کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۲۷۸
تاریخ خبر:

گزارش سالانه پلتفرم دیوار‌ به ما چه می‌گوید؟

روزنامه هفت صبح | ‌دیروز پلتفرم دیوار گزارش سال ۹۹ خودش را منتشر کرد، گزارشی که مثل هر سال به وضعیت عملکرد این مجموعه پرداخته و عدد و رقم‌هایی درباره میزان دانلود و نصب و استفاده کاربران ارائه کرده اما بین این عددها می‌شود آمارهای کاربردی برای ما به عنوان کاربر هم پیدا کرد تا اگر خواستیم از این پلتفرم استفاده کنیم آنها را مد نظر داشته باشیم. مثل اینکه طبق گزارش تازه منتشر شده، بیشترین گشت و گذار در این پلتفرم پیش از نیمه‌شب گزارش شده اما بیشترین ارسال آگهی ظهرها بین ۱۲ تا ۱۳ گزارش شده است.

در جایی از گزارش هم موضوع جالبی آمده اینکه بیشترین تعداد بازدید یکتا برای آگهی فروش پورشه کاین هشت سیلندر بوده که در مدت ۷۲ روز، ۳۸۷ هزار و ۹۷۸ بار دیده شده است که این دو معنی دارد؛ یکی اینکه جست و جو و سر درآوردن از قیمت این خودرو یک جور سرگرمی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود یا اینکه واقعا پورشه هشت سیلندر این همه مشتری در ایران دارد.

طبق گزارش دیوار تهرانی‌ها با ۳۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار آگهی یک چهارم آگهی‌های دیوار را به خودشان اختصاص داده‌اند و از این نظر رکورددار هستند اما با معیار تعداد بازدید نسبت به جمعیت شهر، قشم، بوشهر و کیش به ترتیب با ۲۲۰۰، ۱۹۰۰ و ۱۶۰۰ بازدید به ازای هر نفر، دیواربازترین شهرها محسوب می‌شوند.

به طور میانگین ۲۰‌درصد آگهی‌هایی که می‌خواهند از این پلتفرم استفاده کنند، در سال گذشته از سوی تیم دیوار رد شده‌اند. این یعنی ۱۸۵‌میلیون آگهی در این پلتفرم ثبت شده‌اند که با رد شدن ۵۶ میلیون آگهی، ۱۲۹میلیون اجازه انتشار پیدا کرده‌اند. بیشترین علت رد آگهی در سال گذشته هم، تکراری بودن آگهی عنوان شده که سهمی ۲۸‌درصدی را به خود اختصاص داده است.

اینطور که دیوار گزارش داده و قابل انتظار هم بوده، دو بخش از بین آگهی‌های مختلف دیوار بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند که یکی قسمت خرید و فروش و اجاره خانه است و دیگری وسایل نقلیه.طبق گزارش سالانه دیوار، سال گذشته هفت میلیون آگهی فروش آپارتمان و ۶/۳ میلیون آگهی اجاره آپارتمان در این پلتفرم منتشر شده و مناطق یک، دو و پنج تهران پرآگهی‌ترین مناطق برای فروش آپارتمان بوده‌اند.

۶/۸ میلیون آگهی در دسته خودروسواری منتشر شده و در مجموع ارزش معاملات خودرویی انجام‌شده در تهران از طریق این پلتفرم ۲۷‌هزار میلیارد تومان برآورد شده است که ۵۲‌درصد آگهی‌های این بخش به پنج شهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کرج تعلق داشته‌اند.

کدخبر: ۴۰۷۲۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر