستند. حالا اما هواداران تراکتور ترجیح داده‌اند ادعای شکاری مبنی بر پرسپولیسی بودنش را نشنیده بگیرند! احتمالا به این دلیل که گمان می‌کنند او بازیکن فوق‌العاده‌ای است و می‌توان این گناه او را به کیفیت بالایش بخشید. شاید هم مثل خیلی از بازیکنان، تاکتیک بازی با احساسات از سوی شکاری هم جواب داده است. او بعد از پیوستن به تراکتور اعلام کرد به خاطر وجود هواداران متعصب و پرشور، به این تیم پیوسته است. آنها هم احتمالا از این جملات خوش‌شان آمده و مشکل پرسپولیسی بودن او به همین راحتی حل شده است!

***گنده‌تر از دیاباته هم فایده ندارد!***

امید نورافکن، اللهیار صیادمنش، امیرحسین اسماعیل‌زاده، سیدمهدی رحمتی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، اسماعیل گونکالوس، گادوین منشا، پژمان منتظری، خسرو حیدری، روح‌الله باقری، محسن کریمی، روزبه چشمی و طارق همام. اشتباه نکنید! این لیست بازیکنان استقلال نیست، این فهرست بازیکنانی است که در روزهای گذشته از استقلال جدا شده‌اند! یعنی از لیست ۲۳ نفره استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم فعلا ۱۴ نفر کنار رفته‌اند. ضمن اینکه گفته می‌شود پاتوسی و علی کریمی هم دیگر در استقلال نخواهند بود. از این لیست فقط چهار نفر نقش چندانی در لیگ هجدهم در ترکیب استقلال نداشتند و ۱۰ نفر دیگر جزو مهره‌های مهم و بعضا بی‌جانشین این تیم بوده‌اند. با این حساب، استقلال لیگ نوزدهم تیمی متفاوت با تیم لیگ هجدهم خواهد بود. طبعا ایجاد هماهنگی در تیمی که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد در ترکیب خود دچار تغییر شده کار آسانی نیست و احتمالا زمان زیادی را از استراماچونی و همکارانش خواهد گرفت. بنا براین هواداران استقلال باید منتظر باشند که در نیم‌فصل اول همه چیز مثل دو، سه فصل اخیر باشد. البته استقلال در جذب بازیکن جدید هم پرکار و تقریبا موفق عمل کرده اما این فرمول در فصل‌های اخیر اصلا جواب نداده است. یعنی حتی جذب شیخ دیاباته و گنده‌تر از او هم کمک چندانی به استقلال نخواهد کرد و بعید است استقلال در نیم‌فصل اول جزو بالانشینان جدول باشد.

***پاتوسی استقلال را به هم می‌ریزد***

گفته می‌شود استقلال در آستانه بازگردندان آیاندا پاتوسی قرار دارد. بازیکنی که در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم به استقلال پیوست و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت. آنقدر که گفته می‌شد پرسپولیس، العین امارات، یک تیم از آفریقای جنوبی و چند تیم اروپایی هم به دنبال او هستند. با این حال به نظر می‌رسد در استقلال به پاتوسی حسابی خوش گذشته و او بعد از مدتی بازار گرمی، راضی شده برگردد البته با پول بیشتر که خیلی هم غیرطبیعی نیست. اما آنچه بازگشت پاتوسی را نگران‌کننده می‌کند جذب چند بازیکن هم‌پست او توسط استقلال در روزهای گذشته است. علی دشتی، محمد بلبلی و آرش رضاوند بازیکنانی هستند که در پست پاتوسی بازی می‌کنند و اگر او برگردد، به احتمال زیاد باید یک فصل تمام در استقلال نیمکت‌نشین باشند. به نظر می‌رسد آنها اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که ممکن است پاتوسی برگردد و شاید الان که احتمالا بازگشت او به استقلال به شدت افزایش یافته، آنها از پیوستن به این تیم احساس نگرانی و حتی پشیمانی کنند. بعید هم نیست که با بازگشت پاتوسی آنها تصمیم خود را عوض کنند و با جدایی از استقلال به تیم‌های دیگری بپیوندند. به هر حال همین حالا که هواداران استقلال برای بازگشت پاتوسی به تیم‌شان لحظه‌شماری می‌کنند، چند بازیکن جدید این تیم منتظرند تا این اتفاق منتفی شود و جا برای خودشان در ترکیب اصلی استقلال باز بماند.

کدخبر: ۲۶۶۶۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر