کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۴۷۳
تاریخ خبر:

گلف ‌GTI؛ بچه‌ ژرمنی که نفس‌کش می‌طلبد

روزنامه هفت صبح | کمتر کسی است که با دیدن فولکس‌واگن گلف GTI عاشق آن نشود. این هاچ‌بک قدرتمند که یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای قاره سبز است، در ایران در کلاس گران‌قیمت‌ترین هاچ‌بک‌ها قابل بررسی است. در این گزارش به این ژرمنی کوچک‌اندام اما خشن می‌پردازیم.

* سابقه: در سال ۱۹۷۴ تصمیم فولکس واگن برای عرضه خودرویی اقتصادی و ارزان اجرایی شد که حاصل آن تولد یکی از پرفروش‌ترین‌های فولکس واگن در طول تاریخ بود. از آن زمان تاکنون ۷ نسل از گلف با بدنه‌های مختلف دو در کروکی، سه در هاچ‌بک، پنج در هاچ‌بک، پنج در واگن و پنج در MPV به بازار عرضه شده است.

* مدل حاضر در ایران: ماموت خودرو پس از واردکردن تیگوآن و پاسات، گلف GTI را وارد کرد و حتی قصد داشت تا خط مونتاژ مدل‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر همچون پولو را نیز به راه بیندازد. اگرچه تحریم‌ها مانع شدند و در نهایت نسل هفتم گلف GTI بود که وارد ایران شد. این نسل در سال ۲۰۱۲ معرفی و در همان سال به بازار عرضه شد. از میان مدل‌های مختلف آن تنها مدل ۵ در اتوماتیک برای بازار ایران انتخاب شد.

* طراحی: فولکس واگن از ۱۹۷۴ تاکنون خطوط اصلی طراحی گلف را حفظ و تنها متناسب با تکنولوژی روز تغییرات بزرگ و کوچک روی آن اعمال کرده است. گلف نسل هفتم از نظر جعبه‌مانند بودن شبیه همان گلف نسل اول است، اما در فیس‌لیفت ۲۰۱۸ نسل هفتم که در بازار ایران حضور دارد، شاهد چراغ‌های LED جلو و عقب هستیم که نمای مدرنی به خودرو داده‌اند. چراغ جلو از قابلیت دی‌لایت یا روشنایی در روز هم برخوردار است. خطوط برجسته در جلو که دو چراغ را به هم متصل می‌کند از زیبایی‌های GTI است که در کمتر خودرویی دیده می‌شود.

* قدرت: زیر کاپوت گلف GTI قوی‌ترین پیشرانه خانواده گلف پس از مدل R خوابیده است که باید از بیدارشدنش ترسید! حجم دقیق این پیشرانه توربو ۱۹۸۴ سی‌سی است که ۲۲۶ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در ۶٫۴ ثانیه این هاچ‌بک ۱۴۷۰ کیلوگرمی را به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. لذت این ویژگی هیجان‌انگیز گلف را زمانی درک خواهید کرد که در بزرگراه از سدان‌ها و اس‌یووی‌های سنگین که با جان کندن هم نمی‌توانند به شتاب گلف برسند سبقت بگیرید!

* ‌آپشن‌ها: گلف قرار است حداقل روی کاغذ خودرویی اقتصادی باشد، پس نباید خیلی دلتان را برای آپشن‌های رنگارنگ خودروهای لاکچری صابون بزنید! اما با استانداردهای بازار ایران گلف نه‌تنها نمره قبولی می‌گیرد که رضایت بیشتر مشتریان را هم به دست می‌آورد؛ از تجهیزات ظاهری همچون سانروف پانورمیک برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی مشکی‌رنگ، شیشه‌های سولار و دودی، چراغ مشایعت راننده و پاور ویندوز با امکان کنترل از روی ریموت گرفته تا تجهیزات داخل کابین مثل صندلی راننده تمام‌برقی همراه با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو.

تنظیم گودی کمر، سیستم صوتی DYNAUDIO به همراه آمپلی‌فایر دیجیتال ۱۰ کاناله، ساب ووفر و ۸ اسپیکر با حداکثر توان خروجی ۸۰۰ وات، کروز کنترل، آینه مرکزی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن، دوربین عقب به همراه کنترل فاصله از جلو و عقب، ورود بدون کلید، خروجی USB و خروجی برق ۱۲V، صفحه نمایش ۹٫۲ اینچی تمام‌لمسی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، تهویه مطبوع دوگانه و سنسور باران.

* قیمت: در زمان اولین عرضه این خودرو در ۳ سال پیش می‌توانستید با ۳۰۰ میلیون تومان یکی از آن را خریداری کنید، اما الان برای خرید آن نیاز به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد دارید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۸۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر