کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۹۴۱
تاریخ خبر:

گل‌های قشنگ آبی در روز طلسم‌شکنی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | با نظر محمود فکری، سید‌حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مهدی قایدی و ارسلان مطهری ۱۱ بازیکن استقلال در مصاف با مس رفسنجان بودند. فکری در شرایطی ترکیب تیمش را برای دیدار با مس انتخاب کرد که به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نتوانست از نفرات جدید خود استفاده کند و مجبور شد تیمش را با ترکیبی که از سال گذشته باقی مانده، به زمین بفرستد.

در ترکیب استقلال سیدحسین حسینی مرد شماره یک آبی‌ها دروازه‌بان استقلال در مسابقه با مس بود. در خط دفاعی وریا غفوری مدافع راست بود و هروویه میلیچ با وجود اینکه تمرین زیادی با استقلالی‌ها نداشته به خاطر نرسیدن نادری و کریم‌زاده در پست دفاع چپ به میدان رفت. در پست دفاع وسط هم پس از اینکه مرادمند نتوانست به میدان برود .

اما سیاوش یزدانی و عارف غلامی دو بازیکنی بودند که شرایط حضور در ترکیب را داشتند و فکری ترجیح داد محمد دانشگر نیمکت‌نشین باشد. در خط هافبک هم شرایط استقلال خوب به نظر می‌رسید. مسعود ریگی در ترکیب دیروز استقلال هافبک دفاعی بود؛ فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و آرش رضاوند سه هافبک دیگر آبی‌ها بودند که به میدان رفتند.

همچنین سرمربی استقلال از زوج مهدی قایدی و ارسلان مطهری در خط حمله تیمش بهره گرفته بود. شیخ دیاباته نیز روی نیمکت حضور داشت. محمد ربیعی هم تیمش را با ترکیب ناصر سالاری، حامد نورمحمدی، مسیح زاهدی، محمد آقاجان‌پور، عقیل کعبی، علیرضا نقی‌زاده، میثم تقی‌زاده، سجاد آشوری، قائم اسلامی‌خواه، فراز امامعلی و رحیم زهیوی به مصاف استقلال فرستاده بود.

*** یک نیمه اول سرد
آنچه از استقلالِ محمود فکری در نیمه اول بازی مقابل مس رفسنجان دیدیم، یک نمایش سرد و تقریبا بی‌برنامه بود. تیم‌های فکری معمولا بازی‌های جذاب و چشم‌نوازی ارائه نمی‌دهند و اگر تیم او بازیکن خلاق و فانتزی‌باز نداشته باشد، این ویژگی در بازی‌های تیم‌‌های او بیشتر به چشم می‌آید. این اتفاق دیروز در استقلال نیمه اول هم دیده شد.

در غیاب داریوش شجاعیان مصدوم و علی کریمی که میدان دید فوق‌العاده‌ای داشت و پاس‌های خلاقانه‌ای به همبازیانش می‌داد، هیچ بازیکن دیگری نتوانست در خط هافبک استقلال این نقش را به عهده بگیرد. فرشید اسماعیلی هم که هر از گاهی چشمه‌هایی از خلاقیت را نشان می‌داد، دیروز نتوانست کار خاصی انجام دهد.

تنها بازیکن فانتزی‌باز استقلال در بازی دیروز، مهدی قایدی بود که مجبور بود گاهی برای گرفتن توپ و ایجاد موقعیت برای خود عقب بیاید و همین، زهر خط حمله این تیم را می‌گرفت. در نهایت استقلال در نیمه اول نتوانست موقعیت گلزنی خاصی به وجود بیاورد و در عوض یکی دو بار با ضدحملات شاگردان ربیعی مواجه شد که یکی از آنها می‌توانست به گل این تیم هم منجر شود.

*** نیمه دوم، کمی تهاجمی‌تر
دو تیم نیمه دوم را هم با همان ترکیب نیمه اول آغاز کردند. تغییر خاصی در برنامه‌ها و استراتژی دو تیم دیده نمی‌شد و فقط به نظر می‌رسید که استقلالی‌ها کمی تهاجمی‌تر و بی‌پرواتر به میدان آمده‌اند. فشار بیشتر استقلال باعث عقب کشیدن رفسنجانی‌ها شد و یک بار شوت زمینی مهدی قایدی از زاویه بسته به تیر دروازه مس برخورد کرد و چند دقیقه بعد روی یکی از همین حملات با نفرات زیاد، استقلال به گل رسید. پاس چیپ از پشت محوطه جریمه به سمت چپ برای آرش رضاوند و ضربه سر او را مدافع مس با ضربه پشت سر به اشتباه دفع کرد تا توپ به وریا غفوری برسد و این بازیکن گل اول استقلال را در مقابل محوطه شش قدم به ثمر رساند.

گلی که بازی را عوض کرد
با گل وریا غفوری، مس رفسنجان از لاک دفاعی بیرون آمد تا گل خورده را جبران کند. همین باعث شد تا استقلال فضای بیشتری برای حمله و ضدحمله پیدا کند. در دقیقه ۶۶ توپ مسی‌ها در زمین استقلال لو رفت و در ضدحمله سریع استقلال در سمت چپ محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که با برگشت شوت ستاره جوان آبی‌ها دوباره به او رسید تا این بار با ارسال کوتاه و چشم‌نواز سه مدافع مس را فریب داده و توپ را به ارسلان مطهری برساند تا این بازیکن با ضربه والی دروازه را باز کند.

*** تعویض‌های خوب فکری
با وجود نمایش نه‌چندان خوب استقلال، فکری در نیمه دوم تعویض‌های خوبی انجام داد. او بعد از دو گلی که شاگردانش زدند، شیخ دیاباته را به جای فرشید باقری به زمین فرستاد تا مدافعان مس نتوانند با خیال راحت در حملات تیم‌شان شرکت کنند. در دقایق پایانی هم محمد دانشگر به جای میلیچ به زمین رفت تا استقلال روی ارسال‌های بلند مسی‌ها روی محوطه جریمه، برتری قدی داشته باشد. در نهایت بازی با نتیجه ۲برصفر به سود استقللا تمام شد تا این تیم پس از چند فصل، لیگ برتر را با برد شروع کند.

*** شروع خوب رحمتی و ژنرال
دیروز دو بازی دیگر هم برگزار شد. در مشهد شهرخودرو با هدایت سیدمهدی رحمتی شروع خوبی داشت و موفق شد مهمانش ماشین‌سازی تبریز را شکست دهد. ستاره این بازی امین قاسمی‌نژاد بود که دو گل زد و یک پاس گل به حسن جعفری داد. در دیگر بازی دیروز، گل‌گهر سیرجان نتیجه فوق‌العاده‌ای گرفت و در زمین خود با نتیجه ۳بریک سپاهان اصفهان را مغلوب کرد. ابتدا این سپاهان بود که توسط حسینی به گل رسید اما در ادامه شاگردان امیر قلعه‌نویی عالی کار کردند و با زدن سه گل، حریف سرشناس و پرستاره خود را شکست دادند. این شروع بد می‌تواند خیلی زود پرونده محرم نویدکیا را در سپاهان ببندد.

کدخبر: ۳۵۷۹۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر