کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۱۶۴۱
تاریخ خبر:

گل‌گهر خلاف‌ کرد،‌ پرسپولیس و آلومینیوم ‌‌تنبیه شدند‌!

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | اهدای سه امتیاز بادآورده به استقلال و سپاهان و پیکان به خاطر استفاده گل‌گهر از یک بازیکن غیرمجاز خارجی مصداق یک تصمیم غیرمنصفانه حتی در لوای قانون و یا تفسیری از قانون است. در واقع این سه تیم شانس آورده‌اند که گل‌گهر در بازی با آنان از بازیکن گابنی خود استفاده کرده و بدشانس تیم‌هایی که یا با گل‌گهر بازی نکرده‌اند یا این بازیکن در ترکیب گل‌گهر مقابلشان نبوده است.

این استفاده از حکم ۳ بر صفر ،‌آن هم در بازی‌های لیگ،‌آن هم لیگ فشرده امسال حکایت از بدسلیقگی مفسرین قانون در کمیته انضباطی دارد.به سادگی می‌شد با یک تفسیر منطقی‌تر امتیازاتی از گل‌گهر کم کرد اما اهدای امتیازات بادآورده به استقلال و سپاهان (که در مجموع یک امتیاز از گل‌گهر گرفته بودند) ظلمی آشکار به دیگر رقیبان است.

تخلف گل‌گهری‌ها تقریبا احراز شده است ولی به هرحال یک نوع بی‌عدالتی قابل لمس در این حکم وجود دارد. یادمان باشد بازیکن گابنی نه تاثیری در تیم گل‌گهر داشت و نه بازیکن مهمی محسوب می‌شد. استقلال بدترین بازی‌اش را مقابل گل‌گهر انجام داد (تقریبا بدون فرصت گل) و سپاهان هم شکست دردناکی را تحمل کرد اما با این حکم هر دو تیم امتیازاتی شگفت‌انگیز را در کوله خود ریخته‌اند.

نمی‌شود کتمان کرد که چنین تصمیماتی در فوتبال برخی کشورهای دیگر هم رخ داده.مثل فصل پیش که در لیگ مکزیک که تیم اطلس مقابل کلاب آمریکا ۲ بر صفر شکست خورد اما به خاطر تخطی تیم حریف و حضور یک بازیکن محروم ۳ بر صفر برنده شد.در جام حذفی ایتالیا که یک تعویض اضافه در بازی رم مقابل اسپیتزیا موجب شکست ۳ بر صفر رم شد. آن هم در حالی که بازی را در وقت اضافه ۴ بر ۲ باخته بودند.

اما بازی در جام حذفی بوده و بقیه تیم‌ها به شکل مستقیم متضرر نشده بودند.بعید است در لیگ‌های مشهور چنین احکام یک‌طرفه‌ای صادر شود که حق رقبا را زایل کند. آن هم برای تیم‌های داخل کورس. قانون یک مفهوم خشک و قراردادی نباید باشد.قانون قابل تفسیر است و وظیفه اهالی کمیته این بوده که با توجه به شرایط بهترین تصمیم را بگیرند اما تصمیم فعلی‌شان بیشتر جنجال‌ها و التهاب‌ها را افزایش داده است.

مشکل اینجاست که اعتراض گل‌گهر به این رای بعید است فایده‌ای داشته باشد.تخلف آنها قطعی است. مسئله شیوه تفسیر اعضای کمیته انضباطی از مفاد قانونی است و تلقی آنها از رقابت منصفانه در لیگ است. در واقع یک تیم اشتباه کرد و سه تیم آلومینیوم اراک، پرسپولیس و مس رفسنجان از آن متضرر شدند. این اتفاق ایراد دارد. یک جای کار می‌لنگد.

کدخبر: ۴۳۱۶۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • TOMMY

    اون وقت که بازیکن های خارجی استقلال جلوی گل گهر بازی نکردن پرسپولیس و آلومینیوم تشویق نشدن ؟؟

  • TOMMY

    داور دربی چطور ؟