کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۰۸۲۶
تاریخ خبر:

گفت‌و‌گوی هفت‌صبح با متهم ارزی که دلار ۷۲۰۰ تومانی را پیش‌بینی کرد!

سردار حسین رحیمی عصر روز گذشته در طرح برخورد با مخلان بازار ارز که توسط پلیس آگاهی به اجرا در آمد، گفت: از صبح امروز پلیس بر بازار ارز نظارت کامل داشته و تا عصر ۳۰ نفر از مخلان بازار ارز که متاسفانه تعدادی از آن‌ها دارای سوابق قبلی نیز هستند، دستگیر شدند. متاسفانه این افراد سعی در سوء استفاده از این فضا داشتند که با حضور پلیس دستگیر شدند.»
سردار رحیمی از ارائه هشدار به ۳۶ واحد صرافی و فروش سکه خبر داد و گفت: «از این تعداد نیز دو واحد اخطار پلمب گرفتند. شب گذشته نیز در جلسه‌ای که در ساعات پایانی شب با مسئولان بانک مرکزی داشتیم آن‌ها قول دادند که تمام نیاز‌های منطقی شهروندان همچون نیاز‌های ارز دانشجویی و … را به طور کامل رفع کنند و پلیس نیز در کنار دولت است. پلیس چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بر این افراد نظارت دارد و حتی بسیاری از افرادی که امروز دستگیر شدند در کوچه‌های فرعی و نقاطی بودند که فکر نمی‌کردند دستگیر شوند.»
یکی از اخلالگران ارزی که در طرح آگاهی تهران بزرگ روز گذشته بازداشت شد و اتفاقا در طرح پیشین نیز بازداشت بوده به خبرنگار هفت صبح گفت: «یادت می‌آید قبل از عید از من پرسیدید دلار چند خواهد شد و من گفتم در اردیبهشت ماه به ۷۲۰۰ تومان می‌رسد، اما شما باورتان نشد!»
وقتی از او می‌پرسیم چه کاره‌ای، می‌گوید: «تئاتر کار می‌کنم و امروز تمرین تئاتر داشتم که بازداشت شدم. من در کار سکه هستم و من را اشتباهی بازداشت کرده اند. دو نفر آمدند و از من پرسیدند دلار چند است که ابتدا گفتم نمیدانم و وقتی من و من کردم به من شک کردند و بازداشتم کردند.»

**‌ یعنی می‌خواستی همینجوری قیمت دلار را به ماموران بگویی؟
- خب من در کار سکه هستم و سکه و دلار نیز با هم نسبت دارند که براساس یک فرمول خاص قیمت دلار در بازار به دست می‌آید.

** الان دلار چند است؟
- با توجه به قیمت سکه می‌توانم بگویم حدودا ۶۷۰۰ تومان است.

** شغل اصلی ات چیست؟
- کار پارتیشن می‌کنم و کار تئاترم هم به صورت حرفه‌ای است. سکه نیز در اوقات فراغتم در سبزه میدان می‌فروشم، اما کارم فروش دلار نبود.

** چطور به کار سکه وارد شدی؟
- دقیقا یادم است که یک موقعی سکه قیمتی حدودا ۲۷۰ الی ۲۸۰ هزار تومان داشت. من به فردوسی رفتم و از یک مغازه کوچک به قیمت ۲۸۰ تومان ۲۰ عدد سکه خریدم. چند روز بعد سکه شد ۲۹۰ و من آن‌ها را فروختم و به این صورت وارد کار سکه شدم.

** چطور می‌دانستی که قرار است قیمت دلار به اینجا برسد؟
- وقتی نرخ بهره بانک خودش ۲۰ درصد است، خودبه خود اگر ۱۰۰ میلیون تومان گذاشته باشید در بانک بعد از پنج سال ۲۰۰ میلیون می‌گیرید؛ اما وقتی بازده اقتصادی نداری مجبوری به سمت ارز خارجی بروی. مثلا دولت می‌گوید ۱۰۰ هزار دلار دارم که ۳۵۰ میلیون تومان پولش میشود، خب چکار کنیم که بتوانیم پول چاپ کنیم پول به پشتوانه احتیاج دارد. برای اینکه دولت بتواند پول چاپ کند و بدهد بازار اصطلاحا قیمت را می‌برد بالا.
وقتی شما شب می‌خوابید و صبح بیدار می‌شوید و می‌بینید که قیمت دلار ۵۰۰ تومان رفته است بالا مطمئن باشید که این کار فرد نیست. این پشتش سرمایه داری است که به جای محکمی وصل است. مثالی توضیح می‌دهم که بیشتر بفهمید. مثلا مغازه داری ۱۰ تا شکلات دارد و این‌ها را ۱۰۰۰ تومان می‌فروخته است.
حالا دو تا شکلات از همان نوع اگر به قیمت ۲۰۰۰ تومان بیرون از مغازه فروخته شود، مغازه دار می‌آید می‌گوید من شکلات هایم را به قیمت ۱۵۰۰ تومان می‌فروشم و ولوله می‌کند که نروید از دیگران شکلات بخرید چراکه قیمت من پایین‌تر است.

کدخبر: ۲۱۰۸۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.r

    این اعجوبه است دولت ازش استفاده میکنه

  • prance

    والله این باید وزیر اقتصاد باشه نه ژن خو ب و پارتی کلفت

  • arsha_1360

    دمش گرم

  • behzaad

    واقعا نخبه است تو اقتصاد. ایول.

  • ali73

    خودش رابط دولته . با نمکیش پیداس