کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۹۰۱
تاریخ خبر:

گزیده صحبت‌های امروز روحانی در صدا و سیما را بخوانید

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امشب از طریق رسانه ملی با مردم سخن گفت. مهم ترین بخش های سخنان رئیس جمهور را بخوانید

۶ کشور تصمیم قطعی برای جنگ با ایران داشتند

در سال ۹۲ من به مردم گفتم از طریق مذاکره و دیپلماسی می‌توانیم تحریم را برداریم، دلیل نامزدی من هم در انتخابات سال ۹۲ این بود که می گفتم گره از طریق دیپلماسی قابل حل است. شرایط به نحوی بود که یا باید از راه مذاکره مشکلات حل می شد یا جنگ می شد. آقای اولاند به من گفت ما شش کشور تصمیم قطعی به جنگ با ایران داشتیم و وقتی شما آمدید و اعلام آمادگی برای مذاکره کردید از جنگ منصرف شدیم. در ذهن من هم همین بود که ما بین دو راهی هستیم، یا وارد جنگ با دنیا می شویم یا وارد صلح که صلح با دیپلماسی محقق می شود.

با مصوبه مجلس، دولت آینده هم در مذاکرات به توافق نمی رسد

این مصوبه مجلس که موانع ما برای مذاکره با ۴+۱ به علاوه آمریکاست، گفته باید تمامی تحریم ها علیه ایران باید برداشته شود، این اتفاق می تواند بیفتد اما مذاکرات دیگری را می طلبد. توافق ما حتی امروز دور از دسترس نیست، از نظر من ما می توانیم به توافق برسیم چون اگر معیار ما فرمایشات مقام معظم رهبری باشد که فرمودند تحریم باید برداشته شود و ما راستی آزمایی کنیم و سپس به تعهدات عمل کنیم. مصوبه مجلس نه در این دولت بلکه در دولت سیزدهم هم اگر مقید به مصوبه مجلس باشد به توافق نمی رسد. ما اگر معیار را فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دهیم به توافق می توانیم برسیم اما اگر مبنا مصوبه مجلس باشد بسیار سخت خواهد بود.

تورم را تک رقمی کردیم

ما در سال ۹۲ با چه تورمی دولت را شروع کردیم؟ تورم ۱۲ ماهه حدود ۳۴ درصد و تورم نقطه به نقطه حدود ۴۰ درصد بود. من در همان مصاحبه اول که ۱۰۰ روز را توضیح می دادم گفتم ما تا پایان سال قادر هستیم تورم را کاهش دهیم و سپس به تورم تک رقمی خواهیم رسید. وقتی مصاحبه ام تمام شد دوستان اقتصادی اعتراض کردند که چرا قول کاهش تورم را به مردم دادید؟ ما در سال ۹۳ تورم را به ۱۵ درصد رساندیم و در اواخر سال ۹۴ تورم به زیر ۱۰ درصد رسید، در سال ۹۵، ۹۶ و اوایل سال ۹۷ تورم تک رقمی بود و ما به این وعده عمل کردیم و پس از ۲۶ سال این اتفاق رخ داد. رشد اقتصادی ما در چهار سال اول حدود چهار و نیم میلیون بود و در سال ۹۵ در دولت یازدهم رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد. همچنین اشتغال قابل قبولی داشتیم که بالای ۷۰۰ هزار اشتغال خالص داشتیم. همه آمارهای ما نشان می دهد که به قول های خود عمل کردیم.

روزانه ۱۴ ساعت کار کردم

من در این مدت هشت سال در ۲۴ ساعت به طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار کردم و از دفاتر و نامه ها و جلسات من مشخص است. شما دیدید که در دوران کرونا من حداقل در هفته دو تا سه جلسه برای این موضوع داشتیم. من از نظر تفریحات در طول مدت خدمتم، در دوران کرونا از تهران خارج نشدم و قبل از ان هم بسیار محدود بوده است و سفرهای من بیشتر کاری بود.

۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه موسسات مالی غیرمجاز کردیم

حوادثی که در سال ۹۶ داشتیم و به موسسات اعتباری مربوط بود که ریشه آن به حکم یک قاضی بازگشت و تمام گرفتاری ما در کاسپین همین بود و دولت به ناچار ورود می کند. یکی از افتخارات دولت این است که موسسات اعتباری غیرمجاز را با هزینه بسیار جمع کرد، ما حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم. همچنین بانک های نیروهای مسلح مشکلاتی داشتند که حل و فصل شد اما بار سنگینی روی دوش دولت گذاشت. خوزستان را مثال زدید، به دلیل کم آبی و شرایط جوی تنشی ایجاد می شود که باید رفع شود. به نظرم دولت از لحاظ امنیت داخلی و خارجی کارهای بزرگی کرده اما مواردی هست که تنها به دولت مربوط نمی شود.

از فردا سمت خاصی نخواهم داشت

من از مبارزات سال ۴۱ به عنوان یک سرباز کنار انقلاب بودم و تا به امروز، کار اصلی من فرهنگی بوده در حالیکه از نظر کاری جنبه امنیتی می چربد. خودم دنبال کار علمی بوده و هستم. از فردا کار علمی و فرهنگی خواهم کرد و از فردا سمت خاصی نخواهم داشت.

کدخبر: ۴۰۵۹۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561120004

    این بشر چقدر داره دروغ میگه ???

    • _user_1574183413

      راست گفت که از مردم استقراض کردیم

  • _user_1562696280

    دروغ که کنتور نداره

  • _user_1561027791

    برودیداربه قیامت

  • _user_1574183413

    گفتند که برای کسری بودجه از بانک مرکزی ا ستقراض نکردیم از مردم استقراض کردیم !!!