کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۷۱۷
تاریخ خبر:

گزارش نشریه امریکایی درباره قدرت موشکی ایران

ایلنا نوشت: نشریه نشنال اینترست در گزارشی به قدرت موشکی ایران پرداخت.

اگر جنگی با ایران روی دهد،‌ موشک‌های این کشور دردسری واقعی برای پایگاه‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی محسوب می شود.

روند توسعه موشک‌های تهران رو به پیشرفت است و اگر ایران احساس نیاز به استفاده از آنها بکند، می‌تواند تحریب‌های بزرگی ایجاد کند. ایران به طور فزاینده به توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد ادامه می‌دهد و برخی موشک‌های با برد کوتاه‌تر را نیز در میادین مبارزه شلیک کرده است.

برخلاف برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک این کشور فقط مورد توجه اندک دانشمندان قرار گرفته است. برنامه موشکی یک پاسخ پیچیده در برابر چالش‌های امنیتی ایران است و باید به تنهایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

برنامه موشک‌های بالستیک توسط سپاه ایران اجرا می‌شود. پیشرفت در برنامه موشکی، باعث شده است واشنگتن خواهان اعمال تحریم و مقابله با این برنامه شود. اما داشتن فناوری هسته‌ای و موشک‌های بالستیک هر دو به معنی ابزاری برای قدرتمندسازی یک کشور و حفظ امنیت کشور است.

ایران اکنون در زمینه موشک‌های خود به پیشرفت‌های زیادی رسیده است در تاریخ ۸ سپتامبر و ۱ اکتبر ۲۰۱۸، ایران موشک‌های ذوالفقار، قیام ۱ و فاتح ۱۱۰ را به دشمنان خود در کردستان عراق شلیک کرد. انجام این حملات همزمان نمایانگر شدیدترین اقدام موشکی ایران در حدود ۲۰ سال گذشته تاکنون می‌باشد. مقصد شلیک‌های ماه اکتبر که در آن موشک‌های قیام و ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفتند، تروریست‌های داعش در نزدیکی مرزهای شرقی سوریه و شهر بوکمال در این کشور بود. در ماه سپتامبر موشک فاتح ۱۱۰ به مقصد کردستان عراق شلیک شد.

در حالی که ایالات متحده همچنان به تهدید ایران مشغول است، تهران به توسعه هر چه بیشتر موشک‌های قدرتمند خود ادامه می‌دهد. قدرتی که آمریکا باید از آن بترسد.

کدخبر: ۲۸۴۷۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر