کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۱۳۴۴
تاریخ خبر:

گل‌ به‌‌خودی‌ به سبک امیر ‌آقایی

روزنامه هفت صبح،‌ احمد رنجبر | بریده گفت‌وگوی امیر آقایی با عباس یاری در مجله فیلم یکی از ویدئوهای پربازدید چند روز اخیر بوده است. احتمالا می‌دانید این بازیگر در بخشی از مصاحبه، از یک حسرت پرده بر می‌دارد و به اصطلاح دست به افشاگری می‌زند: «خواستم در سریال «حریم سلطان» بازی کنم اما مسئولان اجازه ندادند!» سوال این است: آیا امیر آقایی از یک فرصت ویژه و موهبت ارزشمند محروم شده؟ این گزارش را بخوانید که در برگیرنده نظر کاربران هم هست.

*** مورد اول| کیفیت سریال
اولین توصیفی که با شنیدن سریال«حریم سلطان» به ذهن متبادر می‌شود، کیفیت نه چندان بالای آن است. قصد نداریم کیفیت این سریال را تماما زیر سوال ببریم اما دست کم می‌توان داستان سریال را خسته‌کننده دانست. در سایت imdb این سریال فقط به امتیاز ۶٫۶ دست یافته که عدد پایینی است. منتقدان هم هیچ وقت به آن روی خوش نشان ندادند. کما این که وقتی او از این سریال گفت،‌عباس یاری به عنوان یک منتقد با سابقه واکنشی سرد داشت!‌

امیر آقایی اما نظری دیگر دارد و از «حریم سلطان» به عنوان یک سریال تاریخی «بی نظیر»یاد کرده! او گفته در این سال‌ها پیشنهادهای خارجی زیادی داشته ولی فقط «حریم سلطان» را پذیرفته. در میان نظرات کاربران موارد زیادی یاد می‌شود که خطاب به آقایی می‌گویند «حریم سلطان» فاقد کیفیت است.به عنوان نمونه این کامنت را بخوانید:«تمام کارشناسان می‌گن حریم سلطان کیفیت فنی نداره بعد میگی سریال تاریخی عالی؟»

*** مورد دوم| سلطان یا سُمبل خان؟!
ای کاش امیر آقایی می‌گفت قرار بوده چه نقشی در سریال «حریم سلطان» بازی کند. آقایی گفته شرایط سختگیرانه‌ای برای پذیرش سریال داشته است. پس احتمالا نقشش اصلی نبوده چون شخصیت‌های اصلی به دلیل مناسبت رفتاری‌شان با «پروتکل» آقایی همسو نیست! این بحثی است که در میان کاربران هم درگرفته:«جای چه کسی می‌خواستی بازی کنی؟ ابراهیم پاشا یا؟!» دیگری کنایه زده:« فکر می‌کردی نقش سلطان سلیمان رو بهت می‌دادن؟»

*** مورد سوم| محتوای سریال
دیگر ایرادی که به امیر آقایی وارد است، به محتوای سریال بر می‌گردد. «حریم سلطان» در حالی به‌زعم او «بی‌نظیر» است که خشم خیلی از ایرانی‌ها را برانگیخت. در خود ترکیه هم خیلی‌ها آن را به دلیل روایت مخدوش از تاریخ تحریم کردند. در زمان پخش سریال با تحلیل‌هایی از این دست مواجه بودیم که «حریم سلطان» را نکوهش می‌کرد:« سلطان سلیمان پادشاه عثمانی فرزند سلطان سلیم از سلاطین عثمانی چهره محبوب این سریال است.

پادشاهی که در جنگ چالدران ایرانیان بی‌شماری را بی‌رحمانه به قتل می‌رساند.» حالا کاربران با استناد به این اتفاق، به آقایی تاخته‌اند:«عجب، میخوای برای حکومت عثمانی فیلم بازی کنی؟» دیگری گفته:«بازی توی حریم سلطان ننگه.» یکی از کاربران هم اینطور نظرش را به اشتراک گذاشته است:« یعنی واقعا نمی‌دونستی نباید تو سریالی که مربوط به متجاوزین عثمانی به ایران است بازی نکنی؟ برو تاریخ بخوان!»

*** مورد چهارم | بعد از سریال
در هر حال، امیر آقایی به توصیه مسئولان سینمایی از بازی در «حریم سلطان» امتناع کرد؛ به ایران آمد و کارش را از سر گرفت. از قضا در این پنج سال چند کار خوب در کارنامه‌اش رقم خورده است. شاخص‌ترین آن «شنای پروانه» است که سال پیش برای آن سیمرغ گرفت. او در فیلم‌های «بادیگارد»، «مردی بدون سایه»، «دیدن این فیلم جرم است» و «بدون تاریخ بدون امضا» هم بازی کرد.

کیفیت برخی فیلم‌ها بالا نیست اما همین‌ها هم در یک قیاس ساده فراتر از «حریم سلطان» قرار می‌گیرند. این بازیگر به‌تازگی در سریال خانگی «آقازاده» هم بازی کرده است که شنیده می‌شود مسیر تازه‌ای در کارنامه اوست. اگر آقایی مسیر «حریم سلطان» را ادامه می‌داد، حالا کجا ایستاده بود؟!

*** مورد پنجم| خطای محاسباتی
از بازیگری چون امیر آقایی که همیشه سعی کرده بجا حرف بزند و حرف خوب به زبان بیاورد، افشاگری درباره بازی در «حریم سلطان» بعید است. چه خوب که او بازی نکرد ولی چرا بعد از آن متوجه نشد بازی نکردن در «حریم سلطان» شانس بوده؟ مگر یک سریال به صرف داشتن مخاطب در ایران، نشانه موفقیت آن است؟

اگر این باشد که آقایی بعد از «حریم سلطان» باید به پیشنهادهایی از جنس سریال جم پاسخ می‌داد! کامنت مخاطبان نشان می‌دهد او دچار خطای محاسباتی شده. فکر می‌کرد این خبر به نفعش می‌شود اما در عمل گل به خودی است. یکی از کاربران نوشته:« تا حالا حس عقب ماندگی رو اینطور لمس نکرده بودم!»

کدخبر: ۳۳۱۳۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر